Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kasmir schreef:Nou inderdaad schiet niet op dit haha. Heb maar weer een oproep op FB geplaatst en laten delen x).
Ze is op zich echt een heel lief paard maar wel erg gevoelig. Ik heb in het begin fouten gemaakt en dáarvoor met het inrijden zijn ook fouten gemaakt waardoor ze nu wat ongelukkig om gaat met druk en het steigeren heeft uitgevonden. Ze reageert echt op álles wat je in het zadel doet, als je dan in haar ogen teveel (dat is vrij snel) gestoorde/tegenstrijdige signalen afgeeft dan houdt ze er gewoon mee op en gaat ze staan staken.
Simpel voorbeeld: M'n bijrijdster hield de rechter binnenteugel iets strakker beet dan haar buitenteugel. Vervolgens had ze helemaal geen stuur meer naar rechts, dan gaat ze gewoon écht niet meer de hoefslag af en als je dan blijft vragen gaat ze in de hoek staan steigeren.
cissy schreef:Er staat op FB in de groep western paarden ook iemand in Woudenberg die een bijrijder zoekt voor haar paint ruintje, staat vlakbij Beau Dandy's.
Sperziemone schreef:Kasmir schreef:Nou inderdaad schiet niet op dit haha. Heb maar weer een oproep op FB geplaatst en laten delen x).
Ze is op zich echt een heel lief paard maar wel erg gevoelig. Ik heb in het begin fouten gemaakt en dáarvoor met het inrijden zijn ook fouten gemaakt waardoor ze nu wat ongelukkig om gaat met druk en het steigeren heeft uitgevonden. Ze reageert echt op álles wat je in het zadel doet, als je dan in haar ogen teveel (dat is vrij snel) gestoorde/tegenstrijdige signalen afgeeft dan houdt ze er gewoon mee op en gaat ze staan staken.
Simpel voorbeeld: M'n bijrijdster hield de rechter binnenteugel iets strakker beet dan haar buitenteugel. Vervolgens had ze helemaal geen stuur meer naar rechts, dan gaat ze gewoon écht niet meer de hoefslag af en als je dan blijft vragen gaat ze in de hoek staan steigeren.
Wel een geweldig leerpaard dus! Áls je wat fout doet merk je het meteen. Zou ik ook nog heeeeel veel van kunnen leren. Ook voor mij jammer dat het te ver is
Sperziemone schreef:Ik ben afgestudeerd en kan eindelijk op zoek naar een westernpaard in de buurt van Hoofddorp!![]()
1x western gereden en wil graag de overstap maken en het dus leren!
Ben lichtelijk angstig voor paarden die snel schrikken en ervandoor gaan wegens een voorval in het verleden.
Hou vooral van lekker recreatief rijden in het bos en gewoon lekker bezig zijn met dieren
lissie_zigor schreef:Sperziemone schreef:Ik ben afgestudeerd en kan eindelijk op zoek naar een westernpaard in de buurt van Hoofddorp!![]()
1x western gereden en wil graag de overstap maken en het dus leren!
Ben lichtelijk angstig voor paarden die snel schrikken en ervandoor gaan wegens een voorval in het verleden.
Hou vooral van lekker recreatief rijden in het bos en gewoon lekker bezig zijn met dieren
jij klinkt als een echte paardenmeid!die zijn zeldzaam xD
hoop voor je dat je een leuk western (leer)paardje vind in jou omgeving!
als je dichterbij had gewoond had je op die van mij mogen hobbelen!