[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:05

We moeten ook snel een keertje afspreken, wil knappe Rayo knuffelen!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:30

Wordt toch verhuizen, kasmir O:)
Maar wel balen zeg.
Ik heb nog niet echt iets. Had iets gevonden wordt dat paard kreupel. Het ging haar echt om het rijden. Jammer dus. Het gaat geloof ik ook nog niet echt beter. Rijden zit er dus voorlopig niet in

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:48

-O- Nou inderdaad schiet niet op dit haha. Heb maar weer een oproep op FB geplaatst en laten delen x).

Ze is op zich echt een heel lief paard maar wel erg gevoelig. Ik heb in het begin fouten gemaakt en dáarvoor met het inrijden zijn ook fouten gemaakt waardoor ze nu wat ongelukkig om gaat met druk en het steigeren heeft uitgevonden. Ze reageert echt op álles wat je in het zadel doet, als je dan in haar ogen teveel (dat is vrij snel) gestoorde/tegenstrijdige signalen afgeeft dan houdt ze er gewoon mee op en gaat ze staan staken.

Simpel voorbeeld: M'n bijrijdster hield de rechter binnenteugel iets strakker beet dan haar buitenteugel. Vervolgens had ze helemaal geen stuur meer naar rechts, dan gaat ze gewoon écht niet meer de hoefslag af en als je dan blijft vragen gaat ze in de hoek staan steigeren.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:41

Ik hoop dat ik dit mag plaatsen hier. Ik ben eigenlijk opzoek naar een paardje waar ik kennis met het western rijden kan maken. En mocht de klik er zijn dan zou ik hem of haar graag willen bijrijden/verzorgen en lessen.

Ik heb dus nog geen western ervaring. Ik heb 11 jaar engels gereden L springen, B dressuur en k1 endurance. Maar ik merk dat hier mijn hart niet ligt. En hier in mijn omgeving is western zo beroerd. Ik woon in Lemele, overijssel. Heb een autorijbewijs en een autotje... Maar hoe dichterbjj het is hoe beter natuurlijk...

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:50

Kasmir schreef:
-O- Nou inderdaad schiet niet op dit haha. Heb maar weer een oproep op FB geplaatst en laten delen x).

Ze is op zich echt een heel lief paard maar wel erg gevoelig. Ik heb in het begin fouten gemaakt en dáarvoor met het inrijden zijn ook fouten gemaakt waardoor ze nu wat ongelukkig om gaat met druk en het steigeren heeft uitgevonden. Ze reageert echt op álles wat je in het zadel doet, als je dan in haar ogen teveel (dat is vrij snel) gestoorde/tegenstrijdige signalen afgeeft dan houdt ze er gewoon mee op en gaat ze staan staken.

Simpel voorbeeld: M'n bijrijdster hield de rechter binnenteugel iets strakker beet dan haar buitenteugel. Vervolgens had ze helemaal geen stuur meer naar rechts, dan gaat ze gewoon écht niet meer de hoefslag af en als je dan blijft vragen gaat ze in de hoek staan steigeren.

Wel een geweldig leerpaard dus! Áls je wat fout doet merk je het meteen. Zou ik ook nog heeeeel veel van kunnen leren. Ook voor mij jammer dat het te ver is :(

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 18:09

ik ben ook nog steeds opzoek naar een leuk western bijrijdpaardje
ik kan niet rijden maar ben berijd dit te leren
ik woon in Zoetermeer dus als iemand nog iets weet stuur mij dan een pb'tje :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:33

sofieG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:03

Zal ik dan ook maar eens de stoute schoenen aantrekken? :o

Ik heb jaren met veel plezier western gereden, maar heb dit door het afstuderen, verhuizen en starten met full time werken een tijd moeten laten liggen. Inmiddels is de rust weergekeerd en lijkt het me heerlijk om het weer op te pakken.

Misschien dat er iemand in de buurt van Den Bosch iemand zoekt om zijn/haar westernpaardje wat extra aandacht te geven? Stuur me vooral een pb'tje wanneer je wat meer over mij wilt weten. :)

Groeten,
Sofie

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:47

Er staat op FB in de groep western paarden ook iemand in Woudenberg die een bijrijder zoekt voor haar paint ruintje, staat vlakbij Beau Dandy's.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 06:48

cissy schreef:
Er staat op FB in de groep western paarden ook iemand in Woudenberg die een bijrijder zoekt voor haar paint ruintje, staat vlakbij Beau Dandy's.

die staat volgens mij ook op de vorige pagina :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:43

cissy schreef:

Ja hoi, dat ben ik hahaha :D

Ik heb in principe geen bijrijder nodig maar ik vind het leuk als ik iemand een plezier kan doen, en Rayo doet anderen ook graag plezier :D

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:10

Mocht er iemand interesse hebben in bijrijdpaard(en) in de buurt v zuiden v Eindhoven.. laat maar weten? /3

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:20

Sperziemone schreef:
Kasmir schreef:

Wel een geweldig leerpaard dus! Áls je wat fout doet merk je het meteen. Zou ik ook nog heeeeel veel van kunnen leren. Ook voor mij jammer dat het te ver is :(

Ja ze is erg confronterend ;). Het is me overigens weer gelukt, hopelijk voor wat langer nu :)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:42

Ook ik ben weer opzoek naar een nieuwe bijrijdster voor mijn leuke Quarter merrie.

De vorige kwam haar afspraken helaas na 1,5 maand al niet meer na... :n

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:15

playboysches schreef:
Ook ik ben weer opzoek naar een nieuwe bijrijdster voor mijn leuke Quarter merrie.

Heej heej, waar heb je je merrie staan?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:38

MarlonNaldo schreef:
playboysches schreef:

Heej heej, waar heb je je merrie staan?

Mijn merrie staat in Amstelveen.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:10

playboysches schreef:
Mijn merrie staat in Amstelveen.

Oke dat is jammer.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:15

playboysches schreef:

Dat is ook zuur zeg :n
Voor welke dagen zoek je iemand?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:17

Welke dagen is in overleg (maakt mij niet zo veel uit). Maar in elk geval 2 dagen in de week.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:47

Ik ben afgestudeerd en kan eindelijk op zoek naar een westernpaard in de buurt van Hoofddorp! *\o/*

1x western gereden en wil graag de overstap maken en het dus leren!
Ben lichtelijk angstig voor paarden die snel schrikken en ervandoor gaan wegens een voorval in het verleden.
Hou vooral van lekker recreatief rijden in het bos en gewoon lekker bezig zijn met dieren :)

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:02

zowieso een goede bijrijdster vinden vind ik al moeilijk.. laat staan eentje die ook nog eens western kan xD

Ik heb diverse bijrijdsters gehad,, zowel dressuur bijrijdsters die dan western wilde leren als bijrijdsters met western achtergrond, als bijrijdsters met helemaal geen ervaring.

Die laatste vind ik het aller fijnst! Iemand die nog niks doet omdat dat zo aangeleerd is.. super fijn. Ik geef dan de eerste periode gewoon 'lessen' hoe ik bijvoorbeeld NH en freedomriding met hem doe en zij doet dat dan. Dit komt altijd het meest in de buurt van hoe ik zelf rijd. Als je mensen met veel ervaring hebt, moet je ze dingen vaak AFleren.. en ik weet ook uit eigen ervaring, dat afleren veel moeilijker is dan aanleren.. plus dat ik mensen mét ervaring heb gehad, die dan alles 'zelf wel weten en kunnen, en toch een hele andere manier rijden dan ik waardoor ik merk dat mijn paardje in de war raakt.. Als je er wat van zegt heeft dan geen zin omdat ze het achter je rug om toch weer op hun eigen manier doen..

En als je dan de geschikte 'ruiter' hebt,, dan nog iemand met verantwoordelijkheids gevoel, eerlijk is en netjes met je paard en spullen omgaat..

Lastig hoor.. een goede vinden!

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:10

Sperziemone schreef:
Ik ben afgestudeerd en kan eindelijk op zoek naar een westernpaard in de buurt van Hoofddorp! *\o/*

Ben lichtelijk angstig voor paarden die snel schrikken en ervandoor gaan wegens een voorval in het verleden.
Hou vooral van lekker recreatief rijden in het bos en gewoon lekker bezig zijn met dieren :)

jij klinkt als een echte paardenmeid! :D die zijn zeldzaam xD

hoop voor je dat je een leuk western (leer)paardje vind in jou omgeving!
als je dichterbij had gewoond had je op die van mij mogen hobbelen! :D

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:15

Hallo allemaal,

mochten er mensen in omgeving westland opzoek zijn naar iemand die graag western zou willen leren rijden dan hoor ik dat graag!

afgelopen 4 jaar gezorgd voor een lieve haflinger van een vriendin van mij die helaas verhuist is naar Rotterdam en dus is het voor mij niet meer aan te rijden met de scooter. Hier ga ik af en toe het weekend langs om der gedag te zeggen.

Ik zou graag western willen leren rijden op een paard wat bomproof is ivm heel lichtelijke angst voor paarden die er vandoor gaan en rond rennen.

Ik ben dus nog niet opzoek naar iets vast voor een aantal dagen per week maar zou het heerlijk vinden om bijv. 1 keer in de week les te krijgen en het echte western te leren! Dit zou ik overigens ook erg leuk vinden voor in de dichtbije toekomst zeg maar haha. Het is vooral even wennen denk ik na 4 jaar de stap maken naar een ander paard :) Ik heb er een heel klein beetje ervaring in omdat ik de haf altijd bitloos met westernzadel gereden hebt maar meer crossen over het strand als het echte western.

Groetjes lisa!

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:48

lissie_zigor schreef:
Sperziemone schreef:

jij klinkt als een echte paardenmeid! :D die zijn zeldzaam xD

hoop voor je dat je een leuk western (leer)paardje vind in jou omgeving!
als je dichterbij had gewoond had je op die van mij mogen hobbelen! :D

Ahhh :D Dankje, haha! Voel me juist geen echte paardenmeid omdat ik vergeleken met gemiddelde bokkers zo weinig kennis heb en minder fanatiek ben (al heb ik altijd wel gereden met soms langere pauzes tussendoor). Maar lekker het paard een plezier doen door beweging te geven op een relaxte manier door het bos... das echt het einde voor mij! <3

Jammer dat we niet in elkaars buurt wonen!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:02

Maar sommige mensen zoeken juist wedstrijd ruiters. Gooi mij ook maar lekker het bos in hoor, heb ik veel meer plezier in :P