[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:44

Eleionomae schreef:
Ik wil graag weer gaan rijden maar het zijn meestal pittige dieren die een bijrijder zoeken terwijl ik het liefst een bomproof paard zou hebben waar ik 1a2x pw lekker mee kan tutten en buitenritjes mee kan maken. Ik had verwacht dat ik wel wat zou vinden toen ik in Friesland kwam wonen, maar dat valt toch vies tegen :')

Dus als iemand nog wat weet voor 1 (evt 2) keer per week pb me dan gerust (omgeving Heerenveen)

Ik heb echt pre-cies hetzelfde _O_
Hoop dat ik zo'n paardje in de buurt van Hoofddorp kan vinden vanaf juli! :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:46

Doh stomme adblocker :') Sorry voor het vals alarm, hij doet het inderdaad gewoon!

Soms moet je gewoon ergens tegenaan lopen Eleionamae! Ik wilde ook echt geen pittig paard. Ben namelijk best wel snel bang omdat ik er vroeger echt een paar keer heel hard afgedonderd ben en echt al een boel botjes gebroken heb door onze vier benige vrienden :o (reed op een slechte manege waar de paarden slechte zadels e.d. hadden, heb daar 2 jaar gereden maar heb echt veel gebroken toen := )
Mijn bijrijdpaard die ik nu rijd is echt een schat. Af en toe wel een draakje maar hij bokt niet, schrikt niet en doet niet raar. Alstie 'stout' is loopt 'ie gewoon een beetje lanterfanten.
Maar een western bijrijdpaard is sowieso echt lastiger te vinden helaas...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:46

Bij mij doet je advertentie het wel :j

EleionomaeJarig

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:55

Ja lastig is het. Maargoed wieweet vind ik nog eens wat. Western of niet haha.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:56

de mijne is wel super bomproof en kan zo naar buiten.
Maar ik heb een top bijrijdster gevonden _/-\o_ .....gewoon bij mij op stal.
Ik was ook hier in dit topic op zoek en vond iemand die later niet lang bleek te blijven helaas.

Diegene die hem nu doet 2 dagen per week was ook geen westernruiter.......maar paard is braaf en iedereen kan er zo mee weg.
Ik laat ze lekker gaan, bemoei me nergens mee.
Als er wat is dan meld ik dat, hij is soms lomp en niet voorzichtig met zichzelf.
En zij meld het mij als er wat is.
Verder hoor ik alleen maar berichten van dat ze zo een lol hebben samen.
Ik hoor het ruim op tijd als ze een keer niet kan en kan altijd op haar bouwen.

Heerlijk gewoon....lekker 2 dagen onbezorgd paardvrij zijn 8-)
Ze heeft zelf jaren een paard gehad dus ik hoef haar ook niks te vertellen en ik weet gewoon dat ze super lief is met de dieren.

Ik hoop dat jullie ook een keer iemand vinden waar het allemaal zo heerlijk soepel mee loopt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:30

hey Gabon grappig om jou op bokt tegen te komen :D (ik had les van je op de Zwaluw, helaas door verhuizing geen geld meer om te lessen voorlopig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 10:32

Ik ben ook opzoek naar een western bijrijdpownie, omgeving Aalsmeer/Amstelveen

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:40

Tis allemaal helaas zo ver weg :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:19

Quartel, zo goed voelt het hier ook :D alleen ben ik dan de bijrijder en niet de eigenaar haha.

Heb afgelopen vrijdag voor het eerst gespint met Fritz! Trots dat ik was! Gelijk z'n eigenaresse geappt nadat ik klaar was, zij ook helemaal trots _O- Bijrijdpaard kan echt alles al, maar kan echt een enorme draak zijn en ik moet nog een boel leren.
Vandaag wezen kijken toen z'n eigenaresse les had, was superleuk en gezellig. Ben blij dat het zo goed klikt!

Ah joh ooit vinden jullie wel wat hoor. Ik typte hier ook ooit "maar alles is zo ver weg..." En kijk, nu heb ik een geweldig bijrijdpaard op 8,5 km staan doordat ik gewoon daar op stal gevraagd heb "hey, als er nog iemand een bijrijder zoekt, dit is m'n telefoonnummer!" Binnen 2 weken had ik Fritzy aan de haak geslagen <<)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 01:08

Ik rijd nu ook dik 18 km heen en weer 18 km terug voor dandy sinds mijn verhuizing... Je moet er wat voor over hebben

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:07

lifaya schreef:
Ik rijd nu ook dik 18 km heen en weer 18 km terug voor dandy sinds mijn verhuizing... Je moet er wat voor over hebben

Mn laatste bijrijdpaardje was 20 heen en dan 20 weer terug, dus opzich heb ik het er wel voor over :P

t-spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:38

Zoek ook nog een bijrijder voor mijn Paint merrie in Slochteren, .......

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:59

[***] schreef:
Ik ben ook opzoek naar een western bijrijdpownie, omgeving Aalsmeer/Amstelveen

Briefje op Wennekers op hangen?

xkissrenske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:27

hii _/-\o_

je kan ook ff naar mijn advertentie kijken
misschien vind je het wat? *\o/*

xkissrenske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:31

xkissrenske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:33

sorry was de eerste keer link vergeten

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:26

ik heb nu dan wel een verzorgpaardje maar ik zou het leuk vinden om ook een westernpaardje te vinden
waar ik western kan leren en lekker mag verzorgen :)

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:53

Hier ook nog iemand die opzoek is naar een bijrijdpaardje. ;) Ik heb op dit moment nog geen advertentie maar mijn PB staat altijd open.

naiomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:00

Iemand opzoek naar een bijrijder omgeving Amsterdam en omstreken?
tijdelijk? Ik zit er voor 3 maanden in werk.

Sann_reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:00

Ik zoek ook een westerngetraind bijrijdpaard! Omgeving Eindhoven/Veldhoven.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 00:07

Hier ondertussen niet meer specifiek op zoek naar een bijrijder, maar ik gun het iemand wel om ook plezier te hebben van mijn paard. Dus als iemand echt graag wil, dan mag je mij Pb-en. Ik vraag geen bijdrage, wel hulp in uitmesten en hooi/water bijvullen als je er bent. Onder het zadel is Rayo erg fijn, je kunt het bos in (alleen of in een groep) maar je kunt ook inde bak trainen. Geen sliding stops want hij staat op dit Moment zonder plates. Hij is wel dominant dus zeker aan de hand moet je sterk in je schoenen staan. Liever niet iemand zwaarder dan 60 kilo (een paar kilo erboven kan eventueel uitgezonderd worden). Alleen mensen met in ieder geval een beetje western ervaring! Verder zijn er veel dingen te bespreken :)

Rayo staat in Woudenberg, 24/7 buiten ook in de winter. Binnenrijbaan en westernstal zijn op loopafstand.

Nogmaals, ik ben niet op zoek maar ik gun het plezier een ander wel! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 04:43

Dat vind ik echt tof van je Emma!! :))

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:02

Emita schreef:
Hier ondertussen niet meer specifiek op zoek naar een bijrijder, maar ik gun het iemand wel om ook plezier te hebben van mijn paard. Dus als iemand echt graag wil, dan mag je mij Pb-en. Ik vraag geen bijdrage, wel hulp in uitmesten en hooi/water bijvullen als je er bent. Onder het zadel is Rayo erg fijn, je kunt het bos in (alleen of in een groep) maar je kunt ook inde bak trainen. Geen sliding stops want hij staat op dit Moment zonder plates. Hij is wel dominant dus zeker aan de hand moet je sterk in je schoenen staan. Liever niet iemand zwaarder dan 60 kilo (een paar kilo erboven kan eventueel uitgezonderd worden). Alleen mensen met in ieder geval een beetje western ervaring! Verder zijn er veel dingen te bespreken :)

Rayo staat in Woudenberg, 24/7 buiten ook in de winter. Binnenrijbaan en westernstal zijn op loopafstand.

Nogmaals, ik ben niet op zoek maar ik gun het plezier een ander wel! :D

Wat onwijs jammer dat ik dan te zwaar ben. Is wel heel dichtbij. Heb btw ook nog geen western ervaring :P

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:29

:') Het is weer eens zover... Mijn huidige verzorgster is er ook al mee gestopt. -O-

Ik ben opzoek naar iemand die 3x in de week een super leuke, pittige appaloosa merrie (1.70m) wil verzorgen/bijrijden. Ze staat in Lopik, er wordt geen bijdrage gevraagd wel graag les nemen van m'n instructrice. Westernervaring is leuk maar absoluut niet noodzakelijk, we rijden momenteel meer dressuurgericht omdat daar een aantal problemen zitten die eerst opgelost moeten worden (daarna gewoon weer naar de western hoor, en gewoon westerntack + bitloos hoofdstel). Voor meer info ontvang ik graag een PB.

Meest recente foto van ons als verzopen katjes tijdens de vakantie in kootwijkerbroek:
Afbeelding

Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:05

Bellatrix schreef:
Dat vind ik echt tof van je Emma!! :))

:D:D

Kasmir, wat balen zeg! Wat is de reden dat ze er steeds mee stoppen? is ze zo '' lastig '' dan? -O-