[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:30

Okee .. ja ik ben echt blut, dus dan gaat het niet lukken. En van mn spaarcentjes blijf ik af, anders komt dat rijbewijs er nooit!

Vandaag nog zoiets grappigs. Ik was aan het uitstappen .. ik ging in dames zit zitten. Ik zet Beeb stil neer.
'Back', zeg ik zo - en vervolgens doe ik niets met teugels of been of wat dan ook.
Gaat die muts achteruit!

Dus ik helemaal blij. Stalgenootjes en moeder keken wat ik aan het doen was. Ik zeg zo; 'Let op .. zonder handen!' .. 'Back', en ja hoor, gaat ze volle overtuiging achteruit.
Trots momentje <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:34

Oh dat is zeker een gaaf moment!! Dat gaat Woody echt nooit doen. _O-

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:37

waarom ik western wil gaan rijden?
nou ik heb vanaf het begin dat ik naar deze stal ging gezegd: ik wil western rijden! uiteindelijk toch begonnen met dressuur, en een jaar geleden begon ik opeens te denken van ja, western is wel heel erg leuk nadat ik een keertje western gereden had. dus toch niet gedaan toen en het bleef wel "kriebelen" zegmaar maar het was toen altijd zo gezellig maar onze halve les ging weg eigenlijk en toen was ik met andere mensen goede vriendinnen maar dat ging ook "stuk" dus niemand van dat clubje is nog vriendinnen met elkaar en nu ben ik eigenlijk pas serieus gaan denken, maar heb sowieso nog 8 lessen te gaan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:39

Dus je wilt het nu dan eindelijk toch maar gaan doen omdat je vriendenclubje uit één is?

Gaat het rijden dan om het rijden of om je vriendinnen :P

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:41

nou eigenlijk was de enige reden dat ik nog dressuur bleef rijden omdat ik op zaterdag rijd en dan bleef helpen enzo en dat altijd zo gezellig is.
edit: was

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:43

Als ik jou was zo ik me iets meer verdiepen in het western rijden, en nog een paar lessen meepikken van het western rijden. Dan zie je t vanzelf.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:45

Ja, ik zou idd een paar lesjes nemen om te kijken of het echt bij jou past.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:49

Ik zou een paar lessen nemen en je wat inlezen over western rijden. Vind je het niets kan je nog altijd terug naar de dressuurles :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:50

ja ik ga nu 3 lessen nemen en dan weer eens kijken, gelukkig kan je hier gewoon als je leskaart klaar is een leskaart western van 3 lessen kopen en dan kijken of je terug wil naar dressuur of western blijft doen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:58

mrvdehaan en _Cindy Dankjewel. :)

xDenies, Leuke paard. <3 en gaaf van dat achteruit. :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:07

Weet iemand hoe ik een filmpje van facebook hier kan plaatsen ? Ik heb alleen een telefoon en krijg t niet voor elkaar :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:12

de link van het filmpje copieeren en dan hier neerzetten

leuk dat het goed ging vandaag
ik ben ook nog ff wezen kijken, vond het gezellig

wb zadels
ik heb een barefoot arizona gehad en ik rij nu met de barefoot london
heb er een veel betere zit door gekregen en ik vind het heerlijk rijden, mijn paard trouwens oook

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:38

Ik merk wel dat ik helemaal gewend ben aan facebook, ik ben steeds op zoek naar de "vind ik leuk" knop als ik iets lees wat ik dus inderdaad leuk vind! :j

xDenies leuk verhaal van dat achteruit! Na het lezen van dat was ik dus op zoek naar bovenstaande knop!

Ik heb vanmiddag voor het eerst sinds juni weer gereden! Als dat gepraat over paardrijden en het zonnetje scheen, dus toch de stoute schoenen maar aangetrokken en buiten een stuk gestapt. Pony helemaal blij en ik ook! Voelde m'n lies wel iets, maar hoop dat ik morgen niet weer erge klachten heb! :oo

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6020_n.jpg

Foto van de blije pony! (Hoop dat het werkt trouwens, snap niet hoe jullie dat doen met die foto's / profielfoto's)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:42

Haha, geweldig :P

Je moet de link tussen [img]&[/img] zetten :)

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:02

Misschien dat ik even langs ga ja bij de WE. Ligt er een beetje aan wat onze plannen zijn voor dat weekend.

Liliekska, gewoon proberen joh en doen waar jij je fijn bij voelt! Ik denk dat je pas echt een keuze kan maken als je van beide echt weet hoe t gaat.

Haha mevrdehaan, heel herkenbaar!

Wat leuk Denies, die back zit er dus al goed in!

Ik was gister op stal en stalgenoot wilde samen een stukje wandelen. Waar ik dacht dat Bom zn neus wel in de kont van voorganger zou planten, bleek hij juist voorop te willen lopen! Hij blijft me verrassen! En ik denk dat hij aan het wisselen is, was wat nukkiger, schrok meer en happerig. Morgen even langs en weer oefenen met een deken. Door dit gekke weer ben ik bang dat hij het zonder deken niet helemaal tof gaat vinden als het ineens helemaal om gaat slaan. Maar laatste (en eerste) keer is ondertussen meer dan een jaar geleden en was alleen even in stal.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:06

Ladies ! wat gaan jullie snel zeg! :D gezellig druk

Oceansoal: van harte welkom :)
xDenies: Och wat zijn die kleintjes schattig! Oh wat een mooi moment :D echt zo een victory moment ! zalig, leuk dat je daar hebt mogen van genieten.
ElvierW: prachtig paard, ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst! over de sfeer bij western rijden kan ik mij aansluiten, ik heb tot nu toe enkel positieve ervaringen gehad. Zoals je eerder vermelde een relaxte en ongedwongen sfeer.
Jespri: gefeliciteerd met je eerste kleine spruit
Mondy: fijn dat het ondanks de obstakels geslaagd voelde ! +:)+ Wat een poetswerk moet je gehad hebben
Iolanthe: ik denk dat je het naar je zin zal hebben op onze stalling! Ik zal alvast zorgen voor een warm onthaal :) de wandeling zal ook leuk zijn!

Even een kleine update over smart en ik. Vandaag grondwerk les gehad en ik moet zeggen dat hij weer zichzelf aan het worden is. Luisterde heel goed, veel concentratie en vertrouwen. We hebben enkel gewerkt in stap en enkele trucjes geleerd zoals het begin van buigen en groeten. Kwestie van eens iets anders te doen en rustige oefeningen om weer te starten. Hij heeft er ook een nieuw vriendje bij dus als we naar de piste gaan is het ook even een moment voor sociaal contact :) een arabier ruintje van 5 jaar, hij heeft lekker kunnen spelen deze namiddag. Het enige minpuntje is dat hij zijn been waarin hij een ontsteking heeft gehad wat ontziet in draf en hij loopt ook zwaar. Rijden zit er voorlopig niet in want ik durf hem niet belasten zolang hij niet "onbelast" zuiver loopt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:24

Woody in Uitgelicht! :))

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:50

ElvierW, Ah meneer krijgt ze grote mensen tandjes. :D Van de deken begrijp ik alleen niet helemaal waarom kan hij niet zonder deken? Of lees ik dat verkeerd?

SmartBH, Begin van het buigen en groeten? Hoe moet ik dat voor mij zien? Bij het buigen denk ik gelijk aan het buigen uit de VD. :') Balen dat ze been nog niet helemaal genezen is, nog even lekker rustig aan doen. :)

Marlies, Jeej!! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:52

Hoi Jess!!
Hoe voel jij je? Misselijk? Of heb je daar geen last van?

Ik ga vanmiddag weer naar Woody en stap er ook weer es op. :)

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:02

Smart, wat heeft je paard?

Bellatrix, ik zag t, tof!!

Jespri, hij is nu al wat aan het verharen en hij heeft weinig reserves (lees het is geen dikbil ;)). Volgens de weerberichten wordt het volgende week ineens flink kouder. Ik vraag me af of Bom dan niet onder een deken moet omdat hij dan onvoldoende tijd heeft gekregen om weer een dikke laag aan te maken. Hij heeft een best flinke wormbesmetting gehad anderhalf jaar geleden. Toen was hij erg mager. Ik ben blij dat hij nu behoorlijk bij is maar ben, zeker in de winter, altijd bang dat er weer te veel vanaf gaat. Klinkt het nu logisch?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:14

Je zou hem best een nulgrams op kunnen leggen hoor :) Daar zit geen extra's in, maar toch iets wat de warmte vast houd. En anders een 100 grams.

Beeb staat nu nog steeds onder een 100 grams. Terwijl de rest op stal al onder 300/400 staat. Kom op, het is 10 graden over dag en mag 5 's nachts. Vriendin van mij heeft dr paard al onder 900 gram staan ... wat moet t arme dier straks om, als het écht koud wordt .. :l

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:15

900 gram?? :oo
Woody staat onder 300.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:15

Hee Marlies! Ja helaas heb ik daar wel last van. :=
Veel plezier bij Woody. :D

ElvierW, Ja nu kan ik het plaatsen, bedankt voor je verhelderde uitleg. :) We hebben hier alles zonder dekens staan en ondanks dat ik wel merk dat ze last hebben van het wisselende weer hebben ze het nog niet koud gelukkig. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:18

Ja .. ik dacht maar aan één ding: Antropoformisme :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 11:20

Antropomorfisme :+

Bellatrix: mooie foto weer <3 En de andere in je topic ook :)

Ik heb echt zo'n zin om te gaan rijden! Nog 1 week wachten en dan heb ik weer volop tijd om bij de paardjes te zijn :)