Dat is fijn indra! Niet toevallig mijn bijrijder? :p aangezien ik niet meer in Den Haag woon
Warboel
Geplaatst: 14-02-14 16:02
Ik ga vanavond bij een Quarter kijken om bij te gaan rijden! Een reiner, alleen is hij best groot. Dat is mooi, want ik ben lang Heb er zin in, en ben heel benieuwd!
Zo dat was leuk! Ga van de week een keertje rijden. Ontzettend leuk dier, heel vriendelijk en relaxed. Echt een knuffelkont, heerlijk Hoop dat 'ie onder het rijden ook leuk is!
Nou, ik denk dat het hem wel wordt! Heb afgelopen maandag gereden, ging goed! Tuurlijk is het wennen maar dat is niet zo gek. Ga nu een paar keer met z'n baasje samen en als het allemaal goed gaat ga ik 'm daarna 2 keer per week rijden. En lekker lessen!
Het is trouwens 1 hoop van toevalligheden; ik was op 1 februari op een pleasure try out daar op stal om te kijken, want een vriendin deed daar aan mee. Er staan wat mensen die ik ken van Lone Star daar op stal dus ik stond even met ze te praten en toen heb ik voorzichtig laten vallen dat ik langzaam op zoek ging naar een bijrijdpaard. Toen ik naar de auto liep heb ik nog een tijdje met 1 van de paarden staan kroelen, en toen dacht ik: jeetje, stel je toch voor dat iemand een bijrijder voor hem zoekt! Vond hem helemaal leuk. 2 weken later kreeg ik een berichtje van de oudstalgenoot; dat iemand op die stal een bijrijder zoekt, met haar telefoonnummer. Verder wist ze geen details. Paar dagen later contact opgenomen. En ja hoor.... Het ging om dat paard waar ik nog mee had staan kroelen! Echt het enige paard dat ik die dag aangeraakt heb, hoe toevallig. Of ik diezelfde avond zin had om al te komen kijken. Nou vanaf de grond klikte het best! Daarna maandag dus gereden en toen ik er net op zat was een liedje van mijn favo band op de radio
Is er echt niemand in zuid/midden Limburg die een bijrijder zoekt?
Ik wil heel graag definitief de overstap maken en zoek een leuk paardje om dat mee te doen. De basis heb ik geleerd op een westernstal maar was hier niet heel tevreden over en mis het heel erg om weer zelf met een paardje aan de gang te gaan.
Funnygirl
Geplaatst: 27-02-14 17:52
Volgens mij waren we er al uit dat het te ver weg is. had het vandaag met mijn bijrijdster over dat zij minder tijd krijgt en zou dan wel weer een nieuwe bijrijder kunnen gebruiken. Zit trouwens bij Venlo in de buurt. Even gecheckt maar volgens mij zit je op bijna een uur rijden. En dat dan voor een hobby??? Maar anders stuur maar een pb.
Ja wij hebben inderdaad contact gehad. Super jammer maar het is meer dan 60km enkel voor mij. Mocht je iemand hier in het Zuiden kennen dan hoor ik het graag
Gaat hier om western paarden Kaylee, is dat ook wat je zoekt?
Ik heb overigens ook eindelijk iemand gevonden voor 2 dgn per week, ze is nu paar keer geweest en kan zich inmiddels alleen redden. Paard is veel verder getraind dan zij maar dan heb je wat te doen
ja dat maakt allemaal niet uit want ik vind dressuur en springen beetje saai worden dus wil ik wel graag western leren rijden
Warboel
Geplaatst: 28-02-14 20:50
Fijn dat je eindelijk iemand gevonden hebt cissy! Mijn nieuwe bijrijdpaard kan ook meer dan ik hoor maar we gaan lessen bij Angelique Ferdinandus (daar traint z'n eigenaresse ook), dus dat komt vast goed!
Ben ook wel blij met haar, maar er zitten nog meer dagen in de maand en die moeten ook nog gevuld Dus als er iemand nog interesse heeft, ik heb nog 3/4 dagen per week in de aanbieding
Anoniem
Geplaatst: 28-02-14 21:16
Ik wil in het najaar weer gaan kijken of paardrijden ook lichamelijk lukt. Kan zijn dat ik eerst op een manege start om te zien of het echt gaat, en zo ja dan weet ik Miss en Pien te vinden in Vianen
Ik loop ook al een tijdje te denken over een bijrijder voor mijn Haflingermerrie. Ik vind het eerlijk gezegd best wel een stap. De paarden staan bij huis en je krijgt dan wel met een 'vreemde over de vloer' te maken. Ik ben zo bang dat het niet klikt of ik er spijt van krijg. Aan de andere kant gun ik het het paard zo dat ze meer aandacht krijgt en lekker af en toe het bos in gaat. Ik hoop eigenlijk tegen een bijrijder aan te lopen, maar dat gebeurt natuurlijk niet... Misschien dan toch via dit topic?
Die bijrijder is al heel snel niet vreemd meer hoor gewoon duidelijke afspraken maken en je hoeft ze niet gelijk ook in je huis uit te nodigen.
Sammyoo
Geplaatst: 04-03-14 19:59
Bellatrix schreef:
En western bereden?
Ze is zowel Engels als western bereden, hoewel dat western eigenlijk geen naam mag hebben. Ik heb met haar de overstap naar western gemaakt, maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet zoveel talent heb . Ze heeft ook een boomloos westernzadel, de barefoot Arizona. Maar ik zoek vooral iemand die houdt van buiten rijden, daar doe je het paard het meest plezier mee.
Cissy, ik zou wel graag een klik hebben. Ook al komt iemand niet in huis, buiten bij de paarden is in onze vrije tijd ons huis
dat snap ik, maar je moet iemand wel een kans geven, bij eerste kennismaking en beetje mensenkennis kom je al genoeg te weten. En anders inderdaad geen bijrijder nemen