[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowboyberend

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:36

Rob_H schreef:
cowboyberend schreef:
ik vind dat er wel iets mag komen voor alle rassen!

Dit is dan ook weer zo een belachelijk bericht,wat is de WRAN dan dacht je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

je kan de vraag ook anders stellen , als de wran zo voeldoenend is waarom dan de DSBA????

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:37

storrum schreef:
cowboyberend schreef:
soms lijkt het wel dat je verplicht bent om een quarter / paint te hebben...

Niks mis mee toch, het zijn gewoon fijne(re) paarden Knipoog

nou vind ik wel . al zijn het fijnere paarden de andere rassen doen het ook super ,kijk maar naar de haflingers en de uitslagen van het nk.... hebben op meerdere onderdelen de quarters en de paints achtergelaten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:41

CB: Je mag gewoon een nieuwe club oprichten voor haflingers.
Sommige mensen vinden het leuk om voor geld te rijden en dat is bij de WRAN niet, dus waar maak je je dan druk om?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:43

nielsd schreef:
CB: Je mag gewoon een nieuwe club oprichten voor haflingers.
Sommige mensen vinden het leuk om voor geld te rijden en dat is bij de WRAN niet, dus waar maak je je dan druk om?

dat er onderscheid gemaakt wordt in rassen niels...... maar dat snap jij waarschijnlijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:45

Hoezo zou ik het niet snappen? Je vergeet dat ik met mijn tinker ook alleen met de wran kon rijden.
Nu heb ik een QH en dat is inderdaad prettig en het lijkt mij logisch dat een stamboek geen wedstrijden voor haflingers en andere rassen organiseerd.

En de NSBA, waarom moet er toch altijd zoveel gezeur zijn? Voor veel ruiters is het leuk en sommige kunnen niet meedoen. Dat is jammer maar helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:50

Vera schreef:
Als je het zelf altijd allemaal zo goed weet en vindt dat het allemaal anders moet dan start je toch zelf een vereniging?
Dan steek je lekker al je vrije tijd daarin ipv van hier op Bokt een beetje te lopen z**ken.....
Dank u Huilen
Volgens mij leven we nog steeds in een vrij land en als ik wil zeiken dan doe ik dat.
Persoonlijk zie ik het anders en noem het liever 'informatief naar diegenen die ook de andere kant eens willen horen'.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:11

Vera schreef:
Ik zit hier echt met verbazing te lezen hoe iedereen weer over elkaar heen buitelt
Je hoéft geen lid te worden hoor....

net zo goed als dat jij dit niet hoéft te lezen Duivel

vera schreef:
Waarom staat iedereen altijd klaar met een grote mond vol kritiek?

precies, vera waarom kunnen we niet gewoon discussieren over datgeen wat we allemaal als hobby hebben hier Knipoog

Vera schreef:
Als je het zelf altijd allemaal zo goed weet en vindt dat het allemaal anders moet dan start je toch zelf een vereniging?
Dan steek je lekker al je vrije tijd daarin ipv van hier op Bokt een beetje te lopen z**ken....

Dat is nu net de reden dat ik hier al die vragen stel, ik wéét niet alles .............

Vera schreef:
Stel gewoon vragen, denk mee en probeer dingen eens van een positieve kant te benaderen....

Amen, dat de pot de ketel niet zal verwijten dat ie zwart ziet Clown

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:11

(@DD, ships das al weer 20 minuten Clown )

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:19

Niels, je tinker heeft toch genoeg wit op het lijf om als Pinto aangemerkt te kunnen worden, kun je toch nog meedoen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:34

Ach, ik ben gestopt met mijn tinker, ze heeft zwangerschapsverlof Clown
BTW: De vraag is of ik sowieso mee kan doen als jeugdruiter!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:49

DD, wie de schoen past.... Lachen

Skuye, ik weet niet eens wat ik moet schrijven op jouw quote antwoorden... ik kan er niks toevoegends in ontdekken.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:51

Vera schreef:
Skuye, ik weet niet eens wat ik moet schrijven op jouw quote antwoorden... ik kan er niks toevoegends in ontdekken.

oooww je vergeet te editen, je bedoelde natuurlijk : ik kan er niets nuttigs aan toevoegen .....

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:08

Skuye schreef:
Yup, Skuye is een reiner en reining gefokt, maar heb er nog 1 Knipoog

Ow? Waarom staat die niet in je profiel dan? Dat lijkt nergens op... Clown

ps... en (ook) off-topic: hou jij niet van Jack Russells?

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:09

cowboyberend schreef:
dat er onderscheid gemaakt wordt in rassen niels...... maar dat snap jij waarschijnlijk niet
Dat kan je de DSBA niet verwijten, die volgen gewoon de regels van de 'moederorganisatie' NSBA.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:11

Skuye schreef:
uhh welke regels horen daarbij ?? Verward

Skuye schreef:
Maar Rob, de DSBA zou een aanvulling moeten zijn op de WRAN, dat houd in dat de DSBA dat aanbied wat de WRAN zou missen en volgens dezelfde regels als de WRAN werken, maar ik proef uit bovenstaande vragen/antwoorden dat dat niet zo is maar een bepaald Amerikaans regelboek hanteerd ?!?!
Dan is de DSBA toch wel een alternatief voor o.a. de WRAN ?!?!?!?

MissPK schreef:
Skuye heb je de link al eens bekeken die in de eerste post staat? Daar vind je ook alles over het regelboek wat deze vereniging aanhoud volgens mij

Skuye schreef:
Ja, maar daardoor snap ik bepaalde redenaties niet, ik zie een "Amerikaanse" regelgeving (o.a. zonder capverplichting ), maar er word gesugereerd dat deze vereniging een aanvullin is en geen alternatief, snap jij um nog ?? Verward

MissPK schreef:
Ja, ik snap het wel hoor, denk ik Knipoog !
Het is maar net hoe je het bekijken wil, voor de één zal het een aanvulling kunnen zijn en voor een ander een alternatief maar dat mag je dus hélemaal zelf bepalen volgens mij, heerlijk toch?

Skuye schreef:
dussss, het beginnend nivo van de DSBA ligt hoger dan de L1 van de WRAN ( tword steeds ingewikkelder Verward )

Rob_H schreef:
Nee hoor is helemaal niet ingewikkeld als je je verdiept in wat de NSBA eigenlijk is en voor staat.

Skuye schreef:
Dat vroeg ( of constateerde ) ik niet, wat jij beweerd met je voorbeeld is dat, als je alles gewonnen hebt bij de WRAN kun je een stapje hoger, en dit stapje zou dus de DSBA zijn ?!?!?
Met andere woorden je moet beter zijn dan de "open" ruiters (L1) van de WRAN, dan kun je pas ( een beetje ) meekomen met de DSBA ..............
( wie moet zich nou verdiepen ?!??! Verward )

DubbelDun schreef:
@Skuye: nee zo zie ik het ook niet. Er zijn daar ook verschillende levels en in de hogere levels valt er geld te verdienen. Verder zijn de regels behoorlijk afgeleid van de AQHA en lijken dus ook op de WRAN, behalve waar het de jong-paard beschermende regels aangaat.

Skuye schreef:
oooooww dan is het dus gewoon een duurdere (aanvullende) "WRAN" volgens de regels van de NSBA ( met een voor de WRAN alternatief regelement ) zeg dat dan gewoon Clown

Skuye schreef:
ja maar dan is het toch gewoon een "incompleet" alternatief voor o.a. de WRAN !!!

Sonja schreef:
Skuye schreef:
?!?!?!? Verward

Sorry ik zal wel heel erg Blond zijn maar ik snap niet wat jij niet snapt Verward
Volgens mij zeggen Rob en ik precies hetzelfde in de quotes die jij aanhaalt...

Pannenkoek schreef:
Skuye Wat wil je eigenlijk nou weten danwel bereiken?

Rob_H schreef:
ja dat wil ik ook eigenlijk wel weten.Of eigenlijk ook niet Cool

Sonja schreef:
Maar Skuye, wat wil je nou precies weten dan?

Skuye schreef:
Jammer dat je het zo ziet, er zitten zeer zeker mensen tussen die heel graag ( serieus ) willen weten hoe de vork in de steel zit.
Als er op een openbaar forum een nieuwe vereniging gelaunced word kun je er vanuit gaan dat dit tot in de puntjes onderzocht gaat worden, vergelijk het met een blikje frisdrank bij een wespennest ....

Skuye schreef:
Rob_H schreef:
Al weer een duidelijk bericht Cool

ja sorry had iets heel gevats willen zetten, maar dat kwam zo rottig voor jou over, en ik wil mij niet graag verlagen tot een bepaald nivo Clown

Rob_H schreef:
Ja maar skuye,je hebt tot nu toe alleen maar vragen gesteld betreffende de DSBA waarvan de antwoorden duidelijk op de site staan.En als je het nog exacter wil weten staat het in het regelboek.
Oh je mag rustig iets gevats schrijven,daar ben ik best zelf goed in Cool

Ben gestopt na pagina 6... I rest my case Lips are sealed

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:14

Vera schreef:

Koffie?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:16

Ja lekker Koffie (of thee)!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:17

Stroopwafeltje erbij?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:19

Nou! Jij weet me toch altijd weer te verrassen Tong uitsteken
Maarre, let's go on topic Lachen :
Zien we jullie ook starten bij de DSBA?

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:22

Vera schreef:

he, das jammer want dan had je het misschien wel gesnapt, ik laat mn case ook resten Clown

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:23

Pannenkoek schreef:
Vera schreef:

Koffie?

Is dat een besloten kransje ??

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:28

Vera schreef:

Max gaat Hunteren bij de DSBA zodra hij er klaar voor is! Ja

Ik wilde gisteren al lid worden maar ik was nog ff te vroeg...... Cool K'heb al wel aangeboden wat 'werkzaamheden' op me te nemen en voor fotomateriaal te zorgen. Die regels maak ik me echt niet druk om, ik zie wel hoe 'we' die zelf gaan invullen. Het lijkt me gaaf om Bambi èn Max achter elkaar aan hobbelen...... Go jij! Go jij!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:28

cowboyberend schreef:
een goede naam is misschien wel FQAPH fiets quarter and paint horses

Nouja zeg! Wat een rot opmerking! Er staat je trouwens niets in de weg zelf iets op te zetten en anders heb je niets te klagen dacht ik zo!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:29

Vera schreef:
Dat is wel de bedoeling Ja hunter en pleasure in elk geval! We gaan er lekker voor trainen, ik heb er zin in!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:29

storrum schreef:
Skuye schreef:
Yup, Skuye is een reiner en reining gefokt, maar heb er nog 1 Knipoog

Ow? Waarom staat die niet in je profiel dan? Dat lijkt nergens op... Clown

Die heb ik nog niet heel erg lang, en eigelijk nog niet de moeite genomen mijn profiel aan te passen.

storrum schreef:
ps... en (ook) off-topic: hou jij niet van Jack Russells?

Jawel zekers weten, heb er zelf 2, vandaar juist mijn onderschrift Knipoog