[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:42

Anya schreef:
de denkwijze kan Rob misschien toelichten.. Die zit in de commissie.

Helaas niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:47

Maar Rob het gaat niet om de top-amateurs... die zitten zo in level 1. Het gaat om de middenmoot. Maar ik denk dat er wel genoeg l1 en l2 ruiters starten. Dus zovaak zal er wel niet samengevoegd moeten worden. En dan zal de tijd het leren. Er moet geevalueerd worden. En er zullen vast wel 'kinderziektes' boven komen. Dus vooral alert zijn lijkt mij de boodschap.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:49

Ik gok dat de meeste ama's zich toch voor de L3 gaan opgeven en dat er dus minder L2's zullen zijn. Dus lijkt het mij logischer dat er eerder L1 + L2 samengevoegd zou kunnen gaan worden, die zitten immers meer op hetzelfde niveau als de L3.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:50

Anya schreef:
Maar Rob het gaat niet om de top-amateurs... die zitten zo in level 1. Het gaat om de middenmoot. Maar ik denk dat er wel genoeg l1 en l2 ruiters starten. Dus zovaak zal er wel niet samengevoegd moeten worden. En dan zal de tijd het leren. Er moet geevalueerd worden. En er zullen vast wel 'kinderziektes' boven komen. Dus vooral alert zijn lijkt mij de boodschap.

Daar ben ik het totaal niet mee eens,en ik denk dat de indeling dat zal bewijzen.
De L2 is geen middenmoot van de huidige amateur.
Een ieder die dat verwacht staat een redelijke verrassing te wachten ben ik bang voor.

PS

Ruiters die nationaal op hoog niveau rijden (finalisten op het NK in de amateur-categorie bv)

Vind dit nu niet de omschrijving die opgaat voor de middenmoot van de huidige amateurs
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 03-09-07 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:57

Ieder level heeft altijd betere en mindere ruiters.. dat zal altijd blijven. Hoe het ook uitpakt in de toekomst, en hoe het niveau van die levels ook wordt nu en in de toekomst.

Er zal altijd een groep zijn die degradeert, weer promoveert, weer degradeert.. etcetera. Dat hoort bij een degradatie en promotiesysteem Ja

Dat heeft dus niets met welke huidige verdeling dan ook te maken.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:00

Citaat:
4* Hoe ga je op een eerlijke en wijze manier de Highpoints berekenen.Stel dat iemand het pech heeft dat hij alleen de shows start waar L2 niet is samengevoegt en dus de L2 verrichtingen voor zijn kiezen krijgt.Terwijl een andere L2 ruiter alleen heeft gestart op shows waar L2 en L3 werden samengevoegt en waar dus *lagere* verrichtingen worden gevraagt.
Ik kan me voorstellen dat die L2 ruiter uit het tweede voorbeeld meer punten behaald dan die uit voorbeeld een.

Dan is dit ook geen probleem.

En als er pakweg van de 40 ruiters 25 doorgaan als finalist op het nk, dan worden ze nog niet allemaal geplaatst op het NK. Dan zijn er nog een aantal middenmoot.

Los daarvan is dat het streven. Vooralsnog gaat iedere Amateur naar de L2, tenzij een level lager wordt gevraagd.

Het is al eens aangegeven: het zal een paar jaar duren voor het levelsysteem zich gesetteled heeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:04

Tussen NK-finalisten en NK-geplaatsten zit nog een wereld van verschil Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:06

Je schrijft exact wat ik denk

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:11

DubbelDun schreef:

ja precies.. en het is nu niet het doel om het alleen voor de bovenste zes leuk te maken en te houden. Alle ruiters moeten zich thuis voelen en serieus genomen voelen in het nieuwe levelsysteem. Want die bovenste zes promoveren naar level 1. Waarna de zes daarachter het overnemen. Samen met de degradeerders van Level 1. En dat blijft zo doorgaan.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:16

Anya schreef:
Citaat:

En als er pakweg van de 40 ruiters 25 doorgaan als finalist op het nk, dan worden ze nog niet allemaal geplaatst op het NK. Dan zijn er nog een aantal middenmoot.

Deze begrijp ik niet helemaal.Op het Nk gaan in principe 10 ruiters door en naar gelang de voorrondes groter worden gaan er meer ruiters naar de finales.Dus nooit 25.
Amateur reining had 38 in de voorrondes en er gingen er 16 door.

Los daarvan is dat het streven. Vooralsnog gaat iedere Amateur naar de L2, tenzij een level lager wordt gevraagd.
Dat streven staat niet in de brief

Het is al eens aangegeven: het zal een paar jaar duren voor het levelsysteem zich gesetteled heeft.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:20

Anya schreef:
ja precies.. en het is nu niet het doel om het alleen voor de bovenste zes leuk te maken en te houden.
Natuurlijk wel.

Alle ruiters moeten zich thuis voelen en serieus genomen voelen in het nieuwe levelsysteem.
Dit vind ik een vreemde zin.

Want die bovenste zes promoveren naar level 1. Waarna de zes daarachter het overnemen. Samen met de degradeerders van Level 1. En dat blijft zo doorgaan.
Sorry maar dat zie je toch niet echt zo????

Oja ik zit je niet te stangen of wat dan ook.Maar ik vind dat je niet echt een reeele kijk hebt op dit moment.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:25

Nou vooruit dan gaan er 16 door. Principe blijft hetzelfde. Ze worden niet alle 16 geplaatst. De niet geplaatsten zijn middenmoot, samen met de mensen die niet door gaan naar de finale (of ze hebben een dq fout gemaakt).

En m.b.t. de brief.. Er staat:
Citaat:
De commissie die deze nieuwe reglementen heeft samengesteld, had
het volgende schema voor ogen wat betreft het niveau van de levels:

En daaronder staat het door jou aangehaalde stukje.

En daarna staat
Citaat:
Het WRAN bestuur zal u afhankelijk van uw huidige status indelen, en wel als volgt:

Nu
Open
straks Level 1

Nu Amateur
straks Level 2

Nu
Beginner, met 4 of meer wedstrijdpunten (volgens het oude systeem)
Straks Level 3

Nu
Beginner
Straks Level 4

Er is dus een verschil tussen streven in de toekomst en huidige indeling.
Dat heeft een paar jaar nodig.

En ja. .ik zie dat echt zo.. De beste ruiters van een level promoveren. De slechtste ruiters van een level degraderen. Maar worden daar vaak weer de betere ruiters. En er zijn echt ruiters die constant van level omhoog naar level omlaag schuiven. Dit heb ik niet verzonnen. Dit is in de dressuur al jaren zo.

Als de betere ruiters promoveren, dan blijven de ruiters die daar altijd net achter hangen als top van een level achter.. Er is wel nieuwe aanwas.. en die kan theoretisch wel heel snel groeien en beter worden en die top voorbij rijden.. maar de praktijk is toch anders. Dat betekent dat die groep wellicht het jaar daarop promoveert. Het vervolgens in L1 net weer niet kan trekken en weer degradeert. Of het net bij kan sloffen met steeds 1 punt halen. Kan ook.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:27

Aanvulling: al is het maar omdat plaatsingen op een NK heel vaak tellen (drie keer uit mijn hoofd?) Moet je kijken hoe snel die bovenste groep dan promoveert.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:57

Anya schreef:
En er zijn echt ruiters die constant van level omhoog naar level omlaag schuiven. Dit heb ik niet verzonnen. Dit is in de dressuur al jaren zo.

Heb tot nu toe leuk meegelezen, maar dit is helemaal onwaar Haha!
Mensen degraderen echt bijna niet in de dressuur. Verreweg de meesten blijven hangen in de L van Levenslang Knipoog
Dat komt omdat ze te goed zijn om verliespunten te rijden en te slecht om winstpunten te rijden.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:59

En 1 punt per jaar is genoeg om niet te degraderen uit een level.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:01

Ja dat had ik per PB ook al geschreven Ja L van Levenslang is bekend begrip.
Maar het verschil is dat bij de dressuur IEDERE ruiter onafhankelijk van de plaatsing wordt beoordeeld. En dus geen verlies rijdt en ook geen winst.
Maar dit geldt niet voor onze degradatie/promovatie regel. Die is afhankelijk van plaatsing. De ruiter die net niet geplaatst wordt.. rijdt geen winst. Wordt ie net nooit geplaatst, dan volgt degradatie.
En omdat sommige z-ruiters bijvoorbeeld niet starten bij een bepaalde jury (houden hele boekwerken bij), om geen verliespunten te rijden.

En klopt: 1 punt is genoeg. Maar naarmate een klasse groter wordt, zullen er altijd mensen zijn die dat ene punt niet halen lijkt me.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:02

Romkabouter schreef:
Dat komt omdat ze te goed zijn om verliespunten te rijden en te slecht om winstpunten te rijden.

Corrigeer me als ik het fout heb.
Maar een winstpunt rijden is totaal onafhankelijk van het aantal deelnemers!!!!!

Punten in onze levels zijn zeer afhankelijk van het aantal deelnemers.
Daar staat weer tegen over dat je maar 1 puntje nodig hebt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:03

Je hebt gelijk qua winstpunt Rob Ja

Als er tien z ruiters met een jong paard in de M starten, dan kun je als gewone gemiddelde ruiter nog een winstpunt rijden.. hoe goed die tien boven je ook zijn. Je prestatie wordt onafhankelijk beoordeeld van de plaatsingen. Je kunt winnen, maar ook laatste zijn met theoretisch nog een winstpunt.

m.b.t. het laatste heb je ook gelijk..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:04

1 punt om een level hoger te komen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:05

MSQuincyTE schreef:
1 punt om een level hoger te komen?

1 punt om niet te degraderen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:07

Op zo'n fiets Anya

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:04

Anya schreef:
Dan is dit ook geen probleem.

Hiervoor is de regel gekomen dan je zonder tegengas je zelf in één level lager mag laten inschalen.
Het is aan de huidig startende ruiter.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:07

DubbelDun schreef:

Vandaar het rijtje NU en STRAKS, nogmaals het is aan de nu startende ruiter hoe die met inschaling omgaat.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:08

Ik denk en hoop dat het nieuwe level systeem er voor zorgt dat elk jaar een aantal degraderen en een aantal promoveren. Hiermee krijgen we hopelijk elk jaar weer nieuwe ruiters waartegen we kunnen rijden. Ruiters die degraderen worden niet automagisch de betere ruiters in de lagere klasse denk ik.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:11

Anya schreef:
DubbelDun schreef:

ja precies.. en het is nu niet het doel om het alleen voor de bovenste zes leuk te maken en te houden. Alle ruiters moeten zich thuis voelen en serieus genomen voelen in het nieuwe levelsysteem. Want die bovenste zes promoveren naar level 1. Waarna de zes daarachter het overnemen. Samen met de degradeerders van Level 1. En dat blijft zo doorgaan.

Maar voor dit alles van start gaat krijgt elke ruiter de kans om via het rijtje NU en STRAKS zich zelf serieus te nemen. Ruiters die zich zelf te hoog en of laag inschalen komen uiteindelijk via het punten degradatie systeem in het level waar deze thuis horen.