Anya schreef:de denkwijze kan Rob misschien toelichten.. Die zit in de commissie.
Helaas niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:de denkwijze kan Rob misschien toelichten.. Die zit in de commissie.
Anya schreef:Maar Rob het gaat niet om de top-amateurs... die zitten zo in level 1. Het gaat om de middenmoot. Maar ik denk dat er wel genoeg l1 en l2 ruiters starten. Dus zovaak zal er wel niet samengevoegd moeten worden. En dan zal de tijd het leren. Er moet geevalueerd worden. En er zullen vast wel 'kinderziektes' boven komen. Dus vooral alert zijn lijkt mij de boodschap.

Citaat:4* Hoe ga je op een eerlijke en wijze manier de Highpoints berekenen.Stel dat iemand het pech heeft dat hij alleen de shows start waar L2 niet is samengevoegt en dus de L2 verrichtingen voor zijn kiezen krijgt.Terwijl een andere L2 ruiter alleen heeft gestart op shows waar L2 en L3 werden samengevoegt en waar dus *lagere* verrichtingen worden gevraagt.
Ik kan me voorstellen dat die L2 ruiter uit het tweede voorbeeld meer punten behaald dan die uit voorbeeld een.
DubbelDun schreef:Tussen NK-finalisten en NK-geplaatsten zit nog een wereld van verschil
Anya schreef:Citaat:
En als er pakweg van de 40 ruiters 25 doorgaan als finalist op het nk, dan worden ze nog niet allemaal geplaatst op het NK. Dan zijn er nog een aantal middenmoot.
Deze begrijp ik niet helemaal.Op het Nk gaan in principe 10 ruiters door en naar gelang de voorrondes groter worden gaan er meer ruiters naar de finales.Dus nooit 25.
Amateur reining had 38 in de voorrondes en er gingen er 16 door.
Los daarvan is dat het streven. Vooralsnog gaat iedere Amateur naar de L2, tenzij een level lager wordt gevraagd.
Dat streven staat niet in de brief
Het is al eens aangegeven: het zal een paar jaar duren voor het levelsysteem zich gesetteled heeft.
Anya schreef:ja precies.. en het is nu niet het doel om het alleen voor de bovenste zes leuk te maken en te houden.
Natuurlijk wel.
Alle ruiters moeten zich thuis voelen en serieus genomen voelen in het nieuwe levelsysteem.
Dit vind ik een vreemde zin.
Want die bovenste zes promoveren naar level 1. Waarna de zes daarachter het overnemen. Samen met de degradeerders van Level 1. En dat blijft zo doorgaan.
Sorry maar dat zie je toch niet echt zo????
Citaat:De commissie die deze nieuwe reglementen heeft samengesteld, had
het volgende schema voor ogen wat betreft het niveau van de levels:
Citaat:Het WRAN bestuur zal u afhankelijk van uw huidige status indelen, en wel als volgt:
Nu
Open
straks Level 1
Nu Amateur
straks Level 2
Nu
Beginner, met 4 of meer wedstrijdpunten (volgens het oude systeem)
Straks Level 3
Nu
Beginner
Straks Level 4
Anya schreef:En er zijn echt ruiters die constant van level omhoog naar level omlaag schuiven. Dit heb ik niet verzonnen. Dit is in de dressuur al jaren zo.

L van Levenslang is bekend begrip. Romkabouter schreef:Dat komt omdat ze te goed zijn om verliespunten te rijden en te slecht om winstpunten te rijden.

MSQuincyTE schreef:1 punt om een level hoger te komen?
Anya schreef:Dan is dit ook geen probleem.
En als er pakweg van de 40 ruiters 25 doorgaan als finalist op het nk, dan worden ze nog niet allemaal geplaatst op het NK. Dan zijn er nog een aantal middenmoot.
Los daarvan is dat het streven. Vooralsnog gaat iedere Amateur naar de L2, tenzij een level lager wordt gevraagd.
Het is al eens aangegeven: het zal een paar jaar duren voor het levelsysteem zich gesetteled heeft.
DubbelDun schreef:Tussen NK-finalisten en NK-geplaatsten zit nog een wereld van verschil
Anya schreef:DubbelDun schreef:Tussen NK-finalisten en NK-geplaatsten zit nog een wereld van verschil
ja precies.. en het is nu niet het doel om het alleen voor de bovenste zes leuk te maken en te houden. Alle ruiters moeten zich thuis voelen en serieus genomen voelen in het nieuwe levelsysteem. Want die bovenste zes promoveren naar level 1. Waarna de zes daarachter het overnemen. Samen met de degradeerders van Level 1. En dat blijft zo doorgaan.