[WN] Wat gaat er mis????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Wat gaat er mis????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:26

Ik ook Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:49

Ik ook Haha!
Maar ja wie ben ik Clown

Ik vind het NK een mooie plek om de HP's van het dan afgelopen jaar uit te reiken en met het nieuwe puntenregistratiesysteem moet dat toch mogelijk zijn.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:43

Ik ben daar ook voor Haha! , maar ook vindt ik dat je je gewoon moet qualificeren (schrijf je dat zo?) voor het NK; als je de rest van het jaar amper een wedstrijd rijdt , hoor je ook op het NK niet thuis.

Ik vindt dat je op het NK rijden "verdienen" moet, als beloning voor je harde werken van het afgelopen jaar en daar moet dan ook idd de Highpoint titel uitgereikt worden.. maar dat is mijn mening en een hele andere discussie! Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:49

Dropje ik ben het eigelijk wel met je eens van het NK

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:12

Niet dat ik van plan was op het NK te starten, maar ik vind dus van niet. Ik vind dat gewoon de beste zich mogen melden en wie wint is NK. Of ie nou wel of niet heel het jaar gestart heeft. Het NK verdien je door mee te doen en te winnen van de beste. Imo niet door heel het jaar mee te doen. Bloos

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:16

Ik ben het met Jeddah eens hierover. Het is een open NK en dat moet het ook blijven vind ik.
En daarom vind ik de highpoint titel los van het NK ook zo'n goed idee Lachen

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:17

Eerder moest je minimaal zoveel wedstrijden hebben gereden en minimaal zoveel punten hebben. Of je moest 1 keer allround champion zijn geweest ( maar dan krijgen we weer het verhaal van de allround titel)
Maar goed als er niet zoveel in een klasse zit kan je ook niet veel punten halen. Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:27

Ook ik ben het met Jeddah eens.
Het NK is voor de beste ruiters ongeacht waar en voor wie ze rijden.
De highpoint is voor de ruiter die zich door het jaar inzet op shows van de WRAN.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:30

Nou, dan doe ik ook mee met Jeddah. Vork Ik vind ook niet dat je je moet kwalificeren (zo schrijf je dat dropje2 Haha!) voor het NK. Over het algemeen kunnen mensen zelf aardig inschatten of ze wel of niet op een NK thuishoren (van wat ik de afgelopen keer heb gezien tenminste). Die paar die dat niet kunnen, nemen vooral zichzelf in de maling.
Zelf heb ik niet de mogelijkheid om heel vaak op wedstrijd te gaan, omdat ik qua vervoer (nog) van anderen afhankelijk ben. Zo zijn er vast meer. Een open NK is voor iedereen toegankelijk en inderdaad, de beste wint en kan zich NK noemen. Lachen

Ik denk ook dat het dan zal tegenvallen qua inschrijvingen. En hier in het zuiden zijn geen of nauwelijks WRAN wedstrijden. Dus als je je zou moeten kwalificeren zouden 'wij' daar altijd een flink stuk voor moeten rijden. Als ik straks eigen vervoer heb, zou ik dat niet zo'n probleem vinden maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar anders over denken.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:35

Je hebt kwalificeren en qualificeren.
Qualificeren door het jaar heen ben ik geen voorstander van.
Kwalificeren cq voorrondes op het NK daar ben ik wel een groot voorstander van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:37

Het kwalificeerverhaal daar zijn we straks met de levelindeling toch vanaf. L1 en L2 ruiters mogen op het NK starten, en de rest niet. Simpel.
Ander voorbeeld van kwalificeren zijn de voorrondes op het NK, werkt over het algemeen toch naar tevredenheid volgens mij. (OK je moet maar net je dag niet hebben, maar is dat met een finale niet anders?)

Highpoints en NK staat wat mij betreft ook totaal los van elkaar, maar highpointtitels uitreiken op het NK zou ik super vinden. Ook leuke manier voor sponsors om zich te manifesteren trouwens... even wat leuks aanbieden in de spotlights van de hoofdarena op een druk tijdstip Knipoog

Vraag aan Dropje2:
Ik ben op dit moment behoorlijk ernstig geblesseerd, waardoor het wedstrijdseizoen aan m'n neus voorbij gaat. Ik hoop rond september back on track te zijn, en dus klaar te zijn voor het NK. Maar omdat ik dan dit seizoen geen WRAN-wedstrijden heb gereden, zouden Milena en ik niets te zoeken hebben op een NK? Die vat ik niet Verward

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:42

Rob_H schreef:
Je hebt kwalificeren en qualificeren.
Qualificeren door het jaar heen ben ik geen voorstander van.
Kwalificeren cq voorrondes op het NK daar ben ik wel een groot voorstander van.

Van Dale kent geen qualificeren. Tong uitsteken

Voorrondes op het NK is idd prima!!

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 12:43

roerend mee eens Sonja,als je op een gegeven moment op een bepaald nivo rijdt,hoor je op het NK thuis,een ander verhaal is of je je er goed in de prijzen rijdt,je hebt dan toch een tijd niet kunnen trainen en gaan jullie er beide in conditie op achteruit! gr. Jan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:45

Kan meevallen Jan, zie viewtopic.php?f=4&t=782433 Knipoog
Vorig jaar voor het NK nauwelijks kunnen trainen ivm blessure bij paard. Ik denk dat je op een gegeven moment een dusdanig solide basis hebt dat je best uit de voeten blijft kunnen.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:56

Sonja schreef:
Het kwalificeerverhaal daar zijn we straks met de levelindeling toch vanaf. L1 en L2 ruiters mogen op het NK starten, en de rest niet. Simpel.
Ander voorbeeld van kwalificeren zijn de voorrondes op het NK, werkt over het algemeen toch naar tevredenheid volgens mij. (OK je moet maar net je dag niet hebben, maar is dat met een finale niet anders?)

Highpoints en NK staat wat mij betreft ook totaal los van elkaar, maar highpointtitels uitreiken op het NK zou ik super vinden. Ook leuke manier voor sponsors om zich te manifesteren trouwens... even wat leuks aanbieden in de spotlights van de hoofdarena op een druk tijdstip Knipoog

Vraag aan Dropje2:
Ik ben op dit moment behoorlijk ernstig geblesseerd, waardoor het wedstrijdseizoen aan m'n neus voorbij gaat. Ik hoop rond september back on track te zijn, en dus klaar te zijn voor het NK. Maar omdat ik dan dit seizoen geen WRAN-wedstrijden heb gereden, zouden Milena en ik niets te zoeken hebben op een NK? Die vat ik niet Verward

Oke Sonja, mee eens, maar jij hebt al een rugzakje vol wedstrijd ervaring die je niet 1-2-3 kwijt bent; ik wil er alleen maar mee zeggen dat je een aantal ruiters ( Verward ) hebt die denken van "Leuk een NK, daar doe ik even aan mee. Tuurlijk hebben ze zich alleen zichzelf daarmee, wat je rijdt niet "even leuk mee" ik vind het alleen niet netjes. Probeer het hele jaar door lekker te rijden op diverse wedstrijden. Maar goed, ieder mag dat voor zichzelf weten natuurlijk, even goede vrienden hoor!

Maar, Highpoint uitreiken op het NK, ja, dat zou leuk zijn, idd ook voor de sponsors!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:57

Sonja schreef:

maar dat is niet anders als nu toch?
enkele amateur en open ruiters rijden op het nk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:05

Jawel Susan, nu kan een beginner zich op het NK amateur maken. Dat kan straks niet meer.

Dropje2: zie antwoord aan Susan, dit is denk ik met het nieuwe systeem straks verholpen. Tuurlijk kunnen er dan nog ruiters starten die weinig gereden hebben dat jaar, of bv nieuwe combinaties. Maar die vallen dan bij de voorrondes wel weer af.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:06

En open starten is ook niet persé een niveau-kwalificatie.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:19

Sonja schreef:

Das is alleen van toepassing op WRAN ruiters.Dus zo simpel is het niet.

Sonja schreef:
Vraag aan Dropje2:

Als je in het levelsysteem door welke rede dan ook (bv ziekte) degradeert mag je niet starten op het NK.
En als de WRAN zou besluiten om kwalificaties te houden door het jaar ook dan mag je niet starten op het NK.
Dit heeft geen snars te maken met het feit dat je wel of niet NK*waardig* bent.
Als een topreiner op De wedstrijden niet presteert dan geen kwalificatie voor het nederlandse team.Maakt het geen slechte reiner maar eentje met pech.

Het moet en kan allemaal niet zo vanzelfsprekend zijn cq worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:29

Rob_H schreef:
Als je in het levelsysteem door welke rede dan ook (bv ziekte) degradeert mag je niet starten op het NK.

Zo snel degradeer je niet in het nieuwe systeem. Als je daarin degradeert, dan ehhh.... zullen we maar zeggen dat dat niet voor niets is, OK? Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:34

Sonja schreef:
Rob_H schreef:

Zo snel degradeer je niet in het nieuwe systeem. Als je daarin degradeert, dan ehhh.... zullen we maar zeggen dat dat niet voor niets is, OK? Haha!

Nouja het degradatie systeem is nog niet def.
Ik vind het veels te mild.En zoals ji al schrijft,jij ook.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:45

Moderatoropmerking:
Aantal off topic reacties verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:49

Ja Klopt Rob, van mij zou dat deel ook nog flink aangescherpt mogen worden. Pas dan zul je krijgen dat mensen écht in de klasse terechtkomen waar ze thuishoren. Met als direct resultaat dat we een betere spreiding over de klasses op wedstrijden krijgen, en ik denk ook voor het publiek veel interessantere wedstrijden!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:01

dropje2 schreef:
Oke Sonja, mee eens, maar jij hebt al een rugzakje vol wedstrijd ervaring die je niet 1-2-3 kwijt bent; ik wil er alleen maar mee zeggen dat je een aantal ruiters ( Verward ) hebt die denken van "Leuk een NK, daar doe ik even aan mee. Tuurlijk hebben ze zich alleen zichzelf daarmee, wat je rijdt niet "even leuk mee" ik vind het alleen niet netjes. Probeer het hele jaar door lekker te rijden op diverse wedstrijden. Maar goed, ieder mag dat voor zichzelf weten natuurlijk, even goede vrienden hoor!

Maar, Highpoint uitreiken op het NK, ja, dat zou leuk zijn, idd ook voor de sponsors!

Ik vind dit wel kort door de bocht Dropje. Je weeet immers gewoon ooit hoe mensen denken. En waarom zouden ze geen recht hebben te mogen starten? Omdat ze in jouw ogen niet goed genoeg zijn? Dat is aan de jury, niet aan de overige deelnemers of aan het publiek te bepalen, imo.

En al denken ze "leuk daar doe ik even aan mee" prima toch? Hoe meer deelnemers hoe beter de beste naar voren zal komen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:37

Nou Jeddah, dat ben ik niet met je eens Haha!
Een NK is niet "leuk daar doe ik ook even aan mee" , dat is juist bestemd voor de paarden en ruiters die daar (binnen hun niveau) echt aan toe zijn.
Wat dat betreft lang leve de voorrondes. Maar die voorrondes zouden een stuk minder uitgebreid zijn als men zich eerst even achter de oren krabt en bedenkt of wat je neer kunt zetten wel NK waardig is.
Anders had het ook geen NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP hoeven heten...... Bloos