[WN] na dressuur western gaan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: na dressuur western gaan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:04

Dan wil ik daar tijdens de ALV graag een onderbouwing vanuit de WRAN van horen. Niet persoonlijk op jou gericht hoor Vippie, maar de regels lijken me zeer duidelijk.

Mag ik vragen wie die dispensatie verleend heeft?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:02

Vippie schreef:
Ik ben niet van het type zonder dressuur geen western, western en dresuur zijn in de basis namelijk gelijk, het op eigen benen laten open van het paard, het gymnastiseren en recht richten en ontspannen laten lopen.

Vippie schreef:
28 jaar dressuurervaring is natuurlijk niet te vergelijken met 1 jaar fulltime westernrijden, of wel

Jij vindt zelf van wel en ik deel die mening.
Als je nou een jong paard had en de ervaring op wilde laten doen snap ik dat nog, maar dat is in jouw geval niet zo Knipoog

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:15

Sonja schreef:
Dan wil ik daar tijdens de ALV graag een onderbouwing vanuit de WRAN van horen. Niet persoonlijk op jou gericht hoor Vippie, maar de regels lijken me zeer duidelijk.

Het bestuur van de WRAN en meneer de Vet zelf, na lang beraad (althans het duurde even voor ik antwoord had).
En of de "aanval" persoonlijk is, sorry maar ik voel het wel zo. De regels zijn idd duidelijk en daar hou ik mij netjes aan. Ik ben misschien te eerlijk voor deze wereld. Had ook gewoon mn mond kunnen houden en lekker gaan starten, toch? Had iedereen zich daar dan beter bij gevoeld?

Rom: ik heb geen topquarter onder mn kont maar een fjord, zowizo een ras waar je in geen enkele tak van sport hoog mee komt (uitzonderingen daargelaten maar die uitzondering heb ik niet op stal staan) en ik vraag me af of ik er uberhaupt ooit amateurniveau mee zou bereiken met die enkele wedstrijd per jaar die ik me heb voorgenomen om te rijden, gewoon voor de lol.

Nogmaals ik jurereer hooguit 5 wedstrijdjes per jaar, dat zijn manegekindjes die zelfs B niveau nog niet halen, maakt mij dat dan een Pro?

romkabouter schreef:
Jij vindt zelf van wel en ik deel die mening.

Antwoord is dus nee, dat vind ik dus niet, je moet wel goed lezen. Ik zeg alleen dat western en dresuur in de basis gelijk is (daar hoef je geen opleiding of ervaring voor te hebben om dat te snappen), dat wil niet zeggen dat ik een dermate niveau rij/heb gereden dat ik dat ook in praktijk kan laten zien natuurlijk Knipoog, anders was ik wel op GP niveaux geeindigt bij de dressuur toch?

Maargoed genoeg van dit al, ik hoef me niet te gaan zitten verdedigen lijkt me. Iedereen die me wel eens op een onderlinge voorbij heeft zien stuiteren weet dat ik niet in een open/amateur klasse thuis hoor. Theoretisch kan ik een heleboel weten, praktijk blijft toch altijd een ander verhaal.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:21

Sonja schreef:

Tuurlijk mag je dat vragen Clown

De regels zijn over dit onderwerp ook heel duidelijk, vragen op de ALV zal dus naar de bekende weg vragen zijn.
Aanvraagster heeft bij het WRAN bestuur geheel conform de regels een verzoek ingediend.
Deze ontheffing vloeit voort uit het feit dat er door twee leden van de WRAN een bevestiging is gekomen, dat de aanvraagster met haar Fjord, thuis hoort in deze klasse.

Door omstandigheden, hebben wij het helaas niet kunnen redden in 2007, om met de nieuwe regelgeving van start te gaan, omdat deze regels de afgegeven ontheffing overbodig zullen maken.

Vr Gr Peter Vet

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:56

Thanx Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:14

Ik weet nog dat er vorig jaar iemand kompleet afgeschoten werd omdat ze beginners startte terwijl ze les gaf, Engels. Nou dat was ook van absoluut prutniveau en ze reed op een Haflinger waar de hond van onze buren ook met gemak van kon winnen.
En die moest dus absoluut Open starten.

Volgens mij is daar een spreekwoordje voor:
Meten met twee maten....

Vippie, het gaat me niet persoonlijk om jou, maar om de willekeur waarmee regels toegepast worden door de WRAN.

Ik heb er geen enkel belang bij of jij B, A of O rijdt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:15

Heeft die toen ook dispensatie aangevraagd?

Nou, t wordt tijd voor de nieuwe regels Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:15

Ja.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:43

Cer schreef:
Heeft die toen ook dispensatie aangevraagd?

Nou, t wordt tijd voor de nieuwe regels Ja Haha!

Nee die heeft geen dispensatie aangevraagd.
En het wordt idd tijd voor de nieuwe regels.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:37

Sonja schreef:
Volgens mij is daar een spreekwoordje voor:
Meten met twee maten....

Vippie, het gaat me niet persoonlijk om jou, maar om de willekeur waarmee regels toegepast worden door de WRAN.

Ik heb er geen enkel belang bij of jij B, A of O rijdt.

Willekeur? Twee maten meten?
Wij heb er geen enkel belang bij om met twee maten te gaan meten laat staan dat er willekeur op dit gaande onderwerp kan zijn.
Deze mevrouw heeft keurig volgens de regels die de WRAN rijk is gehandeld, en is bevestigd door twee niet de minste ruiter die Nederland rijk is.
Kan mij op dit gebied geen andere aanvraag herinneren, maar bedankt dat je onze integriteit op deze manier aan de kaak stelt.

Vr Gr Peter Vet