Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:PeterV:
Neem nou BV het stuk dat Vera geplaatst heeft in een ander topic, dit vind ik dus gevaarlijke info. Heeft even niks met beslag te maken, maar deze info gaat een eigen leven leiden en niemand maakt zich druk over de eventuele interpretatie ervan.

DubbelDun schreef:@Peter: dank voor je uitleg. Duidelijk verschil dus of je in de wereld van de 'sport' zit of de wereld van de dierenliefhebber die vasthoudt aan zijn principes.

PeterV schreef:Ik heb geleerd dat wanneer iemand schermt met zijn principes, denk ik altijd aan een kreupele die met zijn krukken zwaait.
En bedenk, Het is gemakkelijker voor je principes te vechten dan ernaar te leven.
Cer schreef:PeterV schreef:Ik heb geleerd dat wanneer iemand schermt met zijn principes, denk ik altijd aan een kreupele die met zijn krukken zwaait.
En bedenk, Het is gemakkelijker voor je principes te vechten dan ernaar te leven.
Die uitspraak snap ik even niet?
Een kreupele die met zn krukken zwaait, omdat je bepaalde principes hebt??

)DubbelDun schreef:@Peter: het blijven keuzes; je kunt je nog altijd omdraaien en je principes achterna lopen
Cer schreef:Of het met geluk te maken heeft of principes zal mij aan mn achterwerk oxideren (en dat is best behoorlijk)
Waar ik af en toe een beetje moe van wordt is dat mensen blijkbaar dingen doen waar ze niet geheel achterstaan, maar wel moeten omdat ze nu eenmaal moeten (anders gebeurt er iets heel ergs ofzo).
Dat vind ik een beetje vreemd. Zeg dan gewoon dat je dingen doet, omdat je ze doet en dat je dat prima vindt. Zeg niet 'ja ik wil het eigenlijk niet maar ik moet wel'. Want dat is inderdaad een keuze. Je hoeft helemaal niks.
Maar doe niet heel kinderachtig tegen mensen die hun principes nastreven. Alsof die juist de dommerikken zijn, want imo is dat omgekeerd.

PeterV schreef:Doe helemaal niet als of andere dommerikken zijn, probeer begrip te vragen voor feiten die een situatie met zich meebrengen
Kijk er zijn mensen die zich verbeelden er goede principes op na te houden omdat zij alles in anderen afkeuren. Probeer hier uitleg aan te geven vanuit mijn situatie en lees is terug hoe kinderachtig je reageert.

Cer schreef:Als je dat niet bedoeld, heb ik het verkeerd begrepen, bij voorbaat excuses..
(tot de zweer uitbrak) Nu heeft mijn andere paard een diepe hoefzweer en heeft er een straalontsteking aan overgehouden.
En nu ontopic : hij krijgt dus, nadat de straal proper opgekuist is, een ijzertje onder die achtervoeten. Zo loopt hij wat hoger en wordt de zool wat gespaard. Een therapeutisch beslag zeg maar. Hij mankt wel niet, maar ik heb toch een naar gevoel bij het rijden met een paard met een ontsteking in de voet. Ben een beetje penny zeker ? Waar is die little pony club ? *meldt zich aan*