[WN] Sport/Hobby en de Kosten daarvan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:31

XoNo schreef:

Ik was dus één van die mensen die er een stuk had afgeknipt. Het is toch van de gekken dat ik voor een klein nummertje een complete poster over mijn peperdure showpad moet gooien, waardoor je niets meer van de pad ziet? Ik heb hem dus een enorm stuk ingekort en alleen datgene wat nodig was heb ik laten zitten.

Ja dat het onzin is om met een complete poster te rijden kan ik begrijpen.
Dat je je nummers dan gaat bewerken met een schaar kan ik ook nog begrijpen.
Maar het feit dat je zelf zegt dat je alleen hebt laten staan wat je nodig had geeft dus aan dat je denkt dat je geen sponsor nodig hebt.
oftewel je geeft aan dat de western sport in nederland geen sponsering nodig heeft.
Nog ff wat technische gegevens:
Het startnummer is 15.5 cm hoog en 21.5cm breed
Als je nu alles eraf knipt en toch de sponsering laat zitten wordt je nummer 9cm hoog en 12cm breed.
Je kunt je wel melden met allerlei smoesjes waarom je het nummer verknipt,maar het feit ligt er dat je zonder problemen de sponsor had kunnen laten zitten.

mvg de minister van propaganda

iski

Re: Sport/Hobby en de Kosten daarvan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:13

cornelie schreef:
iski schreef:

Mijn punt is misschien wel dat wanneer je iets niet kunt, je het ook niet moet willen.

Tja, maar juist door hier niet aan toe te geven heb ik dingen bereikt waarvan anderen zeiden, houd er toch mee op. En je weet ook niet altijd van te voren wat een jaar ( of meer ) training doet met een combinatie. Dus dingen die nu misschien onmogelijk lijken dit uiteindelijk niet blijken te zijn.
Soms moet je gewoon springen en al vallende leren vliegen.

Ben ik het helemaal mee eens Cornelie....ik bedoel dan ook alleen maar dat wat je niet kunt je niet moet willen...maar dat mag je er niet van weerhouden om het maximale uit jezelf te halen. Maar uiteindelijk bereik je een grens en die moet je kunnen accepteren. En die grens is de scheidslijn tussen wat nog niet kan en wat definitief niet kan.

En jouw afsluitende zin is nou exact wat ik bedoel...ik kan wel willen vliegen...maar kan dat maar beter niet willen...want ik kan het niet..

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:31

Blaze schreef:
Ja dat het onzin is om met een complete poster te rijden kan ik begrijpen.
Dat je je nummers dan gaat bewerken met een schaar kan ik ook nog begrijpen.
Maar het feit dat je zelf zegt dat je alleen hebt laten staan wat je nodig had geeft dus aan dat je denkt dat je geen sponsor nodig hebt.
oftewel je geeft aan dat de western sport in nederland geen sponsering nodig heeft.
Nog ff wat technische gegevens:
Het startnummer is 15.5 cm hoog en 21.5cm breed
Als je nu alles eraf knipt en toch de sponsering laat zitten wordt je nummer 9cm hoog en 12cm breed.
Je kunt je wel melden met allerlei smoesjes waarom je het nummer verknipt,maar het feit ligt er dat je zonder problemen de sponsor had kunnen laten zitten.

mvg de minister van propaganda

Mijn god, wat een mierenneukerij weer. Ik heb het startnummer verknipt omdat ik hem te groot vond, jij verzint er een heel indianenverhaal omheen waardoor het er uiteindelijk op neer komt dat de westernsport geen sponsering nodig heeft. Where the f*ck do you come up with this crap? Ik blijf het knap vinden hoe jij van een mug een olifant weet te maken.

Volgens mij komt dit hele gezeur er gewoon op neer dat jij het jammer vindt dat jij het met een tinker moet rooien, terwijl ik beschikking heb over een 'ultiem westernpaard' (jouw woorden, niet de mijne).

Jaloezie is een raar iets.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:42

XoNo schreef:

Volgens mij komt dit hele gezeur er gewoon op neer dat jij het jammer vindt dat jij het met een tinker moet rooien, terwijl ik beschikking heb over een 'ultiem westernpaard'

Zie je nu dat het niet zo moeilijk is om toe te geven dat je anders bent als dat je je voor doet

iski

Zeg...vertel eens Xono....hoe krijg je het voor mekaar om een woord als mierenneukerij (kijk nou dan..mij lukt het ook) langs de bokt-taalpolitie te longeren....

En van een mug een olifant...hmm interessante vergelijking wanneer het over die mega-uitvoering van het startnummer gaat...Tja...de lay-out had idd wel iets verfijnder gekund.

Maar op zich wel duidelijk zichtbaar...handig om deelnemers in de inrijhal te traceren...maar het achtergrond had wel een maatje kleiner gemgen en dat zou dan niet ten koste van de sponsorvermelding hoeven te gaan. Of zoals ik al zei, een betere lay-out.
Laatst bijgewerkt door iski op 05-03-06 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Re:

Paardrijden is zeker niet de duurste hobby; ik kom vandaag van de Hiswa (botenbeurs in de RAI) en wat je daar kun spenderen
Een beetje leuke boot kost zo 200.000 euro (wel nieuw) en dan moet je hem nog ergens laten liggen (paar duizend euro per jaar), winterstalling idem, onderhoud idem en dan heb je je boot nog neit eens leuk ingericht met bv. een oven 1200 euro, ankerlier 1400 euro, kussens voor op de bank 6000 euro, etc etc......

Dusssss, misschien valt de paardensport best wel mee

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:43

En in de zeilsport wordt ook heel wat af gel*lt... dus wat daat aangaat maakt het ook niet uit.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:44

vera schreef:
Paardrijden is zeker niet de duurste hobby; ik kom vandaag van de Hiswa (botenbeurs in de RAI) en wat je daar kun spenderen
Een beetje leuke boot kost zo 200.000 euro (wel nieuw) en dan moet je hem nog ergens laten liggen (paar duizend euro per jaar), winterstalling idem, onderhoud idem en dan heb je je boot nog neit eens leuk ingericht met bv. een oven 1200 euro, ankerlier 1400 euro, kussens voor op de bank 6000 euro, etc etc......

Jawel...en probeer met zo'n boot maar eens een roeibootje te fokken....mooi dat je dat niet lukt...
Laatst bijgewerkt door iski op 05-03-06 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:44

crazycactus schreef:
En in de zeilsport wordt ook heel wat af gel*lt... dus wat daat aangaat maakt het ook niet uit.

Whoehahahaha....mijn boot is lekker groter dan de jouwe .....doet me ergens aan denken

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:45

iski schreef:
Jawel...en probeer met zo'n boot maar een een roeibootje te fokken....mooi dat je dat niet lukt...

Maar dat lukt met mijn ruin ook niet, ondanks dat hij het tegendeel steeds weer probeert te bewijzen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:45

iski schreef:

maar het achtergrond had wel een maatje kleiner gemgen en dat zou dan niet ten koste van de sponsorvermelding hoeven te gaan. Of zoals ik al zei, een betere lay-out.

Zoals ik al aangaf is het nummer zonder moeite van 21.5cmx 15.5cm te veranderen naar 9cmx12 cm zonder de sponsor te verwijderen.
Maarja soms is het leven wel eens behoorlijk verknipt

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:46

vera schreef:
crazycactus schreef:

Whoehahahaha....mijn boot is lekker groter dan de jouwe .....doet me ergens aan denken

het is dan ook een 'echte mannen' sport...ehhhhh hobby dus...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:47

Jaja... dus ook de boot is een compensatie geworden....... goed dan zou je als man het eigenlijk bij een roeibootje moeten houden..

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:50

crazycactus schreef:
Jaja... dus ook de boot is een compensatie geworden....... goed dan zou je als man het eigenlijk bij een roeibootje moeten houden..

Hahaha, ja dan maak je eigenlijk pas indruk....
Maar ik ben bang dat het niet zo werkt

Sandra_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:57

XoNo schreef:
Mijn god, wat een mierenneukerij weer. Ik heb het startnummer verknipt omdat ik hem te groot vond, jij verzint er een heel indianenverhaal omheen waardoor het er uiteindelijk op neer komt dat de westernsport geen sponsering nodig heeft. Where the f*ck do you come up with this crap? Ik blijf het knap vinden hoe jij van een mug een olifant weet te maken.

Volgens mij komt dit hele gezeur er gewoon op neer dat jij het jammer vindt dat jij het met een tinker moet rooien, terwijl ik beschikking heb over een 'ultiem westernpaard' (jouw woorden, niet de mijne).

Jaloezie is een raar iets.

Wat mij betreft is het sponsorverhaal heel simpel: een sponsor (en het maakt geen bal uit wie dat is, hoe wat waar en wanneer) steekt geld in iets omdat hij/zij ergens achter staat en financieel wil steunen. Een sponsor krijgt daarvoor niets terug, het enige wat t/o sponsoring staat is naamsvermelding. In mijn ogen is het dus gigantisch asociaal als je die naam gaat verwijderen.

En v.w.b. die tinker, je banketstaaf maar een end heen je moet toch iets als je niks zinnigers weet te melden toch?
Ondertussen ben jij je tweede paard alweer aan het verkopen dus achja.....

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:07

crazycactus schreef:

Nou CC...laten we dan maar helemaal oprecht worden...zo'n radiografisch bestuurbaar speelgoedbootje...da's dan een nog betere vergelijking....bijkomend voordeel...batterij erin en hij doet het altijd...en nooit 'moe van de zaak'...

Jos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:12

vera schreef:

snap ik eindelijk waar de uitspraak vandaan komt............."dan verkoop je toch je boot"

en wat de startnummers betreft, ik heb gewoon een groter PAARD gekocht
Laatst bijgewerkt door Jos op 05-03-06 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:13

iski schreef:
Nou CC...laten we dan maar helemaal oprecht worden...zo'n radiografisch bestuurbaar speelgoedbootje...da's dan een nog betere vergelijking....bijkomend voordeel...batterij erin en hij doet het altijd...en nooit 'moe van de zaak'...

Whahaha... en dan zijn op zondagmiddag net de batterijen op, en geen benzinestation in de buurt...

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:38

crazycactus schreef:
iski schreef:

Whahaha... en dan zijn op zondagmiddag net de batterijen op, en geen benzinestation in de buurt...

tja...een slimme meid
is op de toekomst voorbereid
en heeft heel kuis,
heeft altijd batterijen in huis...

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:45

Laatste keer dat er ontopic moet worden gebleven mensen, anders verhuis ik hem naar de huiskamer.

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:25

Romkabouter schreef:
Laatste keer dat er ontopic moet worden gebleven mensen, anders verhuis ik hem naar de huiskamer.

Zo....de schrik zit er goed in...er durft nu niemand meer iets te schrijven....

Huiskamer wordt zo wel iets van de roe van zwarte piet.....of 'voor straf met de blote benen naar bed'...of..nog erger.......HUISWERK........boehoehoe... sniksnik

Heb ik nog iets dat dan wel on-topic is? Oh ja...dat startnummer en het al dan niet kleiner knippen.....zijn er eigenlijk voorwaarden verbonden aan de afmetingen van dat startnummer? En de gehele kaart? Liggen dat soort dingen regelementair vast? Zou wel voor de hand liggen maar ja...ik verbaas me wel vaker..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:35

Je slaat de spijker op zijn kop dat het financieel vaak moeilijk te behappen is! Denk dat vele dromen in de kast blijven liggen op paarden gebied, stom weg vanwege de kosten. Mensen kunnen nog zulke leuke paardjes hebben staan, zelf nog zo leuk kunnen rijden, zonder de poen kom je er echter niet. De lessen, de trailer, de inschrijfgelden, de tijd die je kwijt bent naast dat je je al suf werkt in je full-time baan, waar je geen vrij kunt krijgen wanneer dat nodig is i.v.m. je hobby etc. etc. Ik denk dat de paarden er zeker zijn, dat de ruiters er zeker zijn, de motivatie vaak ook wel, maar dat het toch niet valt te realiseren, want je moet vaak ook met de mensen om je heen rekening houden. Een gezin, een partner, noem maar op, die moeten er dan ook voor de 101% achter staan, want het legt op hun ook een hele last, OOk weer financieel vaak. Je kan je geld maar een keer uitgeven en alles is tegenwoordig zo stervens duur.
Je kan nog zo wezenloos van paarden zijn en helemaal toegewijd, vroeg of laat schoffelen de vermoeiheid en geld zorgen je er onder. Want voor de reining bijvoorbeeld moet je investeren in een paard met aanleg, de stalling met een goede bodem waar je steeds door kan trainen en je stops mag oefenen, je paard moet met sliding plates worden beslagen, je moet allerlei lidmaatschappen betalen, je moet toegang hebben tot goede instructie, je moet transport hebben, je suf werken om dat alles te financieren en de lijst gaat maar door en door. Dan is het soms heel verleidelijk om je paard lekker de zomer de wei op te schoppen zonder ijzers en hem er alleen af en toe af te trekken voor een plezier ritje, lekker ontspannend en niet zo achterlijk duur.
En in mijn geval heb ik al sinds mijn zeventiende paarden en nooit reserves opgebouwd om eens uit te kunnen putten. En na jaren kom je dan ook wel eens in een fase dat je ook wel eens wat anders wil dan alleen maar voor je paarden te leven. Juist op het moment dat je de leukste paardjes hebt die je ooit gehad hebt en waar op zich wel iets mee te bereiken zou zijn......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:26

Eigenlijk vind ik het nog wel meevallen. Het wordt altijd meer in je droom. Toen ik 8 was wilde ik een pony. Maar er viel niet eens paard te rijden. Toen dat wel kon, wilde ik weer een pony. Ik moest het doen met veel poepscheppen en daarvoor in de plaats kunnen rijden bij een boer hier in de buurt.

Toen kocht ik eindelijk ver na mijn dertigste een eigen paard. Yes. Een droom uitgekomen. Ja en dan ga je western rijden. Wil je een quarter. Maar intussen piept mijn eigen merrie ertussen uit en regelt geheel gratis en niet zo verwacht een extra paard van nu 1.80. Weer die droom weg.

En dan koopt mijn beste vriendin zomaar een quarter, terwijl ze al een leuke pony heeft..... Zomaar vier droompaarden voor het opscheppen samen.

En ja... nu wil ik Top Sail Whiz

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:28

Anya schreef:
En dan koopt mijn beste vriendin zomaar een quarter, terwijl ze al een leuke pony heeft..... Zomaar vier droompaarden voor het opscheppen samen.

En ja... nu wil ik Top Sail Whiz

Tja...niet bepaald een kinderhandje....

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:29

Gewoon blijven dromen!!!!!! Toen ik klein was wilde ik een boederij met paarden en zie hier..... droom bereikt!!!! Maar nu zijn er wel weer andere dromen.