Blanket schreef:Ik vind het leuk om nu ook van de dressuur kan is een compliment te krijgen wat betrefd het western rijdenAlle takken van paarden sport zijn tenslotte gewoon moeilijk
Idd, en naarmijn idee blijft de basis altijd hetzelfde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blanket schreef:Ik vind het leuk om nu ook van de dressuur kan is een compliment te krijgen wat betrefd het western rijdenAlle takken van paarden sport zijn tenslotte gewoon moeilijk
poes schreef:[Verder dacht ik dus dat je na het achterwaarts gaan meteen weer voorwaarts moest, deels omdat het een zware oefening is en zo de spieren meteen weer wat ontspant, en ook deels om goed het idee 'voorwaarts' erin te houden, zelfs bij het achterwaarts gaan. Beetje ingewikkelde uitleg weer
[/quote]
vera schreef:Als je het maar voldoende traint dan wordt het vanzelf geen zwaar onderdeel meer.
En dat laatste is meer iets wat tussen de oren van een dressuurruiter zit dan dat het een kern van waarheid heeft, heb ik ondervonden (als oud dressuurruiter)
Nu bouw ik juist een moment van rust in om je paard zich weer totaal te laten ontspannen, als een soort beloning.
Daarna pas weer voorwaarts; ik heb nooit iets ondervonden dat mijn paard ineens niet meer voorwaarts wil![]()
Verder zit misschien een fundamenteel verschil in het feit dat je in dressuur een soort constante spanningsboog moet hebben. Je ben steeds bezig om je paard op te richten en verzameld te houden.
In de westernsport zoek je toch steeds weer even na een rustpunt voordat je verder gaat.
ijslanderfan schreef:*heeft alle reacties gelezen*
Hij zit af en toe zo scheef, anders kan hij zijn paard toch niet sturen? Dressuurruiters doen dit met hun teugels en hij met zn zit... die mensen die dat commentaar geven, doen hem dit niet na!
Yank schreef:En met commentaar geven is toch niks mis mee. Dat mag best en dat hoeft echt niet altijd uit "betweterigheid" te komen.
laartjuh schreef:het is niet eens zo moeilijk,
neem een luisterend paard, een halster en 2 touwen, ga vooral sturen met je zit
als ze/hij dat goed snapt probeer het dan met een band om de hals
en als dat goed gaat kan het zonder