Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Frayba schreef:
Ik heb verder toch sterk de indruk dat in Duitsland de totale westernsport een goede aansluiting bij de gevestigde paardensport (de FN) heeft gevonden, en dat Reining daar vooral gezien wordt als voortrekker voor de overige disciplines. Waar de NRHA de grote evenementen organiseert, schrijft de EWU op haar wedstrijden nu speciaal voor 5-jarigen Reining uit. Prima aanvulling op elkaar dus: laagdrempelige EWU met z'n "alle rassen", beginners-onderdelen, rijvaardigheidsopleidingen en -proeven ("Reitabzeichen") als kweekvijver voor talent richting NRHA (maar ook NSBA, NCHA, en noem ze maar op).
Groeten,
Chris.
Blaze schreef:Als de Heren en Dames voorzitters en bestuursleden eens van hun hoge troon afkomen en inderdaad eens plaats nemen in bootje en proberen eens voor een keer samen te werken dan is er misschien nog hoop.
Blaze schreef:Misschien is het handig als men zich realiseert dat het Reining gedeelte in een snellere boot zit en als we de aansluiting niet willen missen we moeten proberen te accepteren dat het beter is om mee te werken dan tegen te werken.
Blaze schreef:Halloway gaf al aan hoe het een en ander mischien nog te redden is.
Organiseer wedstrijden om een NRHA show heen.
Accepteer dat Reining ons onderdeel is dat *belangrijker* is dan de rest.
Maarja dit is de maar mening van een lid.
Halloway schreef:Ik ben nog steeds lid van de WRAN, dus ik krijg de western horse world in de bus.
Ik ben van mening dat in dit blad niet het beeld van een lage instapdrempel word gegeven.
Citaat:Wat hebben beginnende ruiters aan deze info, wat hebben deze artikelen voor een effect op de beeldvorming van westernruiters die er over tobben of ze nu wel of niet gaan starten op een WRAN C wedstrijd.
Frayba schreef:Wat dat betreft denk ik dat het in Nederland slechts een kwestie van tijd is, wat overigens niet betekent dat er niets te gebeuren hoeft! Maar voordat er nou "dik (sponsor-) geld" bij moet, kan er ook al een boel gebeuren dat niet zoveel hoeft te kosten: een betrouwbaar tijdschema op wedstrijden (vasthouden aan sluitingsdata voor inschrijvingen dus), betere afstemming van de data van wedstrijden, reglementen die een betere doorstroming verzorgen, enz. Het effect van dit soort maatregelen is dat je deelnemers krijgt die met meer plezier en uitdaging rijden en instroom van nieuwe deelnemers die ook dat plezier willen beleven en die uitdaging willen aangaan. Dát is volgens mij de beste reclame, waarbij je je niet meer druk hoeft te maken om een verkeerd beeld wat Nederland heeft van de western sport, want het beeld zal het juiste beeld zijn.
Frayba schreef:Ik ben bang dat je de laatste ontwikkelingen hebt gemist, Ron. De Western Horse World is nu een aparte stichting. De WRAN, de DAWRA, de DPHC en de AAHCH publiceren wel in het blad, maar het blad is niet meer "van de WRAN". De WRAN heeft het blad "verzelfstandigd" in het kader van een poging tot, jawel, SAMENWERKING...
Wat ik ook begrepen heb, maar hang mijn er niet aan op, dat de DRHA ook een aantal pagina’s gaat vullen. PeterV schreef:
Hierbij wel even opmerken, dat een aantal van de genoemde het wel proberen, dus als het ware samen op een boot proberen te varen.
In mijn beleving vaart er één een ander koers, terwijl de andere als het zo door gaat al beter hun zwemvesten kunnen gaan aan trekken.
Wat ik constateer is wat ik KAN constateren als simpel lid..(zo zijn er nog minimaal 500 leden)
Helemaal gelijk Blaze, maar wie gaat er in toegeven om mee te werken, dan geef je tenslotte toe dat je hebt tegen gewerkt.
Dat is dus een gedeelte van het probleem ,als je NU mee gaat werken wil dat zeggen dat je hebt tegen gewerkt, althans zo interpreteert met het
Nee dat wil zeggen dat je begrijpt dat je het alleen niet red.
Je weet wel**samen zijn we sterker** een voor allen ,allen voor een** en meer van die cliche uitspraken
Zodat die ooit zo gulle gevers het de goedwillende blijven gunnen. Of moet ik nu constateren, dat waar eigelijk zo tegen wordt afgezet je er via een omweg, toch de afvallende vruchten van wil plukken.
Hier wordt ik nou misselijk van.
Als je hier mee bedoeld dat IK constateer dan de Reining een voorsprong heeft genomen en de rest best mag proberen hier op de een of andere wijze aansluiting te vinden inplaats van de afstand te vergroten,dan moet ik toegeven dat we toch andere invals hoeken hebben.
De weg die ik graag bewandelen wil is, hoe kunnen wij het voor elkaar krijgen dat die ooit zo gulle gever ook gewoon weg wat lucht in de wat kleinere fiets banden blijft pompen.
Oh maar dat is ook mijn gewenste weg,maar ik ben bang dat de meeste sponsors toch liever hun geld steken in relatieve zekerheid. (helaas)
Als wij er echt aan gaan toegeven, dat het dan maar in samenwerking moet gaan met, dat zou voor mijn een rede zijn om af te haken als sponsor.
Wat is er in godsnaam mis mee om te denken dat samenwerken meer toekomst zekerheid brengt??
Zet je af tegen die niet relevante roepers, die het voor elkaar krijgen dat die groep als zielig gezien gaat worden. Tjonge jongen denk ik wel eens, kom met argumenten waardoor gulle gevers gaan geven, in plaats dat deze steeds verder van een bepaalde groep gaan afstaan.
Ik hou me niet teveel bezig met het afzetten tegen wat dan ook,op het moment hou ik me bezig om een stukje kwaliteit neer te zetten aangaande het showen en hoop dat dat genoeg argument is om sponsors te houden of te krijgen.
Of geef hun inderdaad gelijk. Op een jaar vergadering van een goed draaiende organisatie, heb ik mogen horen, hoe onprofessioneel het is, om op bokt te communiceren met elkaar.
Misschien zijn zij hun tijd wel vooruit, en hebben deze misschien nog gelijk ook.
Het frappante is wel, dat het ’t bootje is, die sneller vaart dan de andere.
Als de DRHA inderdaad er zo over denkt dan (wat ik niet kan weten) moeten we waarschijnlijk ons gaan beraden hoe verder zonder aansluiting.
Dus Blaze, ik voel met jou en Halloway mee, het is de makkelijkste weg, maar het houd tevens in, dat het hypocriete nog meer de over hand nemen zal.
Groeten Peter
Blaze schreef:Maar het is nog niet te laat er zijn mensen die nog iets kunnen doen aan dit doom scenario.
Als de Heren en Dames voorzitters en bestuursleden eens van hun hoge troon afkomen en inderdaad eens plaats nemen in bootje en proberen eens voor een keer samen te werken dan is er misschien nog hoop.
Blaze schreef:En zover ik weet 4 starts in de open reining
Blaze schreef:Wat ik als lid mee krijg is dat op het moment dat de federatie een feit is dat allerlei verenigingen fel tegen waren en eruit stapten en de schuld bij de wran legt.Startnummers was een idee van de wran en ook daar tegen was men fel gekeert.
Dat het feitelijk zo is dat alles in goed overleg is gebeurt en dat door bestuurs veranderingen ineens andere belangen gingen spelen werdt maar heel langzaam duidelijk.
Dat het een en ander heeft geleid tot een totaal verdraait beeld wat pas heel langzaam recht gedraait wordt,daar kan ik als lid niet veel aan doen.
Ik ben voor de federatie ik ben voor startnummers ik ben voor samenwerking,maar wat ik hoor en lees is vaak erg moeilijk in de goede contex te plaatsen
JanT schreef:
De NQHA haakte of toen er een voorzitterswissel aan zat te komen, de DRHA had z'n bedenkingen en vragen na een bestuurswissel maar maakt voor zover ik weet nog steeds deel uit van de federatie, Wim van Gemert is afgevaardigde voor de DRHA bij de federatie.
Ik heb er een beetje vreemde bijsmaak van als een voorzitters wissel betekend dat ineens een samenwerkingsverband niet nuttig of wensvol zou zijn.Dan krijg ik al snel het idee dat er iets niet helmaal in de haak is.
De startnummers zijn na overleg met de diverse verenigingen tot stand gekomen, ook de afgevaardigden van de DRHA waren toen voorstanders. Dat de DRHA uiteindelijk besluit om het startnummersysteem niet te gebruiken is jammer maar wel hun goed recht. De federatie is een SAMENWERKINGSVERBAND en kan andere verenigingen niets opleggen.
Het spreekt niet erg voor de DRHA dat men niet wil samenwerken met een federatie terwijl zij zelf behoorlijk betrokken zijn geweest bij het voor traject.
Maarja ik lees en hoor behoorlijk veel niet zo positieve verhalen over de manier waarop de DRHA denkt.
Wanneer het zo is dat verenigingen de zaken voorstellen zoals jij zegt Blaze, dan durf ik wel te zeggen dat die verenigingen liegen tegen hun leden.
Ik vraag mij bij bepaalde verenigingen inderdaad af of de leden uberhaubt gekend worden in beslissingen voordat ze genomen worden.of blijft het vaak bij een mededeling dat WE het zo moeten gaan doen
[size=9](ik heb nu wel m'n kogelzekere pak even aangetrokken)[/size]