[WN] wran en start nummers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: wran en start nummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:17

Volgens mij is dat een goede rekensom.
Ik kan me overigens voorstellen dat dit een rekensom is die negatief uitvalt voor een eerste keer starten om te proberen.

Bij de dressuur kun je de eerste paar keren starten zonder startkaart. Gewoon om te kijken. Wellicht dat zoiets in de westernsport ook zou kunnen. Om de beginnende drempel te verlagen. Dus wel inschrijfgeld en een organisatie-startnummer voor de jury (in een andere kleur desnoods). Dat weer wordt afgegeven na de wedstrijd. En die mogelijkheid dan beperkten tot maximaal 3 keer o.i.d.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 08:56

Zo is het inderdaad in de endurance ook. Je mag 3 x starten zonder startkaart ( max 1 x per jaar ) in de kennismakingsklasse en daar wordt best gebruik van gemaakt. Puur om eens te proberen of het wat voor je is zonder dat je meteen van alles moet regelen en betalen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:14

In principe een goed idee, maar dan geen andere kleur. Je krijgt dan een beetje het 'spek en bonen' principe.
Voorzover ik weet is het bij de WRAN al niet mogelijk om 'buiten meededinging' mee te doen, dus mits de regels niet worden aangepast is ook dat geen optie.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:26

Dat is dan iets van de laatste tijd... Omdat ik al een paar jaar geen WRAN-wedstrijd gereden heb ben ik niet meer helemaal met de regels op de hoogte, maar ik heb een paar jaar geleden met Fly wel een aantal kleine WRAN wedstrijdjes meegedaan buiten mededinging omdat ik met Fly op een paar kleine beginnerswedstrijdjes wilde starten zodat m'n stresskip rustig aan aan het wedstrijdgebeuren kon wennen. Toen was het ABCD-systeem er nog niet, dus misschien dat het sindsdien niet meer kan...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:26

Sugarmiss schreef:
In principe een goed idee, maar dan geen andere kleur. Je krijgt dan een beetje het 'spek en bonen' principe.
Voorzover ik weet is het bij de WRAN al niet mogelijk om 'buiten meededinging' mee te doen, dus mits de regels niet worden aangepast is ook dat geen optie.

Misschien moet de Wran dat eens overwegen dan Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:34

Maar is in principe een D wedstrijd dat niet? Je wordt wel geplaatst maar er worden geen punten gegeven. Kan daar dan niet wat soepeler mee om worden gegaan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:36

Probleem is dat er niet zoveel D-wedstrijden zijn, landelijk verspreid dan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:01

cornelie schreef:
Maar is in principe een D wedstrijd dat niet? Je wordt wel geplaatst maar er worden geen punten gegeven. Kan daar dan niet wat soepeler mee om worden gegaan?

Er zijn niet zoveel D-wedstrijden. Schijnt ook niet zo interessant voor de organisatoren te zijn. En de verspreiding van die wedstrijden laat ernstig te wensen over Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:08

Oke...... dan op een C wedstrijd een kennismakingsklasse?

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:30

cornelie schreef:

vind ik ook de D klasse moet een probeerklasse worden gewoon zonder nummers, voor de recreatieruiter die enkel wedstrijden rijdt en voor iemand die even proberen wil,gewoon onderling zonder al die poespas, de serieuse rijders kunnen doorgaan naar de C-klasse

ondertussen heb ik met Jan Trel gemailt van de wran,zaterdag wordt hier over vergaderd ,ik heb mijn mail geplaatst op whoa en hij wordt ook gebruikt op de vergadering van de federatie!
volgens mijn gevoel wordt er druk geprobeert een oplossing te vinden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:06

Maar dat veronderstelt dan wel dat D-wedstrijden ook regelmatig over het land worden gespreid. Nu moet je vanuit bijvoorbeeld Twente echt een heel eind rijden voor een D-wedstrijd. Dus zul je je (zeker als je ook nog stevig moet investeren in een startnummer e.d. ) wel drie keer achter de oren krabben voor je overweegt te starten.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:14

wij moeten een uurtje rijden voor we in oosterwolde zijn met trailer dat is voor ons het dichtste bij.maar ik ben ook wel voorstander van wat meer wedstrijden op andere paatsen zodat je niet zover moeten rijden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:29

cornelie schreef:
Dat lijkt me een goed alternatief. Wel jurering, geen punten. Maar dan wel paard/ruiter kombinatie verbieden om ook in C-onderdelen te starten, tijdens diezelfde show.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:34

Sugarmiss schreef:
cornelie schreef:
Dat lijkt me een goed alternatief. Wel jurering, geen punten. Maar dan wel paard/ruiter kombinatie verbieden om ook in C-onderdelen te starten, tijdens diezelfde show.

dat komt op het zelfde neer als een oude D-wedstrijd toch???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:40

1 a 2 D-onderdelen binnen een C-wedstrijd, dat was idd de bedoeling van mijn reactie.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:44

waarom zou je dan geen D-wedstrijden kunnen houden??
er is een hele goep die dat wel zou willen

WWranglers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:47

Een D-wedstrijd organiseren is voor de meeste organisatoren niet echt haalbaar, aangezien de inschrijvingen dan beperkt zijn. Er komen altijd maar weinig mensen uit andere delen van het land als wij onze Indian Spring Show houden, zijn toch meestal starts vanuit Noord-Holland en Zuid-Holland.

p.st. Trouwens binnenkort meer info over The Indian Springshow in Lisse! Haha!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:51

ja ok maar wij hebben hier een in het noorden waar voorheen wel heel veel belangstelling voor was,maar nu op eens met dat nummer gedoe niet meer, er is hier gewoon een grote catagorie die wel eens een wedstrijd wil starten maar verder geen gedonder wil met nummers en registertie, en ik zou het jammer vinden dat deze wedstrijden hier in het noorden zouden verdwijnen, wat zo kan je ook veel van elkaar leren en zien en overleggen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:52

Kan het niet laten Verdrietig
Zie dit topic weer een kant op gaan waar wij uit ervaring van weten dat het alleen op tegen werking gaat stuiten.
Ik zou zeggen probeer het ook eens,brainstorm eens over hoe het zou moeten in het traject VOOR de C-shows en geloof me je komt van een koude kermis thuis Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:54

cowboyberend schreef:
ja ok maar wij hebben hier een in het noorden waar voorheen wel heel veel belangstelling voor was,maar nu op eens met dat nummer gedoe niet meer, er is hier gewoon een grote catagorie die wel eens een wedstrijd wil starten maar verder geen gedonder wil met nummers en registertie, en ik zou het jammer vinden dat deze wedstrijden hier in het noorden zouden verdwijnen, wat zo kan je ook veel van elkaar leren en zien en overleggen

Die verdwijnen bij ons zeker niet,ze heten dan alleen *wilde* wedstrijden Cool

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:57

ow ok nou ja hoe het ook heet het mag niet verdwijnen!!!!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:58

Blaze schreef:
Kan het niet laten Verdrietig
Zie dit topic weer een kant op gaan waar wij uit ervaring van weten dat het alleen op tegen werking gaat stuiten.
Ik zou zeggen probeer het ook eens,brainstorm eens over hoe het zou moeten in het traject VOOR de C-shows en geloof me je komt van een koude kermis thuis Cool

leg dit eens uit???

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:00

cowboyberend schreef:

Dan toch maar een wilde wedstrijd....?? Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:06

Als we dan toch bezig zijn, doe er dan ook meteen maar Bixie wedstrijden bij voor de allerkleinsten }> ( is wel schattig )

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:16

Tenfold schreef:
cowboyberend schreef:

Dan toch maar een wilde wedstrijd....?? Knipoog

bij ons heet dat een D-wedstrijd ,die zijn leuk en gezellig