Jos schreef:maar een groepje mensen die dat wil organiseren kunnen dat toch ook aanvragen?
het hoeft toch niet op een westernstal te zijn?
Tuurlijk! En het WRAN bestuur is heus niet zo star dat ze voor "de goede zaak" geen uitzondering willen maken. De bedoeling van het "verbod" was om de grote wilde wedstrijden weer onder WRAN vlag te krijgen, o.m. met de "D" wedstrijdstatus. Het was helemaal niet de bedoeling om de kleintjes de duperen, maar daar was (denk ik) gewoon nooit bij stil gestaan.
Citaat:en als je alleen voor beginners houdt, is het probleem met de caps ook opgelost.
Het WRAN bestuur heeft ergens in het voorjaar besloten dat een cap/helm in plaats van hoed overal is toegestaan. Waarschijnlijk ivm die verzekering.
Bij een beginner- of "opstapper" vind ik het een heel goede zaak om die cap/helm toe te staan, maar ik denk dat je van een amateur en vooral een prof wel een hoed mag eisen. De verzekering zou kunnen stellen dat je door het eisen van een hoed de ruiter de mogelijkheid ontneemt zich adaquaat te beschermen dmv een helm. Maar inmiddels zijn er mogelijkheden van hoeden-met-bescherming, dus is dat argument niet meer van toepassing en kunnen we weer gewoon een westernhoed verplicht stellen bij amateur en open klassen.
Groeten,
Chris
PS: De ledenvergadering krijgt het nog druk met al die voorstellen
te zien...
Maar je schrijft zelf nu dat het bij wilde wedstrijden verboden was/is voor wran jury leden om te jureren.En het was mij niet totaal duidelijk of wij WILD of wild zijn.