Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FlyingHigh schreef:Jeetje mina, als ik dit topic lees, hou ik me bezig met dierenmishandeling en -verwaarlozing!! Ze (de quarters) staan 24/7 op het land en eten gras en drinken water. Ze glimmen als spiegels, lekker in het vlees en zeer vrolijk.
Okee, de Paintjes worden meer vertroetelt, die staan op Equisanum, goed hooi en goed kuil en overdag bij droge bodem kunnen ze de weide in.
Mac schreef:Nee Flying High, dit kun je echt niet maken.
Nou heb ik trouwens ook wel weer een leuke: mijn merrie wordt mager, ook al staat ze gewoon 24/7 op een goede wei. Haar moet ik dus altijd bijvoeren. Iemand enig idee waarom dat zo is??
,....nee,grapje!
Sprite schreef:Dat is zonder gein het eerste wat ik geleerd heb van mijn voedingsdeskundige.ik voer marstall.... heb het zelf ook geproefd.... het is lekker![]()

Citaat:Plakken Marstalletjes niet aan je gehemelte?

radicalM schreef:Op een gegeven moment zat ik met de vorige brokken op 6 kilo, ?
,...Das veel!Francis schreef:Verhoudingen weet ik zo niet van Vit.E en Selenium. Voor zover ik begrepen heb kan een te veel aan Vit. E geen kwaad, een teveel aan Selenium wel.
Voor mij is het op dit moment belangrijk dat ik een normaal gehalte eiwitten heb, omdat m'n paard nog in de groei is.
Voldoende energie om te groeien, maar 'langzame' energie, zodat ze niet 'heet' wordt, dus weinig suikers, laag in het zetmeel en hoog in vetten.
Omdat 'vette' voeders in Nederland nauwelijks te krijgen zijn (vetgehalte 14% of hoger) geef ik dus een kopje sojaolie per dag.
Ik wil dus graag zo 'puur' mogelijk voer (geen brok dus) met geen of zo min mogelijk melasse. Veel vezels voor een spijsvertering vandaar dat ik lucerne toevoeg (wat direct het erg lage eiwitgehalte van mijn voer iets opkrikt). Helaas nog van Hartog, ben nog op zoek naar melasse vrije lucerne, maar heb het in mijn omgeving nog niet kunnen vinden.
Ik voer Marstall E wat dus extra vitaminen heeft, maar wil toch nog zemelen bij gaan voeren 1 x per dag, om de Ca/F verhouding (die door de lucerne scheef getrokken wordt) beter te krijgen.
Is dat een beetje wat je bedoelde??
).
radicalM schreef:Ok...bedankt zover voor jullie info!
Equiflexion: omdat hij door dat flinke groeien zichtbaar niet goed in zijn vel zat, was stram, leek spierpijn te hebben. Gewoon een extra "booster" voor spieren, botten e.d. Er zit namelijk een extra dosis zwavel en andere stoffen in, die gunstig zijn voor het bewegingsapparaat en opgroeiende paarden (heb ik begrepen).
omdat hij veel op de wei staat, heb ik hem lager in het voer gezet en ben msm bij gaan voeren (advies van de da)
Citaat:MSM is een vorm van organisch gebonden Zwavel die goed door het lichaam wordt opgenomen en gebruikt kan worden. MSM is veilig, 100% natuurlijk en absoluut geen medicijn of doping.
Zwavel is een belangrijke verbindingstof van collageen, het belangrijkste bestanddeel van kraakbeen en bindweefsel. MSM is grondstof voor de aanmaak van nieuwe cellen. Zorgt voor een goede doorbloeding.
Speelt een belangrijke rol in de lichamelijke ontstekingsremmende processen en vermindert daardoor de pijn. Zwavel verzacht en versoepelt de celwanden, waardoor “vreemde stoffen” gemakkelijker kunnen worden afgevoerd.