[WN] Stallion YES or NO

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:05

DJQuarter"]
[quote="vera schreef:
er is nog wel een paintmerrie maar die kan door een (niet aangeboren) zwakte in haar achterhand geen hengsten dragen en moet dus KI.
Verward

Maar wel een dracht?
[/quote]
Ze hebben haar in Utrecht door de mangel gehaald en volgens hun zou een dracht geen problemen geven maar adviseerden ze wel om een KI dekking te doen om eventuele overbelasting te voorkomen. Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:49

dirkje schreef:
logisch toch,dat je dan afwykend gedrag krygt.een paard en dus ook een hengst is een kudde dier. maar doen we het in feite niet zelf?? dat paard onwaardige ,afgesloten van soortgenoten... ik bedoel,je hoort het hier veel zeggen,je kan toch voor een hengst ook andere leefomstandigheden creeren.?... een hengst hoeft volgens my niet 24 u per dag op stal en alleen te staan.

DAt gaat in Friesland misschien, maar in de Randstad niet. Helemaal niet als je afhankelijk bent van Maneges en Pensionstalling om je paard onder te kunnen brengen. En naar Friesland verhuizen, terwijl je in de Randstad werkt is ook nog zoiets. Sta je straks per dag een paar uur in de file die je normaal aan je paard zou besteden. Ja, je paard heeft het lekker naar zijn zin, maar intussen heb jij er geen tijd meer voor.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:49

dus maak je een keuze.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:16

Een keuze waar jij je in kunt vinden, en waar anderen weer commentaar pop hebben. En het cirkeltje is weer rond...Lips are sealed

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 21:03

dirkje schreef:
dus maak je een keuze.

Ja de hengst laten ruinen Tong uitsteken
zeker niet verhuizen naar friesland Tong uitsteken Cool

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 11:01

het is jammer dat ze niet zo'n smiley hebben die zyn kop in het zand steekt Tong uitsteken Tong uitsteken Cool Cool Cool Schijnheilig

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 11:44

On-topic please (zo SM? Tong uitsteken )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:05

Bij ons op stal lag er een tijdschrift van het NRPS (dat je toegestuurd krijgt als je lid bent) en laat daar nu net een artikel instaan waarin de schrijver zijn beklag doet dat de aanvoer van potentieel goed dekhengstenmateriaal te laag is? In het NRPS worden goede veulens geruind en als goede sportpony verkocht, wat overblijft voor de hengstenkeuring is het tweederangs materiaal. Dus bij het NRPS wordt er te vaak geruind.
Nu heb je bij het NRPS en dan vooral in de ponymaat met een heel andere doelgroep dan bij de Quarters. Maar dat kan niet de enige reden zijn. Is het omdat er een selectieprocedure aan de goedkeuring voor dekhengst vaszit en de meeste fokkers daar geen zin in hebben? Waar ligt het aan dat bij het NRPS te vaak word geruind en bij de Quarters te weinig?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:32

Ik denk dat je dat al aangeeft Cassidy, omdat het NRPS sportponys voor de jeugd fokt. Op dit moment is er een "tekort" aan goede sportponys en dus zullen ook de goede hengsten eerder geruind worden.
Daarbij komt ook dat er bij het NRPS al helemaal geen cent te verdienen valt met een hengst, de dekgelden liggen erg laag en toch moet de hengsteneigenaar veel $$ erin steken het paard goedgekeurd te krijgen, en te houden.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:00

vera schreef:
Ik gooi nu misschien de knuppel in het hoenderhok en bedoel het zeker niet als een aanval maar...:

Ik heb met verbazing naar een aantal appie-hengsten zitten kijken die voor de SSA werden voorgesteld in de laatste Quarter.
Ik vond er echt een aantal paarden bijzitten die zeker niet voldeden aan de 5 punten die Gisela op heeft gesteld. Niet eens 2 van de punten.

Na het lezen van de omschrijvingen van de hengsten en door dit topic, vroeg ik mij ook heel sterk af of ook hier sprake was van eigenaren die verblind waren door hun eigen verliefdheid.
Of geldt er voor appies andere maatstaven die ik niet weet?
Nogmaals, geen aanval maar een vragende constatering

Voor Aphc hengsten gelden weinig andere regels dan voor paint of quarter hensten en ik geloof niet dat de Aphc hengsten uit de laatste quarter onder doen in qualiteit van de gemiddelde in Nederland ter dekking aangeboden quarter of paint hengsten.
Drie van deze Aphc hengsten zijn tevens goedgekeurde NAS hengsten,wat voor de Aphc natuurlijk niet verplicht is maar wel een waarborg voor kwaliteit.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:03

Steaming schreef:
Voor Aphc hengsten gelden weinig andere regels dan voor paint of quarter hensten en ik geloof niet dat de Aphc hengsten uit de laatste quarter onder doen in qualiteit van de gemiddelde in Nederland ter dekking aangeboden quarter of paint hengsten.Drie van deze Aphc hengsten zijn tevens goedgekeurde NAS hengsten,wat voor de Aphc natuurlijk niet verplicht is maar wel een waarborg voor kwaliteit.

Vandaar dit topic Cool

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:43

Steaming schreef:
Drie van deze Aphc hengsten zijn tevens goedgekeurde NAS hengsten,wat voor de Aphc natuurlijk niet verplicht is maar wel een waarborg voor kwaliteit.

Dat vraag ik me af, het lijkt mij dat ze niet keuren of het dier voldoet aan de eisen van een Amerikaanse App. Als ik wel eens zie wat voor een Apps er goedgekeurd zijn hier in Nederland dan schrik ik!! Het zijn van die......gestippelde NRPSers.

Geen idee of de hengsten Klin/Rön gekeurd worden.....dat is natuurlijk
wel enorm fijn!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:46

( maar er staan er ook een paar tussen die níet door de keuring kwamen )
De paarden worden wel klinisch gekeurd dus dat is toch nog iets.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:50

Blaze"]
[quote="Steaming schreef:
Voor Aphc hengsten gelden weinig andere regels dan voor paint of quarter hensten en ik geloof niet dat de Aphc hengsten uit de laatste quarter onder doen in qualiteit van de gemiddelde in Nederland ter dekking aangeboden quarter of paint hengsten.Drie van deze Aphc hengsten zijn tevens goedgekeurde NAS hengsten,wat voor de Aphc natuurlijk niet verplicht is maar wel een waarborg voor kwaliteit.

Vandaar dit topic Cool
[/quote]

Hihi... IK zeg niks... Lips are sealed

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:07

Steaming: ik schrijft echt dat het hier om een aantal paarden gaat en niet allemaal. Ik vind het niet netjes om namen te noemen.
Naar mijn idee moet een hengst die meedoet aan de SSA wel een hele goede hengst zijn en geen gelegenheids dekker. Bloos

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:13

Vera ik zou je commentaar wel eens willen weten over deze hengsten. Over Bright winny de Bar, , Incredible too, Star Hunt, Stormy Star, Classy's White satin, Sunfl. Diamond, Sunfl. Joy's jewel en Zips Jewel.
Ik zou graag even willen weten wat er mis met hun is?

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:14

Incredible too en Invied zijn super amerikaanse apps, de rest lijken idd meer op NRPS'ers, ook niks mis mee toch?

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:15

Foto's please want volgens mij ken ik niet alle hierboven genoemde hengsten...

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:16

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:17

Dit is toch een plaatje? Gewoon een quarter met stippen...

Afbeelding

Okee offtopic... sorry...

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:19

Ik stond met Zip in the international top ten dus het is dus wel een goede hengst lijkt mij maar meningen verschillen en de merrie houders kiezen toch hun favoriet. En Invied is inderdaad top!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:20

Hoe oud is deze foto hij is jammergenoeg veel lichter op de hals geworden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:20

woldhoeve schreef:
Vera ik zou je commentaar wel eens willen weten over deze hengsten. Over Bright winny de Bar, , Incredible too, Star Hunt, Stormy Star, Classy's White satin, Sunfl. Diamond, Sunfl. Joy's jewel en Zips Jewel.
Ik zou graag even willen weten wat er mis met hun is?

Ik was hier al bang voor...
Nogmaals, ik ga geen namen noemen.
Zoals ik al schreef was het geen aanval maar iets wat mij opviel. Er zitten absoluut hengsten bij die de SSA verdienen. Maar NAAR MIJN IDEE, ook hengsten die er niet in thuis horen.
Maar je idee/mening filteren is altijd een hekel punt op Bokt.
Sorry voor degene die zich aangevallen voelen. Bloos

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:22

Als je dit niet wilt moet je het ook niet noemen. Maar ik voel mij zeker niet aangesproken of aangevallen.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:22

Ik zeg alleen lapavarana... WAUW! Die hebben pas apps!!