[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:56

Ik moest ook even twee keer lezen maar had 'm door :+ hahaha

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:59

Marlien, heb je al contact gehad over de les?
(ben totaal niet nieuwsgierig hoor ;) )

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:31

Vrijdag vanwege drukte helaas niet meer aan toegekomen om te bellen. Had het hier willen posten, maar toen dacht ik, doe het dit weekend wel. Echter, is dat er ook nog niet van gekomen, maar ga ze straks als ik klaar ben met werk gelijk bellen.

Blijf het wel moeilijk vinden om te vragen aangezien we niet echt een richtlijn hebben. Koeien-les is denk ik niet mogelijk aangezien dat echt een uitgebreid programma is. Zal ik anders maar vragen om zowel een trail, als pleasure-les? Dus 2 uurtjes?

(oja, @Em_, bij ons op stal staat nu ook een Peppy ;-))
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 26-01-15 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:36

Ookal doe ik niet mee aan de lessen wilde ik even toevoegen; ik denk dat een horsemanship lesje leuker is dan een pleasure lesje. Horsemanship technieken neem je denk ik eerder mee in je eigen rijden. Pleasure is ook wel weer afhankelijk van hoe goed je paard loopt en dus misschien niet echt te vergelijken met de paarden thuis en de paarden daar. (Als de paarden daar goed constant lopen dan hoef je niet extreem veel te doen - thuis misschien wel omdat je paard totaal niet pleasure gericht is en dan zit je meer te hennesen met tempo.) Horsemanship gaat echt uit van timing van je hulpen. Precies op de letter/pion stoppen. Goeie overgang enzo. Meer over controle. :j

Maar goed, dat denk ik dan! :+ ligt er natuurlijk weer onwijs aan hoe de paarden daar zijn.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:54

Trail en Horsemanship (en barrelracen O:) ) zijn mijn favoriete onderdelen. Het leukste zou bijv. zijn dat we eerst wat theorie krijgen en daarna echt gaan rijden. Dat vind ik wel wat meer toegevoegde waarde dan alleen rijden en dat maakt de dag ook wat langer! :)
Ben het helemaal met Sicayes eens over de Pleasure (ik had het niet beter kunnen beschrijven! :) ).

En wat grappig dat er bij jou op stal ook een Peppy staat, Marlien! Maar de enige echte Peppy blijft toch wel de mijne hoor :+

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 13:18

Ja, ben ik het eigenlijk ook wel mee eens ;-)

En wat vinden jullie over wat meer leren, weten en misschien oefenen met Natural Horsemanship / communiceren met paarden? Lijkt mij heel erg leuk en leerzaam en ook handig om wat kennis in de praktijk te vergaren zodat we later met eigen (verzorg)paard aan de slag kunnen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:28

Ja ik probeer niet te zeggen dat Pleasure makkelijk is of zo..verre van..mijn vp loopt ook nog niet constant namelijk :') maar als je 'mazzel' hebt en de paarden daar prima constant lopen dan valt er voor jou misschien niet veel te leren om toe te passen op je (verzorg)paard thuis.

(Em, bij mij op stal staat OOK een Peppy :+ )

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:38

Sorry jongens, schrap mij maar voor de lijst. Mijn weekend is wat drukker geworden.
Misschien volgend jaar :))

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:40

Hahah bij Dopey op stal staat ook een Peppy :') En gister op WE was er geloof ik ook een Peppy!

Mij maakt het vooralsnog niet uit wat voor een les het wordt xD
Natural Horsemanship lijkt me heel leuk en is nieuw voor me.
Trail lijkt me heel leuk en is nieuw voor me.
Horsemanship dito...
Alles is nieuw voor me :Y) Dopey is een pleasuremerrie dus dat rijdt ik 'thuis' al en zij kan dit ook goed (ik niet :+) maar heb er nog nooit een les in gehad, dus in lesvorm is even goed nieuw voor me :)

Ik vind het wel een heel leuk idee als er misschien ook wat theorie bij kan inderdaad! Wat voor les het ook wordt, beetje theorie vult het hoe dan ook mooi aan :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:09

Oeh! Ze vertelden het eerder, maar ze hebben snel gewerkt en hun nieuwe website staat nu ook online: http://www.trailranch.nl/nl/

Ik heb ze net gesproken over de les voor de zaterdag. Ik word vanavond teruggebeld, want dan gaat ze het even met Jan overleggen. Ik vertelde dat we een stukje theorie met daarbij een les wel erg leuk zouden vinden. Interesses Horsemanship, maar ook wat uitleg over Natural Horsemanship. Dat vond ze echt heel erg leuk en positief om te horen aangezien dat echt hun manier van omgaan met paarden is en hun hele leven. Het is, imo kennis die ze graag willen delen en gepassioneerd over kunnen vertellen. Mij lijkt het erg gaaf in ieder geval en het lijkt me ook een goede voorbereiding voor de dagtocht de volgende dag. Vanavond hoor ik dus meer hierover.

Hieronder de informatie nogmaals zoals nu de status is:

Citaat:
Datum: 04/05 april
Overnachting: Herberg de Twijfelaar bij Trail Ranch (iedereen kan zelf kiezen hoeveel nachtjes)
Activiteiten: Lessen op zaterdag en op zondag een uitgebreide dagtocht inclusief lunch en diner

Deelnemers lessen zaterdag
1. Marlien
2. Lianne (Als ik vrij kan krijgen die dag)
3. Maylotje
4. Zwartvosje
5. Em_

Deelnemers dagtocht zondag
1. Zwartvosje - Sharron
2. Em_ - Emmelie
3. xLianneZorro - Lianne
4. Sicayes - Yessica
5. Suuskipje - Suzanne
6. Marlien5 - Marlien
7. Maylotje-Danielle
8. Susannah92

@Sanne, jammer dat je niet meekunt. Misschien volgend jaar, of bij groot succes, later dit jaar nog een keer :-)

@Susannah, mocht je liever dagtocht dan lessen willen, is er nu dus toch weer een plekje vrij :-)

EDIT: Ik zie nu dit staan: "Op het terrein van herberg "de Twijfelaar" bevindt zich sinds 1 december 2014 ook de Trail Ranch waar gevorderde/vergevorderde ruiters vanaf 18 jaar dagtrails, weekenden
of nog langere ruitervakanties kunnen boeken."
Volgens mij zijn we niet allemaal 18+ toch? 2 van iets daaronder zover ik even in de profielen heb gespiekt :o ;-) Ik zal vanavond gelijk vragen wat daarvan precies de bedoeling is en of dat een probleem is. Stuur me anders even een PB-tje als je onder de 18+ hebt met je rij-ervaring, dan kan ik ze wellicht overtuigen.
Laatst bijgewerkt door Marlien5 op 26-01-15 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:11

Misschien dat ik mijn beschikbaarheid ook nog moet aanpassen := hangt er even vanaf of de wedstrijd wordt omgedraaid en het toch de 5e van april wordt... dit weet ik helaas pas aankomende maand ergens want hangt ook van het rooster van de eigenaresse van mijn VP af. Lekker ingewikkeld allemaal. :+

Ik hoop dat ik gewoon mee kan want het lijkt me zo vet. Probeer het z.s.m. te laten weten!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:13

Let's hope so. Ik verwacht natuurlijk wel foto's te zien he :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:22

Uhm Op de site staat dat de trailrides vanaf 18 jaar zijn :+
Ik mag hopen dat ze er niet moeilijk over gaan doen dat ik die dag na de trailride 18 wordt? :=

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:24

Klinkt goed marlien! :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:29

Zwartvosje schreef:
Ik mag hopen dat ze er niet moeilijk over gaan doen dat ik die dag na de trailride 18 wordt? :=

Ja, ik zag het net ook inderdaad. Zal het vanavond vragen, maar als je echt dag erna 18 wordt en ook nog eens met eens met een groep komt, moet het geen probleem zijn lijkt me? Ik dacht trouwens dat we nog meer onder de 18 hadden, maar kan het nu niet meer vinden :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:32

Marlien5 schreef:
Zwartvosje schreef:

Ja, ik zag het net ook inderdaad. Zal het vanavond vragen, maar als je echt dag erna 18 wordt en ook nog eens met eens met een groep komt, moet het geen probleem zijn lijkt me? Ik dacht trouwens dat we nog meer onder de 18 hadden, maar kan het nu niet meer vinden :D

Ik was al even profielen aan het spieken maar ik geloof dat ik (voor de verandering :+ ) de jongste ben :o

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:34

Dan switch ik alsnog naar de dagtocht! :D

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 15:36

Susannah92 schreef:
Dan switch ik alsnog naar de dagtocht! :D

Gezellig!
Ik heb hem aangepast hierboven :-)

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:01

Hoelaat gaan we die zaterdag lessen? Ik moet namelijk sowieso de ochtend werken die zaterdag...

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 20:11

Ik zat te denken om namiddag te vragen aangezien we ook van ver komen. Heb ze nu nog niet gesproken. Zou 15.00 uur een idee zijn?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:19

Ik vind het goed het liefst zo laat mogelijk maar 3 uur kan ik er wel zijn!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:48

3 uur klinkt prima al zou ik als ik met de trein ga ik wel ongeveer 4 uur onderweg zijn dus wel oprijd van huis gaan. ;)
ik had wel een mee rijd aanbod gekregen dus als die nog staat is dat natuurlijk ook heel fijn.

maar sowieso is 3 uur goed.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 22:12

Ik heb ze inmiddels gesproken en het gaat denk ik zo enorm leuk worden! *\o/*

Voor de "weekenders"
Op de zaterdagmiddag kunnen we een Clinic Horsemanship volgen. Deze duurt ± 2,5 uur. Het bestaat uit een stuk theorie, kijken naar je eigen lichaamstaal en naar de lichaamstaal van de paarden en een stuk rijles in Horsemanship. Het is een totaalplaatje waar goed de tijd wordt genomen om veel te leren over de natuurlijke omgang met paarden en hoe dat toe te passen tijdens het rijden. Er wordt ruim de tijd genomen om te kijken naar wat we - individueel én als groep - willen leren en bereiken terwijl we bezig zijn.
Het zou dan van 3 t/m half 6 kunnen, of van half 3 tot 5. Ik heb aangegeven, hoe later, des te beter, want we komen van ver ;-)
Daarna krijgen we avondeten, een overnachting en de volgende dag ontbijt voordat we aan de dagtocht beginnen. Ook drankjes zitten hierbij inbegrepen tot 22.00 uur.
Kosten per persoon voor bovenstaand = € 150 eu p.p.

Ze kon me nog geen definitief antwoord geven of er op de gekozen datum ook daadwerkelijk plek is op de boerderij om te slapen. Ik hoor het morgen definitief :-)
De paarden staan overigens 3 KM verderop van de locatie op een hele mooie plek, maar dat is met vervoer niet zo'n probleem.

Voor de "dagtochters"
Dagtocht van ± 5 uur, uitgebreide picknicklunch en simpele avondmaaltijd na aankomst.
Kosten per persoon = € 95 eu p.p.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:40

Top! Maar de datum is nog niet vast dus? Gelukkig dat ik het nu lees wou morgen bijna vrij vragen! :P

Haaren11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:04

Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en rij nog niet zo heel lang. Vroeger wel veel gereden maar dan op een manage, dus je kunt je afvragen hoeveel echte ervaring ik heb. Ik zou wel heel graag mee willen en dan het gehele weekend. Kan dat nog?
Of mogen er alleen ervaren ruiters mee :o