Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die heb ik nog geen voorbij zien komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van je pony in westernoutfit
Zal er stoer uitzien! 

IJslanders worden inderdaad gefokt op snelheid en oprichting maar mijne heeft daar niet zo'n last van. Hij is nogal voorovergekiept gebouwd (korte voorpootjes) en is niet bespierd genoeg om met oprichting te kunnen tölten. Echt fatsoenlijk tölten lukt me pas sinds november, heb 3,5 jaar liggen klóten en het lukte maar niet, en dankzij mijn lesgeefmevrouw, die niet zo heel veel van die laterale dingen af weet, maar die mij wel goed leert om te voelen en paard te begeleiden in de takt (in de basisgangen, maar wat daar geldt geldt natuurlijk ook voor tölt) en die ondersteuning in het ritme bleek net te zijn wat er miste. Voornaamste is nu dat de takt in orde is: eerst de buikspieren sterker door kilometers te maken, en daarna achterhand sterker door bijv. tempowisselingen en dáárna pas de oprichting. Een IJslander kun je trouwens ook gewoon instellen
Maar mijne dus alleen nog omlaag, en hij hoeft ook niet met z'n kop heel hoog. Belangrijker is dat de takt goed is, op den duur ook wat schuiven in het tempo en de houding moet passen bij z'n bouw.
Ik ben me ook nog aan het oriënteren welke ik wil, Barefoot valt bij voorbeeld al af.
ze is niet altijd de makkelijkste. Zelf zou ik er ook niet voor kiezen om een fjord met een arab te kruisen. Maar gelukkig heeft ze van beide rassen ook de positieve kenmerken geërfd. Ze kan zo koppig als een ezel zijn, maar ze kan ook heel lief en meewerkend zijn. Ze is iig wel heel erg slim, dat heeft ze van beide kanten meegekregen, en de ene dag gebruikt ze die slimheid om lekker onder het werk uit te komen en de andere dag gebruikt ze die slimheid om lekker met je mee te denken en werken. Het is in ieder geval niet snel saai
Ik vind haar zelf ook erg mooi inderdaad 

Wat gaaf dat je een fries hebt.
De staart van z'n moeder hangt er ook nog altijd in de kantine als het goed is, zij was het eerste fokproduct daar. 

) spinnen gemaakt. Zomaar een kwart of een halve en dan er weer uitrijden. Kicken is dat
Voor ons vallen reining en cutting definitief af, hij heeft er de bouw gewoon niet voor. Kan me trouwens goed voorstellen dat pleasure voor een paard met heul ruime gangen ook niet handig is nee Wendy. Heb je een foto van je paard? Arabieren zie je toch wel meer in de western, ben benieuwd hoe jouw kruising eruitziet
Gewoon lekker blijven posten hoor over allebei je paardjes.