[WN] WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:46

bij de Wran bedoel ik dus.........................

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:49

Ik zou het niet weten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 07:32

Zie, ik begrijp de frustratie rond het probleem wel voor jullie, als 'wran-oudgedienden'.
Maar de sarcastische toon die hier nu steeds meer lijkt te hangen verpest het een beetje voor de mensen die nog wel met plezier wran starten.
Zie; IK heb persoonlijk nergens problemen mee............misschien komt dat nog, dat weet ik niet.
Maar het sfeertje wordt wel een beetje vervelend zo.
En ik weet dat ik het niet HOEF te lezen, maar dat is nu een beetje te laat ;)

Maar even serieus... voor mijn beeldvorming, want ik ken de wran niet zoals het vroeger was:
Wat is voor jou (daarme bedoel ik eenieder die problemen ondervind) het ideaalbeeld?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:22

PL: die negatieve sfeer onder de oudgedienden van de WRAN heeft een duidelijke reden. Ik snap dat dit voor jou niet positief werkt, maargoed, onderaan de streep kun je dit niet op de mensen in dit topic afschuiven. Misschien kun je je beklag doen bij het huidige bestuur ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:02

Paintlinger schreef:
Zie, ik begrijp de frustratie rond het probleem wel voor jullie, als 'wran-oudgedienden'.
Maar de sarcastische toon die hier nu steeds meer lijkt te hangen verpest het een beetje voor de mensen die nog wel met plezier wran starten.

Daarom probeer ik me ook zoveel mogelijk afzijdig houden. Helaas laat ik me af en toe toch verleiden tot discussie.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:35

Romkabouter schreef:
claudiaM33 schreef:
Ja helaas Romkabouter zijn we allemaal niet zo goed als jij!! ;)

Vergissing nr 1: Mensen die denken dat ik mezelf goed vind omdat ik het niveau laag vind :D
Ik rij zelf L1 en weet dus uitstekend dat ik niet goed ben en wat het niveau in de L1 is ;)

Hihihih Romkabouter!! Ik vind je grappig!
Maar je foto's zien er wel L1 waardig uit hoor!! :j

Dat degradatiesysteem is wel een hele goeie, ik denk dat dat zomaar een van de oplossingen zou kunnen zijn van het "probleem" bij de WRAN!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:03

claudiaM33 schreef:
Maar je foto's zien er wel L1 waardig uit hoor!! :j

Dat is jouw persoonlijke mening, waar ik het niet mee eens ben ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:26

Paintlinger schreef:

Ik ben dan wel oudgediende, maar start nog steeds bij de wran en met plezier ;)
Voor mij als verbetering (heb ik overigens ook al vaker op de ALV aangegeven, maar het bestuur doet er dus niks mee) het degradatiesysteem. Wat imo dringend ingevoerd moet worden. Want ja de kwaliteit is achteruit gegaan toz van een x aantal jaar geleden. Ik zit dus zelf in de L2, en hoor daar nu eigenlijk ook niet. De punten zijn voor het grootste deel behaald door mijn oude paard die voor de grap nog een paar keer mee mocht, en 1 van de jonkies had een keer mazzel dat de rest echt heel slecht reed. (Die proef is zelfs terug te vinden op You tube, kwam ik van de week achter, L2 om diepverdrietig van te worden). Die punten raak ik alleen maar kwijt door echt te stoppen met wedstrijden rijden bij de wran. En dan nog gaat het met maar 5 punten per jaar. Ik heb er iets meer dan 25, dus ik zou dan 5 jaar geen wedstrijden meer kunnen rijden voordat ik die kwijt ben. Ik blijf dus in die klasse hangen waar ik nu imo niet hoor en er is geen optie om daaruit te komen.

Het bestuur moet veel meer en beter communiceren naar de leden toe. Met als voorbeeld, dit topic. Er stapt iemand uit het bestuur en de leden weten van niks. En horen het mss bij toeval op de komende ALV, die nog pak em beet 5 maand weg is. En er moet meer en beter naar de leden geluisterd worden. Er worden soms best wel goede ideeën naar voren gebracht op een ALV, en daar wordt dan later niks meer over gezegt of uitgelegd waarom het idee wel of niet uit te voeren is.

Het bestuur moet initiatieven vanuit het land voor clinics ed. toejuigen ipv afwijzen zoals nu steeds weer gebeurd. Ik krijg echt het gevoel dat sommige organisatoren gewoon op voorhand al niks mogen omdat ze bv in het verleden de regels hebben getest. VB een organisator die de startvolgorde veranderde zodat de L5 eens als laatste mocht ipv de L1. Is imo voor die L5 ruiter ook wel eens lekker niet voor dag en dauw z'n nest uit te moeten voor een wedstrijd, en er zullen ook best wel L1 ruiters zijn die eens blij waren dat ze niet zondagsavonds laat weer thuis waren van een wedstrijd, zoals normaal. Die organisator wordt nu bij elk ding wat die wil organiseren alles in de weg gelegd, en van alles wordt er verboden wat ook nog eens nergens in de regelgeving staat. Die regels worden dus imo ter plekke verzonnen. Geef je organisatoren dus eens wat vrijheid, en ga niet mierenn***n over de kleinste dingen. Laat het aan je juryleden zelf over of een georganiseerde clinic volgens de wranregels is. Die staat daar in jullie naam, niet jullie zelf. Daar zou je vertrouwen in moeten hebben.

En dan, en ook dit heb ik al een paar jaar achter elkaar op de alv aangegeven, het NK. Om daar te starten moet je ondertussen wel een hele dikke portomonee hebben (of jezelf het hele jaar niks gunnen om een paar onderdelen mee te kunnen doen). Het kan imo niet zo zijn dat het NK het NK van diegene met de dikste portomonee wordt. En de echt goede ruiters die ook door het jaar op de wedstrijden bovenaan staan, maar niet zon dikke portomonee hebben om daar te kunnen starten, op deze manier buitengesloten worden. En ik ken meer dan 1 zon ruiter. Het is (helemaal voor de jonge generatie ;) ) geweldig zon groot evenement. Maar ik denk dat je als vereniging ook aan je leden moet blijven denken. De wran is een basisclub, en een club waar iedereen bij kan rijden. Dus rijk en arm. Minder welgesteld (en mss wel betere ruiter) word imo nu kompleet vergeten en achtergesteld. Daarbij krijg ik de laatste jaren een beetje het idee dat het NK ondersneeuwd onder de "andere" klasses. Denk NSBA, NRHA. Dat is een een heel ander verhaal kwa klasse en niveau. Als je daartussen de wran klasses ziet, is het imo voor de buitenstaander een wel heel groot niveau verschil. Vroeger erbij gehaald :P :+ was een NK een lang weekeinde, dit was voor de ruiters kwa tijd, geld enz in te plannen. Nu moet je een week vrijvragen van je werk, stalling voor een week ipv een weekeinde, eten voor die hele week, een slaapplaats voor die hele week enz enz enz. allemaal kosten die imo een heel stuk onderuit kunnen door het NK weer in te korten. Dan maar minder groot, maar ik had vroeger echt niet het idee als ik op het NK rondliep dat het een klein wedstrijdje was.

OK dit is dus een post uit de grond van mijn hart. Heb met name dat laatste heel lang voor me gehouden. Wel aangegeven op de ALV's maar nog nooit zo open op bokt gezet. En een ieder die het niet met me eens is, tja meningen verschillen. Je hoeft dus nu niet te gaan katten erover, dit is zoals ik erover denk. En aangezien ik weet dat de heer PV zo hier en daar nog wel meeleest op bokt. Doe er nou eens wat mee. Ik vind het ook erg jammer dat de wran nu zo ten onder lijkt te gaan en zou het graag anders zien.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:34

Rina ik denk dat je helemaal gelijk hebt hierin!!!

Weet eigenlijk niet wie PV is en dat zegt al genoeg over mijn betrokkenheid bij de WRAN :o :o

Ben overigens wel lid van de DAWRA (Dutch Arabian Westernriding Association) wat nu wel weer een zeer hechte club is die inderdaad veel clinics organiseren en eens per jaar een super gezellige en leerzame DAWRA weekend.
En waar je, omdat je betrokken bent, ook gewoon op de jaarlijkse ledenvergadering aanwezig bent!
Nu is de DAWRA wel wat kleiner wat leden betreft maar toch.....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:40

@ rina: _/-\o_

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:42

Rina, bedankt voor je inhoudelijk en duidelijk verhaal!!
Ik kan het hier ook alleen meer mee eens zijn.
Ik loop zelf nog helemaal niet tegen deze zaken aan, maar begrijp zeker waar dit vandaan komt.

Het is inderdaad heel jammer dat het bestuur totaal niet in lijkt te gaan op de ideeen en motivaties van de leden.......... dit lijkt me inderdaad niet de juiste instelling.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:47

Rina: Duidelijk verhaal; ik ga met je mee hierin.
Ik start al een aantal jaren geen NK meer, om de rede die jij hierboven aangeeft.
En het is niet alleen om het geld, maar ik krijg het ook gewoon niet gedaan om een week vrij te plannen met twee jonge kinderen thuis en een eigen bedrijf.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 07:37

Rina, heel goed en een heel duidelijk betoog!! Maar nu verder!

Ik ben een stille meelezer die met kromme tenen achter de PC zit.
Naar mijn mening ligt is er een hele mooi toekomst voor de WRAN. Als ik naar de duitse zuster organisatie kijk, de EWU, is dit de enige western vereniging die nog groeit! Elke jaar kijk ik met veel plezier naar de gratis live stream. Het is toch geweldig om te zien hoe Peggy de Kra met haar wonder merrie in de trail verslagen wordt door een fjord en een haflinger! Voor mij is de WRAN DE western vereniging van Nederland! Iedereen is gelijk en de beste wint.

Ik lees in dit topic veel positieve berichten van mensen met hele goede ideeen. Waar het de WRAN aan schort is een bestuur wat naar zijn leden luistert. Wordt het niet tijd om het huidige bestuur de laan uit te sturen en door te gaan met mensen die er wel voor de leden zijn of blijven we gezellig in dit topic maar praten over hoe het dan wel moet. Als de leden vinden dat er het eea binnen de WRAN moet veranderen moeten we zelf het iniatief nenem. Ik ben heel bang dat het alleen bij praten blijft; ze deden een plas en alles bleef zoals het was!

Ik heb al eens aangegeven dat ik best de WRAN kar wil trekken, wie volgt.......................

gr. Johanna

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:22

je kan wel het huidige bestuur er uit schoppen, en PV wil zelf ook niet meer, zegt ie. maar het uit handen geven doet hij ook niet.
er zijn meerdere mensen die dingen hebben aangegeven bij de wran, maar je krijgt er nul komma nul reactie op.
tja, dan houdt het gauw op, is t niet?

als jij aangeeft best die kar wil trekken, er is 1 functie die nu hoog nodig vervangen moet worden en dat is die van voorzitter. hij zit er al jaren, en volgens hem wil niemand het over nemen.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:00

Johanna dan kom naar de ALV, simple as that, geeft hij aan, wie wil zoals elk jaar, sta je op ;)

Jammer idd dat het de laatste jaren zo is, mij is het opgevallen sinds het Level Systeem, daarvoor was de sfeer en het niveau toch ook beter.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:17

Je moet je natuurlijk wel realiseren dat je met zo'n grote groep leden het nooit voor elkaar krijgt dat je het iedereen naar het zin kunt maken......... Dat valt bij ons al niet mee met 100 aanhangers....

jelson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:48

@johanna29 dus je zou voorzitter willen worden van het huidige bestuur?

@ smax moet je dan niet van te voren je kandidaat stellen zodat er gestemd kan worden op de ALV?