[WN] zware jongen zoekt westernles omg rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:08

Ashleytjuhh schreef:
ik vind sommige mensen echt respectloos hier reageren bah en typisch bokt weer.
niet iedereen is gezegend met een dun/normaal lijntje. en sommige mensen zijn nou eenmaal steviger in bouw dan een ander. denk ook een aan mensen met zware botten. en idd hoe langer iemand is hoe zwaarder die zal wegen. kijk eens naar sommige amerikaanse westernruiters zeker niet de dunste

TS hoop dat je snel iets zal vinden :j

Ja en je mag iemand wel uitgemergelde ethiopiers noemen?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:09

Ik wilde gewoon niet reageren, maar wat word ik boos om sommige berichten. Wat een veroordelen weer. De TS wil toch geen trektochten maken van 4 uur of meer. Denk dat hij allang blij is, als die ff een half uurtje per week kan rijden. Daar gaat een gezond stevig paard echt niet van dood. En gezien zijn lengte is zijn gewicht meer dan normaal.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:09

Anoeska"
[quote="Beauty_J schreef:
Anoeska schreef:
Ik heb helemaal niks tegen (te) dikke/zware mensen. Moet iedereen voor zich weten. Vind het alleen oneerlijk om met te veel gewicht (en dat is per paard afhankelijk) op een paard te gaan zitten.

Ik vind de TS dan ook een beetje egoistisch als hij aangeeft dat mensen die het er niet mee eens zijn, maar niet meer moeten reageren. Dan hou je jezelf een bord voor je kop. Het zou iemand van 130 kilo sieren als 'ie z'n eigen beperkingen kent. Dat je zelf te zwaar bent is vervelend, maar moet je helemaal zelf weten. Ik vind dat je dan niet een paard kan 'opzadelen' met een ongezond gewicht.

volgens mij snap je het niet helemaal als je 2.10 m bent is 130 kg egt geen ongezond gewicht slimmerd!!... heb eerder medelijden met mensen die een paard in hun mond trekken, dan iemand die gewoon lekker wil rijden,... tuurlijk ga je geen 130 kg op een c pony zette maar een gemiddeld paard, kan dat prima aan....

dus oneerlijk?? dat zijn de mensen hier op bokt...met hun maatje 34

Zoals ik al zei, slimmerd, mensen mogen van mij wel 1000 kilo wegen, of dat nou gezond is of niet. Maar niet op een paard. Als is 130 kilo een gezond gewicht voor een grote man. Het is geen gezond gewicht om te dragen voor een paard.

En dat gel*l over andere mensen die ook slecht rijden, daar doe ik niet aan mee. Er zijn nog heel veel andere dingen slecht, dat maakt 130 kilo nog geen gezond gewicht voor een paard om te dragen. Sommige dingen kunnen gewoon niet.[/quote]

paarden zijn eigenlijk zoizo al niet gemaakt op iets te dragen. dat heeft de mens er van gemaakt.
Ts kan makkelijk rijden zolang het een stevig paard is en het zadel goed ligt zodat het de druk goed verdeelt/

@mindim waar uit mijn reactie slaat jou reactie op?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:11

95 kilo;).,.. inclusief tuig kom ik miss ook wel op 115 kilo... ja en... en 130 kilo kan heus wel!!!.. hij hoeft geen GP springen

en me reet te dik voo rmn zadel wist k ook wel...

en ja uitgemergelde etheopiers wel ja.. aaangezien de dunne meestal lopen te zeuren over de DIKKE

ik voel me absoluut niet aangesproken maar TS, sluit lekker dit topic en plaats een advertentie op marktplaats

want de echt yomanda figuren zitten op bokt hoor!! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:13

Beauty_J schreef:
95 kilo;).,.. inclusief tuig kom ik miss ook wel op 115 kilo... ja en... en 130 kilo kan heus wel!!!.. hij hoeft geen GP springen

en ja uitgemergelde etheopiers wel ja.. aaangezien de dunne meestal lopen te zeuren over de DIKKE

ik voel me absoluut niet aangesproken maar TS, sluit lekker dit topic en plaats een advertentie op marktplaats

Nou meid, koop een nieuw zadel dan of heeft je paard het maar te dragen.
Verder vind ik je ronduit onbeschoft en daarmee een beetje sneu. Moet ik jou ook maar aangespoelde walvis noemen dan? Nee, dat doe ik niet, want ik heb tenminste fatsoen.

KM_Ris

Re: zware jongen zoekt westernles omg rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:17

Mensen hou het toch eens netjes :S .
Jemig, sommige reacties kunnen echt niet !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:18

A: wat een schofterig taalgebruik hanteert men wanneer men haar ongenoegen wil uitdrukken. Ik geef toe dat sommige posts ietwat 'bot' zijn, maar het merendeel heeft toch getracht zich netjes en inhoudelijk uit te drukken.
Mensen zonder overgewicht zijn 'geitenwollensokkendragers' en 'Ethiopiërs' ... fijn, dat kan ik in mijn zak steken... zeer, zeer onbehouwen.

B: 130 kilo bij een lengte van 2:10 is wel degelijk overgewicht. Ts geeft dit zelf ook aan.

C: een rustig half uurtje hobbelen lijkt mij niet de bedoeling wanneer je een veldslag wilt nabootsen.

D: van een dialoog is hier geen sprake... men springt liever voor elkaar in de bres, dan secuur zijn op de gezondheid van ons gezamenlijk favoriete dier: het paard.
De nuance is altijd direct weg, en men chargeert zo extreem... zo valt er echt niet te praten.

E: ik ben teleurgesteld dat ts niet bereid is iets meer in het belang van het dier te denken.

Ik wens u allen een fijne voortzetting.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:21

Ik vind dit gewoon zielig voor de ts.
Die zit hier nog maar net op bokt en krijgt gelijk van die botte reacties,die zal ook wel denken nu.
Ts,ik hoop dat je wat vind!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:21

Beauty_J schreef:

en ja uitgemergelde etheopiers wel ja.. aaangezien de dunne meestal lopen te zeuren over de[b] DIKKE
[/b]

Wellicht kun je eerst eens je omgangsvormen oppoetsen, je laat je wel zeer vervelend uit hier...

En wat het dikgedrukte deel betreft: er hebben zeker een handvol mensen gereageerd met overgewicht, of mensen die erg veel gewicht zijn verloren, die rijden met een dergelijk gewicht zeer onverstandig vinden.
Je moet niet alleen lezen wat je WILT lezen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:22

nou als walvis word niet gezegd dat je te dik bent om te zwemme haha :+

ik ben onbeschoft omdat mensen obeschoft reageren op iemand die zwaar is,.. (volgens hun voor een paard).

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:23

:')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:23

Amen Beauty_J

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:26

Beauty_J schreef:

ik ben onbeschoft omdat mensen obeschoft reageren op iemand die zwaar is,.. (volgens hun voor een paard).

Leg eens uit dan? Welke opmerking vind jij onbeschoft?

Vind jij dat mensen er niets van mogen zeggen?

Of vind jij dat mensen het op een andere manier moeten zeggen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:27

Ninx: ik dacht dat jij wel klaar was met dit topic, waarom kom je dan steeds terug?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:30

Beauty, ik ben het in grote lijnen met je eens, maar je moet nu niet meteen de slankere mens over 1 kam scheren. Ik ben zelf zeker niet dik en ik ben van mening dat er voor TS echt wel een geschikt paard is. Dus opmerkingen over Ethïopiërs vind ik dus lichtelijk misplaatst.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:32

sommige mensen denken dat ze ALLESSS over een paard weten.. vaak geeft een paard zelf wel aan wat wel en niet kan... :roll:

ik vind ombeschoft dat er word gezegd, dat ie maar een a ndere hobby moet zoeken!!..
mensen mogen er wel wat vaan zeggen maar dan moeten ze geen oordelen gaan geven, over wat hun zielig vinden.
er zijn mensen op bokt die vinden het zielig dat een paard een bit in hun mond heeft, dan moet je als natural iets ook niet gaan commentaar geven op iemand in haw , en vervolgens et bit af gaan lope zeike..
dus mensen hun paard als porseleinen poppetjes behandelen moeten dan gewoon niet in zn topic gaan reageren en zo iemand in zijn waarde laten...
weet je hoeveen down kindjes er op een paard zitten te hangen?? die ook vaak overgewicht hebben en dus echt niet heel licht zijn,..
is dat dan ook zielig? die hangen er maar wat op, maar om ze te vermaken doen we dat,.. en vinden we dat helemaal geweldig!!...
ook ik vind dat geweldig en ik gun het die kinderen... maar er zijn zooo veel mensen die zeggen "te zwaar"vergeet niet een groningen/tuiger enz zijn WERKPAARDEN geen SIERpaardjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:32

Beauty_J schreef:

Voor hetzelfde geld heeft de man een perfect gewicht voor zijn lengte of is het een bodybuilder met massa's spieren, daar gaat het me niet om.
Het gaat mij er om dat iemand met een gewicht van 130 kilo, ongeacht de conditie van iemand, veel gewicht is voor een paard om het heideveld mee over te scheuren. Verder draagt een lengte van 2.10 ook niet bij.
Als je had gezegd ik wil 140 kilo biks op de rug van mijn paard vervoeren, had ik ook gezegd dat het te zwaar is.

Mag jij verder vertellen waarom er dan onbeschoft wordt gereageerd op de TS, ik scheld niemand uit. Maar je mag schijnbaar niets zeggen over ruitergewicht. Ik vind het vreemd dat een paard volgens de mensen hier alles maar moet kunnen dragen. Waar is de grens voor jou dan of heb je die niet.

Verder ben jij veruit de onbeschoftste in dit topic, in die paar posts heb je al een hele groep mensen weg gezet, terwijl je een ander om hetzelfde veroordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:33

Alja schreef:
Ninx: ik dacht dat jij wel klaar was met dit topic, waarom kom je dan steeds terug?

Openbaar forum?

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:34

@Beauty_j iets minder grof en schreeuwerig mag ook wel hoor, jouw reactie's zijn ook niet bepaald vriendelijk.

Ook ik ben een ruiter met overgewicht, maar ik deel hier wel de mening van de "geitenwollensokken Ethopiers" dat 130 kilo echt veel te zwaar is om op een paard te gaan zitten, en zeker voor de doeleinden waar TS mee bezig is.
Daarnaast is 130 kilo voor een lengte van 2,10 geen gezond gewicht zoals sommige hier beweren.
Als je zo zwaar bent en je wil zo graag paardrijden, dan zou iets aan je gewicht doen juist een motivatie moeten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:35

Beauty_J schreef:
sommige mensen denken dat ze ALLESSS over een paard weten.. vaak geeft een paard zelf wel aan wat wel en niet kan... :roll:

ik vind ombeschoft dat er word gezegd, dat ie maar een a ndere hobby moet zoeken!!..
mensen mogen er wel wat vaan zeggen maar dan moeten ze geen oordelen gaan geven, over wat hun zielig vinden.
er zijn mensen op bokt die vinden het zielig dat een paard een bit in hun mond heeft, dan moet je als natural iets ook niet gaan commentaar geven op iemand in haw , en vervolgens et bit af gaan lope zeike..
dus mensen hun paard als porseleinen poppetjes behandelen moeten dan gewoon niet in zn topic gaan reageren en zo iemand in zijn waarde laten...
weet je hoeveen down kindjes er op een paard zitten te hangen?? die ook vaak overgewicht hebben en dus echt niet heel licht zijn,..
is dat dan ook zielig? die hangen er maar wat op, maar om ze te vermaken doen we dat,.. en vinden we dat helemaal geweldig!!...
ook ik vind dat geweldig en ik gun het die kinderen... maar er zijn zooo veel mensen die zeggen "te zwaar"vergeet niet een groningen/tuiger enz zijn WERKPAARDEN geen SIERpaardjes

Ja meid, die dingen die je hierboven noemt verdienen ook geen schoonheidsprijs, zegt iemand dat dan?
Verder gaat het topic daar ook niet over en om dingen maar door de vingers te zien omdat er ergere dingen gebeuren? Ben je toch wat fout bezig lijkt me dan, het een slauit het ander toch niet uit?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:36

XoNo schreef:
Sommige reacties hier zijn weer schandalig. Iemand van 2.10m is nu eenmaal een stukje zwaarder dan iemand van 1.60m. Misschien hoeft deze persoon niet direct 130kg te wegen, maar je kunt niet van zo iemand verwachten dat ze afvallen tot een kilootje of 80.

Er zijn genoeg grotere paarden (KWPN, Shires enz) die een gewicht van 130kg makkelijk kunnen dragen. Ik vind het veel storender wanneer iemand van 60kg stuiterend op een paard zit, dan iemand van 130kg die lekker kan zitten op een paard.

Daarbij mogen sommige reacties hier best iets minder kwetsend. TS vraagt tenminste om tips, hij gaat niet klakkeloos op een paardje van 1.40m zitten.

Verwachten dat iemand met zo'n lengte afvalt tot 80kg misschien niet nee. Verwachten dat zo iemand zelf inziet dat 130kg een behóórlijk gewicht is (IMO veel teveel) om paard te rijden wel :o. Tel daar nog een zwaar Western zadel bij op van minimaal 15kg, dan zit je aan 150kg...

TS, heb je idd gedacht aan mennen of andere takken van sport waarbij je het paard niet zo belast?

L_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:37

Beauty_J schreef:
Anoeska schreef:

Ik heb helemaal niks tegen (te) dikke/zware mensen. Moet iedereen voor zich weten. Vind het alleen oneerlijk om met te veel gewicht (en dat is per paard afhankelijk) op een paard te gaan zitten.

Ik vind de TS dan ook een beetje egoistisch als hij aangeeft dat mensen die het er niet mee eens zijn, maar niet meer moeten reageren. Dan hou je jezelf een bord voor je kop. Het zou iemand van 130 kilo sieren als 'ie z'n eigen beperkingen kent. Dat je zelf te zwaar bent is vervelend, maar moet je helemaal zelf weten. Ik vind dat je dan niet een paard kan 'opzadelen' met een ongezond gewicht.

volgens mij snap je het niet helemaal als je 2.10 m bent is 130 kg egt geen ongezond gewicht slimmerd!!... heb eerder medelijden met mensen die een paard in hun mond trekken, dan iemand die gewoon lekker wil rijden,... tuurlijk ga je geen 130 kg op een c pony zette maar een gemiddeld paard, kan dat prima aan....

dus oneerlijk?? dat zijn de mensen hier op bokt...met hun maatje 34

Dat is wel iedereen met een maatje 34 veralgemenen niet?
Vind deze ommerking net zo erg als die schandalige opmerkingen over zwaardere mensen.
Zo krijg ik de indruk dat je denkt alle meisjes met een 34 denken dat zwaardere mensen niet te paard kunnen.
Ik vind dit dus niet en ik ben dan zelfs een maatje 32 ! (en 21 jaar)
Wel ik vind dat er voor iedereen wel een gepast paard te vinden is. Soms duurt de zoektocht wat lang en is hij niet altijd even gemakkelijk
Daarmee wil ik de TS alle geluk wensen met zijn zoektocht maar ik denk dat er zeker wel paarden zijn voor hem!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:38

ik reageer ook niet om vriendelijk te zijn tegen mensen die vinden dat hij niet op een paard moet gaan zitten...
:roll:

en het is niet om het een of het ander maar vind schandalig en ik VIND dat TS best paard kan rijden

en ik scheer niet iedereen over 1 kam, maar had de profielen ff gezien wie reageerde, en diegene weten zelf over wie het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:42

Beauty_J schreef:
ik reageer ook niet om vriendelijk te zijn tegen mensen die vinden dat hij niet op een paard moet gaan zitten...
:roll:

en het is niet om het een of het ander maar vind schandalig en ik VIND dat TS best paard kan rijden

en ik scheer niet iedereen over 1 kam, maar had de profielen ff gezien wie reageerde, en diegene weten zelf over wie het gaat.

In mijn profiel staat niets iig.

Kijk dat jij vind dat TS paard mag rijden, prima, jouw mening. Mensen kunnen het niet met je eens zijn, dan hoef je toch niet gelijk te gaan vloeken en schelden? Als jij denkt dat iemand jou met dit taalgebruik serieus gaat nemen dan heb je het mis. Dus jouw manier van posten werkt averechts. Je kunt ook normaal discussieren, je mening onderbouwen, dan luisteren mensen een stuk sneller, dan dat je je zelf zo loopt te overschreeuwen, mensen voor van alles uitmaakt, terwijl je zelf veel erger bezig bent met veroordelen dan menigeen hier in het topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:42

Ik denk dat je soms moet accepteren dat je iets niet kan doen in het leven. Ik kan geen zware motor rijden omdat ik er mee omkukel als klein meissie, iemand van 2.10 en 130 kilo kan geen paard rijden.

Een paard zijn rug kan dan nooit structureel gezond dragen. Daar zijn ze simpelweg niet op gebouwd. Iedereen die hier roept van "ik doe het ook of Amerikanen doen het ook en ik ken een paard die er 20 mee is geworden" die houden zichzelf voor de gek, het kan gewoon niet. Er is meer dan genoeg wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Dus TO, even slikken en een andere hobby zoeken. Of het wel doen en jezelf niet meer in de spiegel aankijken want je gaat dan bewust een dier te zwaar belasten.