Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Todorien schreef:dat heb ik ook altijd van de horsemanship gevonden ergens kun je het vergelijken met een dressuurproef alleen dan je paard niet oprichten natuurlijk hihihihihihih
CherokeeChum schreef:Todorien schreef:dat heb ik ook altijd van de horsemanship gevonden ergens kun je het vergelijken met een dressuurproef alleen dan je paard niet oprichten natuurlijk hihihihihihih
Eens,maar wil wel toevoegen dat voor je je paard gaat oprichten je toch eerst voorwaartsneerwaarts traint om de achterhand en buikspieren te trainen en de rugspieren te rekken zodat ze nog steeds van de rug een brug maken althans sterk genoeg moeten zijn om niet met een weggedrukte rug opgericht te kunnen lopen.
In de western is een lage halshouding gewenst maar doe je het zelfde om te zorgen dat het dier sterk genoeg word om niet op de voorhand te lopen.
FF over die teugelhulpen, in de dressuur rijd je met een constante verbinding in de western met een losse teugel met eventueel signaalhulpen.
Bij beiden is er een weg naartoe en die verschilt niet zoveel ,pas later in de training nemen de verschillen toe.
dofuzz schreef:BS want als een paard niet nageeflijk is en zichzelf niet draagt of verzameld en zijn frame niet kan houden op een snaffle of bosal hangt geen enkele zichzelf respecterende "western"ruiter een shankbit in, ongeacht hard of zacht, hoe snel of traag,.............
Zal ongetwijfeld aan mijn vakvrouwschap liggen of niet?
InFrame schreef:Staat tegenwoordiger ook op de verpakking
maar wel heel gezond!