LindyH schreef:Dat hierboven is nou niet bepaald een FEI-reiningruiter.
was gewoon een plaatje dat ík niet zo lelijk vind

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
quarterH schreef:whahahah cappani!!! die is geweldig!!!
wordt helemaal een hype.
heb jij al een echte cappani cap?
essiedepessie schreef:bahahahah! ploon! wat ziet ie eruit, ineens is ie totaal sexloos.. en hij is nog wel zo sexy!
HumbleTalent schreef:Volgens mij is het niet het idee dat je valt tijdens een reining wedstrijd.
En ja ja, bespaar me het geneuzel van ongelukjes in kleine hoekjes etc. Ik heb in heel wat shows en heel wat proeven er nog maar 1 persoon ooit af zien vallen en dat was een stommiteit en hij landde gewoon op zijn voeten. Ongelukken tijdens reining wedstrijden zijn een rariteit.
Ik vind dat een organisatie een (groot)deel van de verantwoording bij de ruiter moet laten. Zij zorgen voor een veilige omgeving, de ruiter voor zijn persoonlijke veiligheid en die van het paard.
Wat betreft de 'engelse' ruiters die vinden dat we ons niet zo aan moeten stellen over de traditie en het uiterlijk vertoon van de hoed: Ik stel voor dat ze in de dressuur met een knop op het zadel gaan rijden, want het mag toch duidelijk zijn dat een knop veel voordelen biedt wanneer het paard op hol slaat. En van zo'n knop heb je geen enkele last tijdens het rijden. Iemand daartegen bezwaar?
Miepie77 schreef:Je kan op wedstrijd ook vallen, zou niet weten waarom dan ineens niet.
HumbleTalent schreef:Ik stel voor dat ze in de dressuur met een knop op het zadel gaan rijden, want het mag toch duidelijk zijn dat een knop veel voordelen biedt wanneer het paard op hol slaat. En van zo'n knop heb je geen enkele last tijdens het rijden.
aans.org schreef:The following 20 sports/recreational activities represent the categories contributing to the highest number of estimated head injuries treated in U.S. hospital emergency rooms in 2009.
Cycling: 85,389
Football: 46,948
Baseball and Softball: 38,394
Basketball: 34,692
Water Sports (Diving, Scuba Diving, Surfing, Swimming, Water Polo, Water Skiing, Water Tubing): 28,716
Powered Recreational Vehicles (ATVs, Dune Buggies, Go-Carts, Mini bikes, Off-road): 26,606
Soccer: 24,184
Skateboards/Scooters: 23,114
Fitness/Exercise/Health Club: 18,012
Winter Sports (Skiing, Sledding, Snowboarding, Snowmobiling): 16,948
Horseback Riding: 14,466
Gymnastics/Dance/Cheerleading: 10,223
Golf: 10,035
Hockey: 8,145
Other Ball Sports and Balls, unspecified: 6,883
Trampolines: 5,919
Rugby/Lacrosse: 5,794
Roller and Inline Skating: 3,320
Ice Skating: 4,608
HumbleTalent schreef:Wat betreft de 'engelse' ruiters die vinden dat we ons niet zo aan moeten stellen over de traditie en het uiterlijk vertoon van de hoed: Ik stel voor dat ze in de dressuur met een knop op het zadel gaan rijden, want het mag toch duidelijk zijn dat een knop veel voordelen biedt wanneer het paard op hol slaat. En van zo'n knop heb je geen enkele last tijdens het rijden. Iemand daartegen bezwaar?
Adrienne schreef:Waarom zouden die cijfers dat ook niet op Europa van toepassing kunnen zijn? Alle sporten die in de lijst staan worden ook binnen europa beoefend de regels zijn voor die sporten overal gelijk en mensen zijn mensen waar je ook woont!
Jij denkt waarschijnlijk dat de verdeling hier anders ligt en de paardensport hoger in de lijst hoort? Denk dan goed na over wat je dan gaat beweren..
Het enige wat je daar dan mee zegt is nl dat dressuur en springen, wat hier duidelijk meer beoeffend wordt, dan in de VS duidelijk gevaarlijker is dan de westernsport wat juist in de VS veel meer wordt beoefend...