Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sliding schreef:Weet je, heel veel dingen lijken vanaf de kant veel makkelijker dan het is.
Maar als je het dan gaat doen, valt het meestal behoorlijk tegen, vooral als je het goed wil doen.
Net als Pleasure, daar is toch helemaal geen bal aan om te doen, alleen maar zo langzaam mogelijk stap,draf en galop en een keer achterwaarts.![]()
Tot je er zelf mee aan de slag moet dan valt het toch nog best tegen, om je paard netjes in balans, blijvend in het zelfde frame enz te rijden
En dan Horsemanship je rijd een kort "simpel" proefje en dan hobbel je nog even over de hoefslag.
Bij de dressuur rijd je tenminste nog een hele proef met 30 onderdelen.![]()
Piece off cake.![]()
En dan start jezelf; Sh*t dat proefje is toch lastiger dan je dacht, het zit allemaal zo dicht op elkaar die onderdelen. en een galopwissel en wijken dat komt echt niet in een B dressuurproefje voor.![]()
En dan moet je paard ook nog netjes wachten in de line up.
Ga zomaar door.
En dat is ook wat de TS, volgens mij,bedoelde, het lijkt altijd makkelijk vanaf de kant.
Ik begreep niet uit haar antwoord dat zij dit slecht bedoelde.
Rowan__ schreef:Het fjordje waar ik vaak op rijd, is western omgeschoold (onderdeel reining). Hij doet het super. We hebben nu aan een aantal wedstrijden meegedaan, waar hij de echte quarters er gewoon uitloopt. De eerste wedstrijd waren we 5e van de 30. Hij was de enige fjord die mee deed, dus echt knap van em:)
maar gewoon lekker western rijden met je fjordje!

Basis blijft toch hetzelfde en beide diciplines (dressuur en western) hebben foefjes en truukjes die je over en weer kunt gebruiken
Hartstikke handig.spicegirl schreef:een fjord uniek ?
vind ze juist heel erg uniform qua uiterlijk.
spicegirl schreef:@kell199 -
"..Maar omdat mensen over koudbloeden anders oordelen, zijn ze voor veel mensen maar een stelletje domme knollen, die weining in de wedstrijdsport voorkomen, " ..
had makkelijker voor je geweest als je ff had gegoogled, wat er bedoeld word met uniform.wat jij daar dus zegt, word niet bedoeld.
wat ik bedoel ; ze hebben allemaal dezelfde maat, dezelfde kleur en hetzelfde model.niet te letterlijk dan.er word niet gespecificeerd gefokt op iets.het is fjord x fjord.(wat niet noodzakelijk verkeerd is ntl.)
bij b.v. de quarters heb je een pleasure paard, een reiner, een ranchpaard, enz.. veel verschillende types. veel verschillende kleuren, en veel verschillende maten,met zelfs een quarter -pony, en tegenwoordig zijn de hunters rond de 1.70.(niet noodzakelijk een goed iets, maar wie ben ik..)
enne-adem gerust door, voordat je verder typt
spicegirl schreef:op de keuring niet...
VivaLaVida schreef:wat achter je kont ligt (krom gezegd) is alleen maar een skirt. Dus leer. T is niet zo dat je daar ook zit..
Zit anders in mekaar als een dressuurzadel he.
Edit. En daarbij heb je ook roundskirt zadels (rond dus) zie mn onderschrift, en verschillende maten en soorten zadels