[WN] leuke reining paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: leuke reining paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 11:54

t is maar net wat je wil bereiken denk ik. Of je moet toevallig een minder goed gefokt paard hebben die toch veel potentie blijkt te hebben maar daar moet je geluk mee hebben en misschien ook oog voor hebben als je rond gaat kijken :)

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:54

speedfiets_2 schreef:
je zou ook op westernhorsesforsale.nl kunnen kijken

:j
daar kijk ik vaak op, enkel om te kijken en te blijven hopen dat ik ooit een eigen krijg :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:04

essiedepessie schreef:
daar schrijf je dan wel meteen je eigen paard mee af geloof ik ;)

soms moet een mens een beetje mazzel hebben in het leven.

ND reininghorses ligt alleen niet voor veel mensen in de prijsklasse, daarbij is de vraag, wil je dat wel? een paard waar een topruiter 74 mee rijdt kan voor jou als 'recreatief-wedstrijdruiter' onhandelbaar zijn.

Kijk een kaystein, guweldug paard, maar als wij erop gaan zitten gaat ie niks doen...

neee.. ik ga bewijzen dat ook goedkope paarden goed kunnen zijn :P (grapje hoor)

bij mij ligt het aan de ruiter, niet aan het paard hahahaha

en.. Lucy was heel jong toen ik dr kocht he.. (nu nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:18

Tja je kan ook een paard jong kopen om zo het bedrag te omzeilen maar dat zou ik niet iedereen aanraden. Die van mij kan echt rot zijn als dr petje niet goed staat, tel daar "elkaar niet begrijpen" bij op als je wat meer beginnend bent en je hebt er geen leuk paard aan hoor... Vind dat essie daar wel gelijk in heeft, een paard met een fiks karakter daar kan toch niet iedereen mee overweg dus dan kan je het geld wel hebben maar dan nog.........kom je nergens.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:47

daar heb je helemaal gelijk in VivaLaVida.
ikzelf heb altijd jonge paardjes gehad, maar ik ben ook niet perfect. mijn vorige paardje was heel heel pittig, maar deze juist niet. en dat makkelijke is dan ook weer even wennen.

en echt. als ik het geld en de middelen had, zou ik haar ook bij een trainer neer zetten om in te rijden. maar ik weet nu al dat ik dat geld niet heb en het dus zelf moet doen met les.

ik heb gelukkig wel een hele goeie trainer.

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:51

Paintless schreef:
daar heb je helemaal gelijk in VivaLaVida.
ikzelf heb altijd jonge paardjes gehad, maar ik ben ook niet perfect. mijn vorige paardje was heel heel pittig, maar deze juist niet. en dat makkelijke is dan ook weer even wennen.

en echt. als ik het geld en de middelen had, zou ik haar ook bij een trainer neer zetten om in te rijden. maar ik weet nu al dat ik dat geld niet heb en het dus zelf moet doen met les.

ik heb gelukkig wel een hele goeie trainer.

ja dat scheelt ook veel dat je een goede trainer hebt
daar hebben wij ook over na gedacht ok een jong paard te kopen en dan te laten trainen
maar ik ben bang dat dat er niet in zit

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:54

als dat er dan niet in zit spaar dan door en koop een braaf ouder paard waar je zelf veel van kan leren. Heb je uiteindelijk veel meer plezier van!

Criiistel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:55

rapido schreef:
als dat er dan niet in zit spaar dan door en koop een braaf ouder paard waar je zelf veel van kan leren. Heb je uiteindelijk veel meer plezier van!

ja idd

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:55

zit veel meer werk aan een jong paard hoor. je moet ze opvoeden, grootbrengen en je kan er niet veel mee tot hun 3e. zeker rijden niet.
dan moet je ze aan alles laten wennen, beleren, alle oefeningen leren.. pff.

dat kán bijna niet zonder goeie begeleiding. ik heb het de vorige keer alleen gedaan en heb meerdere keren een pas op de plaats moeten maken. veel fouten gemaakt.

het lijkt op dat moment goedkoper maar ze staat nu wel op een weide voor 125 per maand en ik kan er niets mee. dat moet je ook mee rekenen he..

maar hoe je het ook bekijkt.. het hebben van een paard is een Luxe..

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:39

inderdaad, als je dan alle kosten optelt dan ben je voordeliger uit als je een paard koopt die al klaar is.
Aankoop veulen 2500 of 3000 + voor 2 jaar opfok 2500 + enting en hoefsmid, beleren 3 maanden 1500,- tel maar op. Zit je zo op 6500 a 7000 euro.. Voordeel als je een veulen koopt dan hoef je het geld niet in 1 keer uit te geven. Bij een veulen echter moet je ook nog afwachten hoe het karakter wordt en of het lichamelijk gezond blijft. Een klaar paardje koop je rond de 4 a 5000,- en kan je gelijk rijden.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:40

amen Alex.. je hebt helemaal gelijk.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:43

dat wilde ik even horen haha ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:45

dacht ik al.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:50

Alex, een klaar paardje voor 4 à 5? Denk van niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:13

T is maar net wat je onder 'klaar' verstaat denk ik.....

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:57

essiedepessie schreef:
Alex, een klaar paardje voor 4 à 5? Denk van niet ;)

dacht het wel hoor, je moet niet een wedstrijdklaar paard verwachten, maar er is keuze genoeg in die prijsklasse.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:00

In ieder geval niet bij ruiters vandaan die met hun vingers aan mijn paard mogen hebben gezeten, en ook niet van bloedlijnen met wat potentie.

Maar is maar net waar je genoegen mee neemt ook..

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:05

VivaLaVida schreef:
T is maar net wat je onder 'klaar' verstaat denk ik.....

inderdaad een paard met 3 maanden basis training is niet klaar, dan begint het pas. In die prijsklasse zo rond de 5000 is genoeg te koop. Ook is er genoeg keuze in de al iets oudere paarden waar je leuk op weg kan stappen.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:22

Er staat op MP een paint veulen, die als je NU ,die drie maanden trainig er bij telt, rond de 5000 gaat kosten, in de tussen tijd moet het ook nog min. twee en een half jaar leven, dus eten drinken hoefsmit ontwormen ect ect , het heeft geen ''black type'' pedigree, imo zijn de paarden hier in NL een beetje te duur , en niet altijd ,top prospects.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:41

MidnightPSan schreef:
Er staat op MP een paint veulen, die als je NU ,die drie maanden trainig er bij telt, rond de 5000 gaat kosten, in de tussen tijd moet het ook nog min. twee en een half jaar leven, dus eten drinken hoefsmit ontwormen ect ect , het heeft geen ''black type'' pedigree, imo zijn de paarden hier in NL een beetje te duur , en niet altijd ,top prospects.

Mee eens. Het zwartbonte veulen van 4000 bedoel je ? Reken daar inderdaad de andere kosten als beleren , 2 jaar opfok enz. bij. Ik denk dat je dan inderdaad richting de 8000 euro gaat....en dan moet je nog maar afwachten of het wat wordt.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:09

Nee, niet per se, er staan veulens op waarvan de ouders en grootouders nog nooit nooit op een show zijn geweest , waar van ik denk ''nee deze niet'' qua conformatie als pedigree.
Ik denk dat ik daar om op Schiphol nog steeds, paarden uit de vs zie binnen komen, jong , klaar alles, als je toch tien rooijtes kan of wil betalen , voor $ 7000, je prospect en $4500 quarantaine en vliegen, heb je het daar nog steeds voor het uitzoekken.

PS@Alex, is dat paard op je hyves een FF?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:11

beide zijn FF inderdaad , hoezo ?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:15

Dat zie je direct,maar toch even vragen of ik het goed zag?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:19

Hoe kun je zien dat ze bij FF vandaan komen of bedoel je wat anders ?

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:31

ok helder,nee dat is een andere FF inderdaad