[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:23

hakken is hakken, waar en wie dan ook, als je mensen hier op bokt leest , ''dat is goed ,leuk'' of wat dan ook , én je gaat eens goed naar monden van paarden of sporen in paarden kijken ,of paarden die ''o zo vriendelijk'' op een touw halster uit positie worden getrokken door mensen die niet weten wat ze aan het doen zijn, moedig die maar aan, want ach, ZIJ weten NIET beter, nee dan ook maar eens je mond open doen.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:32

:D Gooi alle boktfrustraties er maar lekker uit hoor MPS! Hier op bokt is toch iedereen gek! *\o/*

MidnightPSan

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:57

Het zijn geen frustraties, het zijn feiten, en de rest is aan uw conto.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:08

Vind dit toch wel schokkend zeg..
Ok, ik heb bepaald niet veel verstand van western (maar ik reageer lekker toch :+ ) maar je ziet het paard in t eerste filmpje toch duidelijk niet blij (ik zal me netjes uitdrukken) reageren op de rukken aan de teugel.. Ja, verder in het filmpje al niet meer. Betekent dat dat ze minder ''last'' ervan heeft of dat ze het gewoon heeft opgegeven en alles maar gelaten accepteert?

Stoppen tegen de muur, ok kan ik inkomen.. maar is het dan niet de verantwoording van de ruiter om te voorkomen dat het paard (dat vol vertrouwen doet wat de ruiter vraagt!) tegen de muur klapt? Vind het sowieso wat apart hoor, maar als het gebruikelijk is in de sport en doorgaans correct wordt uitgevoerd (imo dus als trainingsmethode voor het paard op een manier waardoor het paard ook daadwerkelijk iets léért, en das iets heel anders dan gedrilld worden idd) lijkt het mij geen kwaad te kunnen.. Een paard stopt ook wel eens zelf voor een hek, nu dan dus de kunst voor de ruiter om het allemaal op verantwoorde wijze plaats te laten vinden.

Na al die spins zie ik óók een paard dat erg zn best doet om evenwicht te hervinden. En volgens mij hoef je geen westernexpert te zijn om dát te kunnen zien.

Maar waar ik vooral een beetje naar van word zijn de reacties hier in dit topic. Ik steek ook al 1,5 jaar maandelijks een hoop geld in mn pony.. En ik steek ook een hele hoop tijd in showtraining.. En gek genoeg vond ik het feit dat hij op de keuring ontzettend zn best deed een fantastisch resultaat. Nee, hij werd geen eerste. Eigenlijk hadden we op papier weinig bereikt. Maar hij deed zonder twijfel enorm zn best, das voor mij veel meer waard.
Dus wat gebeurt er in 's hemelsnaam in de paardensport? Moet het nu werkelijk zo? Zonder enige vorm van respect naar het paard? Een paard is een ontzettend intelligent wezen, mits je hem ook de kans geeft om zich zo te ontwikkelen. Ik word heel misselijk van een paard dat er zo doods bij staat.. En of dat een bosritjespaard is, een dressuurcrack, of een fantastisch reiningpaard, dat zal me echt een worst wezen.

Wat er gebeurt in die filmpjes is, op zn zachtst gezegd, discutabel. Maar vind het nog veel erger dat er kennelijk een hele hoop mensen zijn die het maar gewoon normaal vinden.. Sterker nog, die het verdedigen. Kom op zeg, open your eyes. Zegt de reactie van de goede man niet genoeg? Als jouw gedrag gewoon door de beugel kan klaag je iemand niet aan omdat een filmpje je reputatie zal schaden..

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:14

amyz schreef:
Wat er gebeurt in die filmpjes is, op zn zachtst gezegd, discutabel. .

dit ontkent ook niemand, maar er zijn er wel in dit topic die dit in zijn kader willen plaatsen, en er zijn er die dit blind veroordelen zonder enige voorkennis, omkadering of wat dan ook.

@MPS

right on

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:17

En wat voor voorkennis heb je nodig dan om een paard het bit bij zn oren te flossen? Dat ziet toch elke idioot? Ik val niet over fencen, ik val niet over overmatig spoorgebruik, ik val niet over snieliguh westernsporen, ik val niet over heule scherpe western bitten.
Ik val over belachelijk bitgebruik. En als dit in een losrijring in hem op komt, schuwt ie ook niet om dit thuis te gebruiken. (zoiets komt niet ineens in je op).
Maar goed, ik ben een simpel recreantje, dus ik mag niks zeggen

claudiaM33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:52

stef schreef:
En wat voor voorkennis heb je nodig dan om een paard het bit bij zn oren te flossen? Dat ziet toch elke idioot? Ik val niet over fencen, ik val niet over overmatig spoorgebruik, ik val niet over snieliguh westernsporen, ik val niet over heule scherpe western bitten.
Ik val over belachelijk bitgebruik. En als dit in een losrijring in hem op komt, schuwt ie ook niet om dit thuis te gebruiken. (zoiets komt niet ineens in je op).

Hier ben ik het weer helemaal mee eens!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:54

dofuzz schreef:
en er zijn er die dit blind veroordelen zonder enige voorkennis, omkadering of wat dan ook.

Zoals ik zei, waarom is DAT dan wel erg, terwijl oeh's an aah's van dezelfde mensen zonder voorkennis, omkadering of wat dan ook op filmpjes van topproeven wel geaccepteerd worden?

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:03

stef schreef:

met voorkennis bedoel ik dat dit een uittreksel is uit 5uur training (300 minuten) en daarin kan men (uit een veld van ongeveer 25 ruiters) 3 minuten samenstellen waarvan 15 - 20 seconden "belachelijk bitgebruik" bevatten. even een rekensommetje : 25 ruiters x 300 minuten = 7500 minuten. 3 minuten betekend dus minder 0,005 % van de tijd. wie van onze zelfverklaarde recreanten of "horsehuggers" kan zweren op alles wat hem/haar dierbaar is dat hij op 125 rij-uren slechts 3 minuten of minder, hard de mond van zijn paard trekt??

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:05

Romkabouter schreef:
dofuzz schreef:
en er zijn er die dit blind veroordelen zonder enige voorkennis, omkadering of wat dan ook.

Zoals ik zei, waarom is DAT dan wel erg, terwijl oeh's an aah's van dezelfde mensen zonder voorkennis, omkadering of wat dan ook op filmpjes van topproeven wel geaccepteerd worden?

omdat een topproef nu eenmaal een topproef is en niemand verwacht dat er door wie dan ook bweik gezegd word

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:12

dofuzz schreef:
omdat een topproef nu eenmaal een topproef is en niemand verwacht dat er door wie dan ook bweik gezegd word

dofuzz, dat slaat nergens op.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:15

Romkabouter schreef:
dofuzz schreef:

ik dacht dat ik in een een vorige post toch aardig duidelijk omschreven had wat ik in deze versta onder voorkennis

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:23

dofuzz schreef:
stef schreef:

met voorkennis bedoel ik dat dit een uittreksel is uit 5uur training (300 minuten) en daarin kan men (uit een veld van ongeveer 25 ruiters) 3 minuten samenstellen waarvan 15 - 20 seconden "belachelijk bitgebruik" bevatten. even een rekensommetje : 25 ruiters x 300 minuten = 7500 minuten. 3 minuten betekend dus minder 0,005 % van de tijd. wie van onze zelfverklaarde recreanten of "horsehuggers" kan zweren op alles wat hem/haar dierbaar is dat hij op 125 rij-uren slechts 3 minuten of minder, hard de mond van zijn paard trekt??

Jeetje , zo zie je mij nooit in de mond van mijn paard rukken.

En dan nog, als paard dringend gecorrigeerd moet worden SNAP ik het. De reden van deze dierenmishandeling van 'meneer de topruiter' zie ik niet. Ik zie geen 25 ruiters. Op het filmpje (3 min) zie ik een paar ruiters;, 1 ruiter wordt gevolgd terwijl hij paard in mond rukt ed.

Lees mijn post even op vorige pagina.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:30

Romkabouter schreef:
dofuzz schreef:

Dit wordt echt heel bijzonder :?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:03

Maar dat is toch altijd zo??........oeh's en aah's mogen altijd, graag zelfs! *\o/* *\o/* maar kritiek, ho maar! -O- :n dan heeft men er ineens geen verstand van...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:20

nou criticasters, gefeliciteerd hoor! jullie hebben het voor elkaar dat er al organisaties/bedrijven zijn die GEEN sperma van super hengsten meer naar europa willen sturen vanwege deze overtrokken ophef en hetse tegen craig.

goed bezig!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:22

Haha, ja hoor quarterh......dat komt door bokt.nl :roll: _O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:23

zeg ik 'bokt criticasters' ? nee er staat criticasters. en daar is dit hele topic onderdeel van.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:24

Waarom praat je dan zo specefiek tegen ons? :?
Want de 'andere' criticasters lezen hier vast niet mee.....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:29

quarterH schreef:
nou criticasters, gefeliciteerd hoor! jullie hebben het voor elkaar dat er al organisaties/bedrijven zijn die GEEN sperma van super hengsten meer naar europa willen sturen vanwege deze overtrokken ophef en hetse tegen craig.

goed bezig!

Nou en, er wordt hier ook al jaren gefokt, doen ze het toch met de hengsten die hier staan :?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:31

Ja, de HELE wereld is gek! :j :')
En jij hoeft niet persoonlijk te worden MPS, daar ben je goed in, dat weet ik uit ervaring, beetje zielig vind je niet? dus ik zal ff temmen 8)7

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:37

Cer schreef:
quarterH schreef:

goed bezig!

Nou en, er wordt hier ook al jaren gefokt, doen ze het toch met de hengsten die hier staan :?

Precies, en wat meer bloedspreiding doordat niet iedereen achter 5 superhengsten aanrent kan ook geen kwaad.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:43

:O

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:43

Het is imo net zo erg , als waar dit topic over gaat.
OH dus als Craig Schmersal met een bit k l oo t mag het wel groot uit gemeten worden , maar als uw openbare foto's worden getoond is het persoonlijk,

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:44

quarterH schreef:

goed bezig!
Ojee, straks halen de Amerikanen zelfs hun atoomwapens die in Volkel liggen op! :=