Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
spatter schreef:HT maar het is ook vreemd dat je gelijk verweten wordt er de ballen verstand van te hebben als je toevallig niet overdreven kikt van een reiningproef
het is juist goed om kritisch te blijven kijken naar een proef, daar leer je van
josie1980 schreef:OK, nu hier ook het filmpje van Ann ter discussie komt - wat ik mij nou nog steeds af vraag : zitten er niet gewoon drafpasjes achter op de korte zijde voordat ze naar de run down gaat? In het filmpje te zien bij 3:30 (net voordat ze de korte zijde op gaat) en ook bij 3:34 zie ik er (voor mijn gevoel) drafpasjes achter.... Ook weer op de korte zijde naar de 2de rundown zie ik drafpasjes... en nog iets : ze moet het paard aan een veels te korte teugel rijden op de kleine cirkels - zou ze die wat laten varen, gaat ie er vandoor... Jammer, zie dat de laatste tijd zo vaak - een proefje die niet aan een lange teugel wordt gereden.... maar goed, dat is mijn mening... Hoe denken jullie hier over?
deze hebben we nog niet gehad
http://www.youtube.com/watch?v=TM2e4NWDE9g

HumbleTalent schreef:Der is geen juiste galop op de lange zijde. Het staat vrij om een galop te pakken die jij wilt.
Citaat:Ik vind dat als je een topproef met topscore halfbakken noemt omdat een ruiter een betere omstandigheid creeërt voor zijn paard het een vertoning van een gebrek aan inzicht in de sport is.
HumbleTalent schreef:Jeetje ja dan link je even naar een proef. Bijkomende informatie is dat Rudi Kronsteiner daar nog geen week het paard onder zich heeft..
quarterH schreef:mijn favoriet qua paard in europa! i love kaystein!
Verbaasd me dat deze proef nog niet te zien was hier ....

Cer schreef:Okee, dat kan. Ik zie het meer als heel plaatje, vandaar waarschijnlijk.
Overigens schep je met 'briljant' wel heel hoge verwachtingen.. zo ver wou ik niet gaan...
Dan zou ik me ook afvragen of de stop wel zo briljant is, als die maar vanuit 1 galop op zn best uitgevoerd kan worden, of doet dat afbreuk aan het geheel? * denkt hardop * Moet het hele plaatje eigenlijk niet kloppen, of althans, zou dat het streven moeten zijn, of hoeft dat niet persé?
Cer schreef:Citaat:Je krijgt tenslotte geen stijlpunten in de reining en ook geen overall beoordeling.
Zou dat een optie zijn?
HumbleTalent schreef:Het laatste wat je denk ik moet willen is de soortement van Anky-bonus of in de nederlandse reining tak beter bekent als Rieky bonus, punten verkregen door het in de smaak vallen van bepaalde ruiters.

josie1980 schreef:HumbleTalent schreef:Het laatste wat je denk ik moet willen is de soortement van Anky-bonus of in de nederlandse reining tak beter bekent als Rieky bonus, punten verkregen door het in de smaak vallen van bepaalde ruiters.
Is dat niet al zo?
sorry, lees stiekem mee en drop af en toe even een commentaar