[WN] Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:48

Ik persoonlijk vind de naam Paints en quarters erg mooi , het prikkelde mij om het eens te gaan bestellen al vanaf de eerste uitgave, ik was zo maar een beetje aan het surfen op het net en kwam stomtoevallig op de site ervan terecht en besloot meteen een proefnummer te bestellen

ookal heb ikzelf een Tinker, a horse is a horse ofcourse ofcourse en ik was benieuwd geworden omdat ik niet opzoek was naar een blad voor de western ruiter die op hoog niveau wedstrijden rijd,(want dat doe ik zelf niet onee? eh.... nee) maar een westernblad voor mensen die op recratief en gemiddeld niveau op een ook prima manier met hun paard bezig zijn. ;) .
en net op dat moment komt het blad paints &quarters uit! super leuk , ook het tweede deel !

mij valt het niet op dat het prachtige showhalster ontsierd werd met een normaal halstertouw, ik denk, mooi paard, mooi halster :+
ik vind de trainingstips hartstikke leuk, en ben zo arrogant om te denken dat ik daar zelf prima mee uit de voeten kan immers de basis is bij beide diciplines hetzelfde (valt me toch telkens weer op) en verder is het oefenen oefenen en nog eens oefenen en voordat je het weet ben je weer zo maar lekker aan de gang met je paard ;)

ik smul van de foto's en de mooie plaatjes van de paints en van de Tinkers en de haffies enzo ,de mooie zadels en kleding, halsters en hoofdstellen en het plezier wat ervan afstraalt.
ik raak geinspireerd om ook eens op een andere manier weer met mijn Tink aan de slag te gaan en besluit ook weer wat meer grondwerk te gaan doen , want dat is ook wel weer eens goed.
en bedenk dat ik mischien ook ooit eens met hem mee zal kunnen doen met 'western working equitation" hij is nl het type ruwe bolster, met zeer klein lely blank pitje.

voordat ik het weet is het weer uit .tja en dat is dan wel weer een beetje jammer

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:59

Simodi bedankt voor je feedback, even reactie terug:

• Pag 7 onderaan is paard in beweging en zijn de benen bewogen, de rest is wel scherp. Pagina 16 zit aan het randje qua resolutie idd, pag 21 is geen geweldige foto, kreeg ik zo aangeleverd van de fotograaf, de volgende keer ga ik zo'n foto niet meer plaatsen.....
• Wat voor info bedoel je dan, rijtechnisch? Als je verder kijkt bv naar het interview met Rod Cavinder, deze verteld oa zijn visie over de NL-ruiters en paarden, pollenallergie is info over de behandeling, barrel racing en working equitation is uitleg over deze sporten, en de roots van Red Pebbles een verhaal over een van de grondleggers van de APHA. Vind je deze niet informatief genoeg, of hoe zou je dat dan willen zien?
• Ik houd zelf juist van veel mooie beelden ipv veel pagina's tekst met een paar beelden, maar dat is een keuze van mij als vormgever.
• Zoals je zegt, een prachtige foto op de cover, idd jammer van het halstertouw maar ik vond het toch mooi genoeg om op de cover te zetten.
• Er staan 16 artikelen in het blad, bij 2 daarvan staan niet-quarters/paints, de rest zijn allemaal Quarters of Paints. Maar ik zal over de naam toch nog eens ernstig gaan nadenken.
• Wat betreft de spotlight, daar heb je wel gelijk in, het is leuk voor degene met de Tinker, maar het mag idd een interessanter geval zijn.

Pien: Ja zo zie je maar, wat de een heel aantrekkelijk vind vind de ander weer minder.

Ja het is idd jammer dat ie niet dikker is, nr 2 is overigens wel iets dikker dan nr 1, en als dat zo doorgaat zal hij steeds dikker worden... (en dan ook duurder dat is dan wel een consequentie)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:17

Astrid, bepaalde dingen zijn natuurlijk ook gewoon een keuze, op zichzelf niks mis mee, dat hangt ook erg af van de doelgroep die je wilt bereiken.

Zoals jij aangeeft in de genoemde artikelen staat daarin informatie over die onderwerpen (pollen, halteren), maar voor mij is dat al aanwezige kennis. Daarom gaf ik aan dat voor iemand die al langer zelf paarden heeft en daar al behoorlijk wat over gelezen heeft in boeken of op internet de mate waarin het hier wordt uitgediept niet veel nieuwe info toevoegt. Als je een andere doelgroep wilt aanspreken die wat minder heeft gelezen dan kan dit best precies voldoende zijn.

Zoals je zelf ook aangeeft is het een kwestie van persoonlijke smaak of je meer foto's of meer tekst wilt. Door jouw keuze is het wel vooral een mooi fotoblad. Maar ik heb graag nog wat meer te lezen.

Kwaliteit van de foto's zou ik toch proberen om die hoog en constant te houden, juist omdat de plaatjes het speerpunt van je tijdschrift zijn. Het is gewoon jammer om in 1 artikel 3 foto's van dezelfde mooie quarter te hebben waarvan er dan 1 niet scherp is (halterfoto's). ;)

Maar zie het vooral als opbouwende kritiek hoor, ik vind dit soort tijdschriften sowieso leuk om te lezen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:20

Jemig, ik kom thuis, zie 'm tot m'n verrassing al op de mat liggen, sla 'm open en begin het eerste 't beste stuk te lezen. Wederom met een hoop typfouten erin. Wat een sof. Het is een interview met Rod Cavinder. Niet de eerste de beste om te interviewen. En wat krijg je dan... twee pagina's vol met woordjes in plaats van een artikel met diepgang. Potverdikkie interviewer, stel zo'n man interessante vragen, vraag zijn visie op onderwerpen die hot zijn, VRAAG eens DOOR in plaats van alleen een oppervlakkig antwoord te noteren! En.... sorry dat ik er toch weer over zeur.... lees je artikel alsjeblieft even door op fouten voordat je 't inlevert. En redacteurs; ga je schamen.

Nu ga ik de rest bekijken. Hopelijk zometeen een positievere post.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:24

Sonja: ik ben wel heel erg benieuwd naar de typefouten.
Ik zie ze zo 1,2,3 namelijk niet. Tenminste niet storend in ieder geval.

Anoniem

Re: Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:29

... beantwoord hij...
De reden dat er in Amerika de paarden hoger scoren...
...verzekerd hij ons...
...ze kunnen meer als...

En dan heb ik het alleen pas over de 'kleine' foutjes.

Als je in vier zinnen schrijft:
1e zin: is internationaal jurylid,
2e zin: reist de hele wereld rond en
4e zin: over de hele wereld
dan ben je ruimte aan het vullen. Niet aan het schrijven.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:31

Wat is daar nou zo mis mee :o ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:34

Verder alleen even doorgebladerd, nog geen tijd om alles te lezen, moet zo weer weg.
Zeker ook weer een zeer positief punt te noemen: fotografie en vormgeving springen er wederom echt uit. Het ziet er echt goed uit. Paar foto's niet helemaal scherp maar niet eens storend.
De onderwerpen die ik nu zie gaan er niet voor zorgen dat ik het blad vanavond als ik na het lesgeven thuiskom metéén weer dit blad pak om verder te lezen. Misschien van 't weekeinde, anders volgende week.
Voor mij geen blijvertje. Meer iets om een keer door te bladeren als je een keer ergens moet wachten en hij ligt er toevallig.

Sorry Astrid, ik had er meer van verwacht/gehoopt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:35

Sonja schreef:
... beantwoord hij...
De reden dat er in Amerika de paarden hoger scoren...
...verzekerd hij ons...
...ze kunnen meer als...

Ja, dit is echt onnodig!

Voor wie het misschien niet ziet: ;)

beantwoordt hij...
De reden dat in Amerika de paarden hoger scoren...
...verzekert hij ons...
...ze kunnen meer dan ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:38

Winddancer schreef:
Wat is daar nou zo mis mee :o ??

Derde persoon enkelvoud = stam+t
2e zin moet 'er' weg
Even .... als, maar xxxx-er DAN

Dit is echt lagere school-kennis. Heeft echt niets met mijn journalistieke achtergrond te maken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:43

Laten we eerlijk zijn......95% (of nog meer) van de mensen ziet dit niet eens. Ik snap het probleem niet zo.
Als je De Quarter op taal-/spellingsfouten gaat controleren, kom je ze vast en zeker ook tegen, maar ja daar let niemand op, maar nu wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:44

Laatste opmerking is overigens absoluut niet l*llig bedoeld richting jou hoor WD, jij geeft geen blad uit.
Maar als journalist danwel redacteur mag je je hier echt voor schamen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:45

Ik vat het ook niet zo op Sonja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:45

Winddancer schreef:
Laten we eerlijk zijn......95% (of nog meer) van de mensen ziet dit niet eens. Ik snap het probleem niet zo.
Als je De Quarter op taal-/spellingsfouten gaat controleren, kom je ze vast en zeker ook tegen, maar ja daar let niemand op, maar nu wel.

Jawel, daar stoor ik me wel aan. Zoals ik me ook stoor aan een broek kopen waar een naadje aan los zit, houdbaar stokbrood waar stiekum toch schimmel op zit, of een nieuwe auto die misschien wel rijdt maar wel irritant ratelt bij het optrekken.
Bovendien, als je je in het voorwoord verontschuldigt voor de fouten in het eerste nummer, dan sta je stomweg te kak als het in het tweede nummer wéér gebeurt... Misschien is de rest van de artikelen perfect hoor en heb ik (slash heeft de uitgever) gewoon pech dat ik DIT artikel als eerste lees, maar toch...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:47

Sonja schreef:
Winddancer schreef:

Jawel, daar stoor ik me wel aan. Zoals ik me ook stoor aan een broek kopen waar een naadje aan los zit, houdbaar stokbrood waar stiekum toch schimmel op zit, of een nieuwe auto die misschien wel rijdt maar wel irritant ratelt bij het optrekken.

Jij bent gewoon een apart mens :P :D _O- ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:49

Dit 'aparte' mens gaat een kop soep eten, lesgeven en vervolgens lekker weekeinde vieren.
Fijn weekeinde!
:wave:

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 16:51

En ik ga mijn dochtertje even eens "voeren" :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 19:54

Heb m ook binnen en vind m weer erg mooi wat betreft vormgeving! Echt fijn om naar te kijken en vast te houden, heeft zeker een glossy uitstraling.
Helaas ga ik wel mee met bovenstaand commentaar, en dan met name dat van Sonja. Wederom spelfouten (dat moet echt niet kunnen)!!! Verder mis ik net dat stukje diepgang, dat stuk dat ik iets lees en denk he dat wist ik nog niet!
Ik vind het absoluut een blad met potentie (stoor me overigens absoluut niet aan de titel, vind die passend en pakkend als westernliefhebber zonder quarter of paint) en ik denk dat je zowiezo een jaar de tijd moet hebben om hierin te ontwikkelen en te groeien. Ik vind dan ook super positief dat er om feedback gevraagd wordt. Ik blijf voorlopig abonnee. :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:48

Sonja: jammer dat het blad je nog steeds niet kan bekoren (behalve de mooie plaatjes dan). Waarschijnlijk is het blad met je journalistieke achtergrond dan te eenvoudig voor jou. Het blad wordt niet geschreven door journalisten maar mensen die met passie met paarden bezig zijn en dat zitten er dan zullen er links en rechts wel eens wat fouten inzitten. De tekstcontrole is door 4 mensen gedaan, die echt meer dan lagere schoolniveau hebben, maar toch zie je dat er nog fouten in zitten. Dat is wel balen, vooral als er beterschap beloofd is. Dan toch maar op zoek naar nog betere taalkundige personen voor de controle.....

Ik krijg juist van andere mensen reacties dat het makkelijk leesbaar is en goed te volgen, en er wel info instaat waar ze iets aan hebben. Er zal hierin dus een balans gezocht moeten worden, en dat zal niet ineens lukken, dat moet inderdaad groeien.

Wat ik graag wil weten in welke artikelen jullie dan meer diepgang zouden willen zien. En wat vonden jullie van de column en de Nieuws pagina, en de geschiedenis van Doc Bar? En hebben jullie echt niks gelezen wat nieuw was voor jullie?

Voor het volgende nummer zijn we bezig met een aantal nieuwe dingen, die denk ik heel veel mensen aan zal spreken. Zo moet het toch met stapjes gaan groeien! Maar het blijft moeilijk het voor iedereen naar de zin te maken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:05

astridklomp schreef:
En hebben jullie echt niks gelezen wat nieuw was voor jullie?

Ja hoor, zeker wel! ;) Maar bijv bij de 'Wist je dat ..' rubriek is volgens mij bij bijna iedereen wel bekend dat paarden zoveel drinken en dat je er niet achter moet staan omdat hij dat niet ziet. Op zich zijn weetjes leuk, maar dan moet je echt wat nieuws brengen. Voorbeeld: hier op bokt stond laatst dat paarden 10x sneller oververhit raken dan mensen en iets over trainen in de hitte. Dat was echt nieuw voor mij en voor velen bij mij op stal aan wie ik het vertelde ook. Dan heb je net wat interessanter nieuws te pakken ...
In het pollenartikel miste ik de visie vanuit de reguliere dierengeneeskunde (waarschijnlijk omdat het eigenlijk een advertentie was).
In het artikel over NHS zouden ook concrete voorbeelden van hoe je dan bepaalde oefeningen moet doen kunnen staan, hoe kun je ontspannen zitten, hoe moet je je gedragen als je een zachte leider wilt zijn, dus wat meer diepgang.

Citaat:
Voor het volgende nummer zijn we bezig met een aantal nieuwe dingen, die denk ik heel veel mensen aan zal spreken. Zo moet het toch met stapjes gaan groeien! Maar het blijft moeilijk het voor iedereen naar de zin te maken.

Dat laatste heb je helemaal gelijk in! Maar omdat je graag feedback wilt krijgen, wordt er denk ik ook wat kritischer naar gekeken en krijg je juist de verbeterpunten met meer nadruk te horen.

In elk geval vind ik het wel erg leuk dat er ook wat minder bekende takken van westernsport zoals working equitation worden belicht.

Ik ben in elk geval benieuwd naar het volgende nummer. ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 22:18

Simodi, daar heb ik wat aan, zo weet ik specifieker wat jullie bedoelen! Ja je hebt gelijk, ik vraag ook om feedback, maar het is moeilijk wat ermee te doen als de 1 iets goed vind en de ander niet. Maar wat jij zegt over de pollenallergie en de weetjes en NHS, daar kan ik me wel in vinden.

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:57

Als Barrelracer vind ik het natuurlijk heel leuk om over de barrel race te lezen, maar ook het artikel over de Roots van Red Pebbles vond ik heel mooi, heel speciaal! De tips voor Showmanship (vooral voor een niet show ruiter) zijn leerzaam. Merrie toch hengst ? Spotlight en natuurlijk History (Doc Bar) want die kom je bij veel QH in de pedigree wel tegen. Ik vind het een heel mooi blad, de reakties bij ons op stal waren ook allemaal positief +:)+

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:16

Ik vond het stuk over de fokker van Pebbles ook een mooi stuk om te lezen, ondanks dat ik niets met Red Pebbles heb vind ik het leuk om zo wat informatie over een bepaalde hengst te lezen.

Hollywood Dun It ook een keer?? ;)

Verder denk ik dat je dit blad echt moet zien voor de beginnende of recreatieve westernruiter.
Onze lesklanten vinden het allemaal een zeer leuk blad, met de quarter kunnen ze toch niet zo goed uit de voeten, en countrylife is meer reclame en dus ook niet zo boeiend voor die mensen.

Dus ga zo door zou ik zeggen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:10

astridklomp schreef:
Wat ik graag wil weten in welke artikelen jullie dan meer diepgang zouden willen zien. En wat vonden jullie van de column en de Nieuws pagina, en de geschiedenis van Doc Bar? En hebben jullie echt niks gelezen wat nieuw was voor jullie?

Ik heb de rest gelezen en de ogen gesloten voor het eerder door mij aangehaalde onderwerp. Inderdaad helemaal niets nieuws gelezen maar ik denk dat het ook verrekte moeilijk is om écht nieuwe dingen te brengen in zo'n beperkt wereldje als het paardenwereldje en met een 'concurrent' als bv Bit die al 15 jaar in jouw markt actief is, ondanks dat jij een kleiner deel van die markt probeert te bedienen.

* Column Sanne: vond ik meer een advertorial dan een column eerlijk gezegd, elke eigenschap die een column leuk maakt, ontbreekt.
* Interview Rod Cavinder: had meer diepgang mogen hebben. Zó'n interessante man laten gaan zonder te vragen naar zijn mening over trainen voor resultaten, over forward motion in pleasure, over zijn visie op goede paarden in de USA en of ze de beste wel zouden verkopen naar Europa etc is een gemiste kans. GOED interview met deze man had je zo drie of vier artikelen of delen van artikelen opgeleverd voor je komende jaar...
* Pollenallergie: eerlijk dat er bij staat dat het een advertorial is! Nieuws was het voor mij niet, maar ik zou best meer willen lezen over het bioresonantieverhaal. Misschien zit daar een opvolgartikel in ihkv groeiende belangstelling voor 'alternatieve geneeskunde' bij paarden?
* Gadgets: altijd aardig om te zien maar weinig verrassends.
* Barrelracing: leuk dat er aandacht is voor deze discipline maar ik had meer interesse gehad in bv trainingsmethodes. Er wordt gezegd dat het meer is dan om vaten heen scheuren, maar WAT is er meer dan? Er zitten een paar heel aardige barrelaars hier op Bokt volgens mij, betrek die er maar bij. Ik had wel wat meer/diepere informatie gewild.
* Spotlight: sorry voor de persoon in kwestie, maar echt volkomen oninteressant. Iemand die een verzorgtinker vindt. Dus? Leuk voor de Penny, niet voor volwassenen. Had je d'r nou een leuk stuk van willen maken, was dan ingegaan op wat het inhoudt om met een Tinker western te rijden. Waar loop je tegenaan in de training, hoe los je dat op, hoe reageert een serieuze trainer op het verzoek om een Tinker les te komen geven en wat gaf die aan wat de verschillen zijn tussen dit paard trainen en de reguliere QPA's in de sport?
* Trainingstips: goede start van wat een interessante rubriek kan worden.
* Natural Horse Sense: link met western ontgaat me volledig. Had daar ook niet advertorial boven moeten staan ipv informatief?
* Showmanship at halter: aardig.
* Op zoek naar de roots: Kijk, DIT is nou een stuk waar je me blij mee maakt +:)+ Lekker vlot geschreven, leuk onderwerp, dit heb ik in 1 ruk uitgelezen zonder naar m'n ijsthee te reiken. Compliment voor de schrijvers!
* WWE: leuk stuk.
* Wist je dat: schoolkrantniveau. Niet verstandig om achter een paard te gaan staan. Joh!
* History: leuk stuk voor de achterpagina, interessant en goede keuze.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:21

Sonja schreef:
* Barrelracing: leuk dat er aandacht is voor deze discipline maar ik had meer interesse gehad in bv trainingsmethodes. Er wordt gezegd dat het meer is dan om vaten heen scheuren, maar WAT is er meer dan? Er zitten een paar heel aardige barrelaars hier op Bokt volgens mij, betrek die er maar bij. Ik had wel wat meer/diepere informatie gewild.

Dit was ´het eerste deel´ van t barrel race artikel. Hierin word de sport voorgesteld (zijn nog een hoop mensen die niet weten wat barrel race is) het volgend deel gaat over ´hoe leer ik mijn paard de beginselen van het barrelracen´ daar word verder ingegaan op de trainingsmethodes http://www.paintsandquarters.nl/sneakpreview.php