[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:55

Vera schreef:
HumbleTalent schreef:
We doen alles van Amerika na, we rijden volgens hun regels, hun tack, hun paarden, hun verenigingen, maar niet hun aanmoedigingen? Nee dat is dan te ver? :Z

Net als dat ze in USA allemaal zouden denken dat we op klompen lopen en de hele dag tulpen plukken 8-)

Is dat dan niet zo ;) .

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 12:03

Leuk topic!

Ik rij sinds 3 jaar western. Altijd al western willen rijden, maar nergens kunnen leren. (Ondertussen ben ik zelf al afgestudeerd als instructrice. :D)

Als je zegt dat je paardrijdt, dan vragen ze altijd 'dressuur of springen'? Waarop ik met heel veel trots 'western' antwoordt. En dan zie je hen zo kijken. En dan zeg ik 'zoals de cowboys in de films'. Haha, dan komt er meestal niets meer uit. :)

Mensen die echt geïnteresseerd zijn, weten wat western is, kijken niet raar en vragen er bv iets over.

Over dat crossen in de bossen. Dat begrijp ik. Er zijn heel wat westernruiters (lees: mensen met westernzadel omdat het leuk is) die hun paarden maar matig onder controle hebben en door de bossen crossen.

Ik was 4 weken geleden in Amerika en heb een rodeo en barrel race meegemaakt. Wel, die sfeer is super! Niets geen fluisterende mensen. Nee, een goede presentator die het publiek passend opwindt. :)

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 12:02

Het is pas de laatste jaren dat Western in Belgie en nederland meer gekend wordt en meer au serieux wordt genomen. We kampen inderdaad nog met dat beeld van joelende "cowboys" die zich van geen regels bewust zijn.
We moeten gewoon een goed beeld ophangen, regels respecteren en tonen dat Amerikaans rijden / Western heel technisch is en veel meer inhoudt. Alle disciplines hebben een bedoeling en zijn gegroeid vanuit een bepaald verleden : vb Halter /leadrope wordt ook door kinderen gedaan - er werd vroeger vanuit gegaan dat kinderen vooraleer ze gaan rijden op een veilige manier met paarden meoeten leren omgaan - reining : is gegroeid vanuit de cattleruns, waarbij men achteraf ging showen wat "zijn" paard wel kon en zo zijn de verschillende bewegingen ontstaan.Trail is wat je buiten kan tegenkomen, het is een zeer moeilijke discipline omdat je paard stap voor stap je hulpen gaat volgen. Meestal staan de klassieke ruiters met hun kin op de grond te staren als ik een L of U achteruit stap met mijn paard ;) of dan ga je door een smalle doorgang vol linten of sleep je een ton met je mee, laat je een paraplu opengaan.... ;)
De relatie paard/ruiter is heel belangrijk - mentaal evenwicht geeft een werkwillig paard en wederzijds vertrouwen.
Western is heus niet zo makkelijk, het is een proces van jaren.
Ik vertel meestal wat over de geschiedenis van het ontstaan van Western en dan krijgen ze een ander plaatje dan wat ze voor ogen hebben.
En ja, ik rijd auto met mijn sporen, loop de trap ermee af,....gewoon omdat ik ze anders vergeet *D :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:19

ik had mijn laatste horsemanship proefje meegenomen naar de les(engelse instructrice)
in eerste instantie vond ze het niet erg ingewikkeld, totdat ik er bij vermelde dat je de proef op de wedstrijd pas krijgt, GEEN voorlezer hebt en het op één hand moest uitvoeren
toen bekeek ze het proefje nog eens en besefte ze dat het toch niet zo eenvouding was

JodiGloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:23

Wij zitten al jaren in de sport en het zal niet snel veranderen wat de "engelse" ruiters er van moeten menen te zeggen. Lekker naast je neer leggen en de mensen die echt interesse tonen leg je het uit. Degene die zo kinderachtig blijven doen, gewoon negeren. Zij zijn gewoon erg kort zichtig en weten vaak niet eens wat paarden en paardrijden inhoud. Ze doen maar wat.

Dionnevdkaal

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:26

Wij hoeven tenminste niet zo`n apen pakje aan.
En da`s wel zo prettig ........toevallig

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:33

Heb je al gezien waarmee mensen op westernshows aan komen zetten dan :D
Daar wil je ook niet dood in gevonden worden

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:46

mja sorry maar als ik aan western denk krijg ik ook een beetje 'n cowboy plaatje in m'n hoofd. daar is toch niks mis mee, natuurlijk is 't veel technischer en moeilijker als de meeste denken maar dat denken bijna alle mensen die niks met paarden hebben over het ''algemeen paardrijden'' ook en dat er banketstaaf opmerkingen over gemaakt worden tja.. nouja je kan je natuurlijk maar ergens druk over maken maar hoevaak hoor je het woord ''dressuurkakker'' o.i.d. wel niet.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:46

Hangt er vanaf hoe vaak je naar de wc moet :+

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:09

Romkabouter schreef:
Heb je al gezien waarmee mensen op westernshows aan komen zetten dan :D
Daar wil je ook niet dood in gevonden worden

Daar heb je helemaal gelijk in , maar ik bedoel eigenlijk dat wij niet verplicht zijn om allemaal de zelfde kleding aan te hebben , bij ons is de kleding keuze veel groter.
En die bling bling daar hou ik ook niet van.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:17

soms zou je liever hebben dat het wel wat beperkte was :-)
als je ziet waar sommigen zich op een show in durven te vertonen....

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:27

quarterH schreef:
soms zou je liever hebben dat het wel wat beperkte was :-)
als je ziet waar sommigen zich op een show in durven te vertonen....

Kom kom, dat maakt het kleurrijk en is er tenminste iets te zien ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:32

kleurrijk is absoluut niet mijn probleem in deze.
de ruite bloesjes en bruine chaps zonder franjes en hoog water is eerder het beeld waar ik me zorgen over maak :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:45

Hoog water broeken, brrrrrrrrrrrrrrr....

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:56

quarterH schreef:
kleurrijk is absoluut niet mijn probleem in deze.
de ruite bloesjes en bruine chaps zonder franjes en hoog water is eerder het beeld waar ik me zorgen over maak :+

Wat denk je van vetrollen in strakke slinky's, dat vind ik dus geen gezicht. Dan nog liever een ruitblouse.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:11

Nee hoor dan liever gewoon passende slinky's

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:36

Ik sta nu op manege brammelhoeve in haaksbergen en ik moet zeggen dat de mensen die niet weten wat het inhoud wel erg geintresseerd zijn in western..krijg dan ook gelijk..oo..wat leuk..wanneer ga je rijden ? dan ga ik even kijken.
Krijg dus eigenlijk heel veel positieve reacties dat ze het er erg relaxed uit vinden zien en een paar kinderen wilde graag mijn pony uitstappen..dus hier valt het reuze mee...maar ik heb ook wel eens anders gehad hoor..en dan zeg ik "tik maar eens western in op google, dan kun je er veel over vinden"

Blaze1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:45

quarterH schreef:

bestaan slinky,s voor rollen?

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:38

Blaze1 schreef:
quarterH schreef:
bestaan slinky,s voor rollen?

Slinky's zijn hetzelfde als Skinny's?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:45

Euhm....Nee.... :=
Maar voor beide geldt wel dat je er een beetje een figuur voor moet hebben :Y)

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:46

Miryamk schreef:
Euhm....Nee.... :=
Maar voor beide geldt wel dat je er een beetje een figuur voor moet hebben :Y)

Ik vraag niet eens verder, ik "loop" fluitend uit dit topic héhé.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:29

dit is een slinky..

Afbeelding

Symme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:32

Had al een PB ook ontvangen ja haha, met bijna dezelfde (kleur) Slinky.
Nogmaals bedankt! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:29

oeh, wat een mooie :9 en dat zeg ik niet gauw, de meeste vind ik gauw té

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:34

spatter schreef:
oeh, wat een mooie :9 en dat zeg ik niet gauw, de meeste vind ik gauw té

Ik vind m ook mooi!!!! En dat vind ik nou ook zo leuk bij het westernrijden: er zijn wel voorschriften van kledij waar je je aan moet houden maar toch kan iedereen zijn/haar eigen stijl behouden wat het op een wedstrijd vaak ook 'kleurrijk' maakt :D (of net niet als je van sobere kledij houdt en dat mag ook natuurlijk ;) )