[WN] Wat maakt een quarter nou zo speciaal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:37

Authentic schreef:
Cassidy schreef:
Sommige pensionstallen hanteren de ponymaat ook voor het bepalen van de prijs van die stalling.
Dan zou ik toch blij zijn met een Ponymaatje hoor!

Ahhh dus je kan er meer geld voor vragen (aanschaf) omdat 't een paard is waarvoor je ponystalprijs betaald? :D

Yep, klinkt logisch, toch?

Authentic

Re: Wat maakt een quarter nou zo speciaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:39

Ik weet eindelijk waarom die Quarters zo duur zijn, net als alle Quarterspullen. :oo

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:40

Dat ook alleen maar in Europa hoor. Je betaald de prijs voor transport van de ouders (en spullen) deze kant op door de generaties heen...:D
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-08-09 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:40

Citaat:
Sommige pensionstallen hanteren de ponymaat ook voor het bepalen van de prijs van die stalling.
Dan zou ik toch blij zijn met een Ponymaatje hoor!

Haha, Ja ik betaal voor mijn miniatuurpaard minder dan voor jou E pony :+ Dat klinkt echt fout, alsof je voor een paard goedkoper uitbent :+

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:42

calemity_jane schreef:
Niels schreef:
Een quarter is veel gespierder dan al die wpn'ers etc.
Het heeft een veel compactere bouw met veel meer spieren.

Hoeven moeten ook natuurlijk anders. Zeker als je sliding plates wil.

En quarters vind ik speciaal, maar ik ben een beetje subjectief. Het karakter van de quarter is gewoon zoveel beter dan al die wpn'ers die ik zie. Over het algemeen zijn ze veel rustiger en meewerkender.

Waarom een wpner als voorbeeld. Er zijn er zat rustig en meewerkend! Er zijn ook Zat quarters niet leuk en onrustig!!!
Je maakt een eigen keus maar hoeft niet een ander paard aftekraken. Als ik een kwpner/haf/fjord/arabier/draver/ens tegen het lijf loop waar ik de klik mee heb zou ik ermee kunnen werken.

Kwpn paarden zijn momenteel zo makkelijk, dat de bereden politie de paarden in Hongarije gaat halen }>
Dat lijkt me niet voor niets, heb nu quarters en akhal teke,s, als er alleen nog Kwpn paarden waren dan
wilde ik geen eigen paard meer.
En ja, Quarters en Akhal teke,s zijn makkelijker in de omgang en vriendelijker is mijn ervaring.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:49

lisa_pluisje schreef:
Kwpn paarden zijn momenteel zo makkelijk, dat de bereden politie de paarden in Hongarije gaat halen }>
Dat lijkt me niet voor niets, heb nu quarters en akhal teke,s, als er alleen nog Kwpn paarden waren dan
wilde ik geen eigen paard meer.
En ja, Quarters en Akhal teke,s zijn makkelijker in de omgang en vriendelijker is mijn ervaring.

:roll: Ik heb nog nooit bereden politie op quarters gezien... Zullen dus ook wel niet zulke makkelijke paarden zijn.

Zie je hoe krom jouw redenering is?
Geloof dat jij met hele verkeerde KWPN'ers bent omgegaan. :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:52

De bereden afdeling van de Amsterdamse Politie heeft een tijd lang Quarters gehad, maar die waren toch wat te klein om bij rellen rond bijv. voetbalwedstrijden voldoende indruk te maken.

De bereden politie in Amerika rijden toch vaak op Quarters.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 17-08-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:53

Nou ze willen paarden van 165-170 dus de gemiddelde Quarter valt af. Het is wel zo dat ze ivm het karakter van de KWPN'ers af willen stappen en mogelijk richting Hongaarse paarden gaat. Er zijn steeds meer KWPN'ers die topsportgefokt (de mooiste duurste beste hengst erop) zijn en dat gaat gewoonweg niet altijd goed bij de bereden politie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:02

De meeste KWPN'ers die ik al gezien of gereden heb kan een beetje ruiter echt wel rijden. :? Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat het zulke monsters zijn. Dat ze wat heter zijn, tja het zijn nu eenmaal geen boerenknollen. Maar monsters zijn het zeker ook niet. Vind het altijd zo heerlijk overroepen, dan hebben ze 4 KWPN'ers zien bokken, zijn alle KWPN'ers slecht... Terwijl ik hier op bokt alleen al zoveel KWPN'ers hoor en zie die nergens van op kijken. Self-fulfilling prophecy....... Gut, als ik alleen al zie wat die dieren van tijd pikken van bepaalde ruiters... :oo Eigenlijk zou de vraag beter zijn "wat maakt quarter volk nou zo speciaal" :) Want op een of andere vage manier, hebben die altijd de neiging om elk ander paard neer te halen :')

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:08

Thnx phara.

Wie zegt dat het monsters zijn? Ja iemand zegt dat als er alleen KWPN'ers waren dat ze dan geen eigen paard wou, nouja het kan dat je niet met KWPN'ers om kan gaan. Ikzelf vind een leuke KWPN'er geweldig -weet je zelf volgens mij ook wel. :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:09

Heb jij hetzelfde topic gelezen als ik? Ik heb het op niemand persoonlijk, wie het schoentje past, trekke het aan. Maar wat ik hier las van vooroordelen.. Pfoeh :D
Overigens hoef je helemaal niet zo in je kont gebeten te reageren :D Is nl helemaal nergens voor nodig.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:11

Oh ik hou van kletsen over vooroordelen, ik hoor namelijk ook bij het Quartervolk, waar haal ik elk ander paard neer?

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:11

pharagirlke schreef:
De meeste KWPN'ers die ik al gezien of gereden heb kan een beetje ruiter echt wel rijden. :? Ik snap niet waar mensen vandaan halen dat het zulke monsters zijn. Dat ze wat heter zijn, tja het zijn nu eenmaal geen boerenknollen. Maar monsters zijn het zeker ook niet. Vind het altijd zo heerlijk overroepen, dan hebben ze 4 KWPN'ers zien bokken, zijn alle KWPN'ers slecht... Terwijl ik hier op bokt alleen al zoveel KWPN'ers hoor en zie die nergens van op kijken. Self-fulfilling prophecy....... Gut, als ik alleen al zie wat die dieren van tijd pikken van bepaalde ruiters... :oo Eigenlijk zou de vraag beter zijn "wat maakt quarter volk nou zo speciaal" :) Want op een of andere vage manier, hebben die altijd de neiging om elk ander paard neer te halen :')

Euh ik heb ook Akhal teke,s en sinds kort een Arabier.
Heb een hoop Kwpn paarden meegemaakt maar vind
het geen fijne paarden.
De bereden politie stapt niet voor niks de grens over naar
Hongarije.
Verder no hard feelings hoor, gun iedereen zijn eigen ras.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:12

Heb je hen dat zelf gevraagd of ze daarom de grens over stappen?

Auth: de " :')" die weergeeft dat ik het niet eens een klein beetje serieus bedoel heb je gemist geloof ik? :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:15

Munnie kan het niet zo zijn dat die Marion waar je over praat je misschien alleen maar raad wilde geven over een andere hoefsmid nemen vanwege slecht bekappen van de hoeven van je quarter? of dat je deken misschien iets te krap zit en je een deken speciaal voor quarters aan raad en dat je dat misschien als kommentaar op gevat hebt ipv advies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:10

pharagirlke schreef:
Mijn oren floten wel toen ik de vooroordelen over de wpn'ers zag en de zoveelste "boeehoeee ik word uitgesloten door de dressuurruiters omdat ik met een haflinger rijd maar ik ben wel stoer hoor, ik blijf volhouden!"...pfoehee steek anders je kop in het zand zeg.

Beetje laat maar wil toch even reageren met het volgende:

Moet ik me nu aangesproken voelen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:14

Jij mag je gerust aangesproken voelen... Zoals ik al zei: wie het schoentje past, trekke het aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:22

Aangezien ik de enige was die op dergelijke manier gereageerd heeft zover ik gelezen heb...
Vind het jammer dat iets dat als statement bedoeld is zo uitgelicht wordt. Maar goed, jij vindt natuurlijk dat dat niet zo is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:23

Als je die discussie wil aan gaan moet je het via PB doen. :) Daar gaat dit topic nl niet gebaat bij zijn, ik wil je gerust tekst en uitleg geven over het "hoe en waarom" overigens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:25

Ga vooral je gang. Zie het nut ook niet om een dergelijke k*topmerking als gequote in dit topic te zetten terwijl het daar ook niet over gaat.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:29

Jeetje wat een gezeur om niks.Heb op bladzijde 2 gereageerd en nu bijgelezen.Niks nieuws gehoord.
gezeur om niks, sorry,want das ook weer niet waar.Mijn quarters zijn namelijk ook heel SPECIAAL!!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:48

Ben ik nou de enige wiens QPA's niet speciaal zijn :?

:D

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:56

Niels schreef:
CJ: Omdat ik alleen maar hete KWPN'ers ken :o En ik neem dat als ras omdat dat toch het grootste Engelse ras is. En genoeg hete qarters inderdaad, maar over het algemeen vind ik dat wel meevallen.

Weet jij wel wat KWPN betekent Niels.? >;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:57

Hahahahahaha! :+
Ik snap je wel hoor, Niels :(:)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:59

Alsof de QH een ras is 8-)