[WN] Voeding Quarters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:41

heb het idd wel eens vaker gehoord. ;(

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:14

Olie en zo heb ik al geprobeerd, geloof me, je wil wel als je nog twee zakken hebt staan. Maar helaas, meneer haalt er nog steeds zijn snuit voor op en het wordt steeds erger. Had ik echt nog nooit meegemaakt, normaal is ie dol op zijn biks en muesli

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:00

Hier trekken beide paarden ook hun neus op voor de Marstall. Wat ik er ook aan probeerde... Ik heb dus twee zakken weggegeven aan iemand waar de paarden het wel van lusten.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:37

Ik voer Havens Muesli zonder haver (Cool Mix).
Bevalt mij heel goed en de paarden lusten het graag. Ik doe er ook altijd een scheutje olie over voor de algehele spijsvertering en "brandstof" (ipv suikers). Ik moet zeggen dat ze het er al járen prima op doen.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:05

Sorry hoor kan het nog zo goed voer zijn maar als ze het niet eten schiet het nog niet op en mankeert er dus eigenlijk toch iets aan!!

Ik zie door het voerbos de bomen/ biksscheppen niet meer en blijf daarom gewoon Pavo voeren.....(nature's best, kruidenmusli, basisbrok en de dailyplus)

Ze glimmen allebei goed en ze worden niet vet en ook vermageren ze niet.......dus dan gaat het goed toch??

Bonnigje

Re: Voeding Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:38

Veel paarden zijn gewend aan voer met suikers. dat is lekker zoet dus dat eten ze graag.
Stap je dan over op voer met minder suiker dan zullen ze moeten wennen. Maar het suikervrije voer is toch echt beter.
Ik haal altijd het voorbeeld aan van mijn zoontje. Die eet ook heel graag een koekje maar moet van mij toch echt leren om zijn boterham op te eten.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:42

SusanW schreef:
Hier trekken beide paarden ook hun neus op voor de Marstall. Wat ik er ook aan probeerde... Ik heb dus twee zakken weggegeven aan iemand waar de paarden het wel van lusten.

Het was ALLEEN de naturell hoor bij mij, de western vind hij heerlijk. Onze merrie staat op de merrie muesli van marstall en die vind dat ook heerlijk!!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:07

:o Ik had het over de Vito. Heb de andere soorten maar niet geprobeerd ;)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:38

SusanW schreef:
:o Ik had het over de Vito. Heb de andere soorten maar niet geprobeerd ;)

Ik vond het een beetje de kant opgaan dat de hele marstall lijn slecht gegeten werd. Maar ik ben prima te spreken over het voer verder.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:12

De mijne eet alleen de Marstall natural slecht. Ook vanuit dat kind dat liever snoept en ik die liever friet dan spruiten eet, hou ik vol. Wij kunnen verstandig zijn, dieren eten gewoon wat het lekkerst is als ze keuze hebben. De overige Marstall vindt hij wel lekker, maar daar zitten dan ook suikerhoudende pellets in. In de natural niet!
Ook de kruiden die ik soms toevoeg vindt hij niet altijd lekker. Appel azijn toevoegen doet wonderen, dan eet hij alles wel op. :9
Ook luzerne zonder melasse heeft hij moeten leren eten. Tja, ik "natuurlijk-voeren-freak", paardje noodgedwongen ook. Ook de katten ontkomen er niet aan.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:01

Afgelopen week veel geleerd over Luzerne!
HugHo heeft 2 verschillende Luzerne's. Grove en fijne Luzerne. In de grove zijn alleen de steeltjes verwerkt en in de fijne de blaadjes. Bij andere luzerne's is het meestal een mengsel.
De grove Luzerne bevat een hoog gehalte aan calcium, Foliumzuur en B-caroteen en wordt stofvrij gemaakt door een speciaal mengsel van olie waar anderen producenten graag melasse gebruiken.
De fijne luzerne kan je het beste geven in combinatie met zemelen (voor de fosfor/calcium verhouding). Vooral voor dunne paarden zeer geschikt, daar gaan ze op een gezonde wijze goed van groeien!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:32

Ik heb inmiddels 1 week de Marstall Western en (gelukkig) eet mijn paard het heel goed. De Natural durfde ik niet aan :D Maar ik ben hier tot nu toe heel tevreden over!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:41

Mijn kanjer at de marstal ( vito ) de eerste maand prima en ging toen met steeds langere tanden eten. Ik heb niets anders van marstal gevoerd omdat ik dit had besteld ivm de weinige suikers die erin zitten. Ik heb het 3 maanden geprobeerd, dus dat ik hem verwend heb gaat niet op, hij kan niet op de lucht lopen en we trainen hard zat. Ook andere paarden bij ons hebben opnameproblemen met deze specifieke variant ( ik heb het dus NIET over de rest)
Nu op de equiral stud ( een lijn van pavo ) daar zitten ook minder suikers in en hij doet het er super op en vind het vooral lekker :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:18

Bonnigje schreef:
Afgelopen week veel geleerd over Luzerne!
HugHo heeft 2 verschillende Luzerne's. Grove en fijne Luzerne. In de grove zijn alleen de steeltjes verwerkt en in de fijne de blaadjes. Bij andere luzerne's is het meestal een mengsel.
De grove Luzerne bevat een hoog gehalte aan calcium, Foliumzuur en B-caroteen en wordt stofvrij gemaakt door een speciaal mengsel van olie waar anderen producenten graag melasse gebruiken.
De fijne luzerne kan je het beste geven in combinatie met zemelen (voor de fosfor/calcium verhouding). Vooral voor dunne paarden zeer geschikt, daar gaan ze op een gezonde wijze goed van groeien!

en welke zemelen kun je dan het beste geven??

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:25

Tarwezemelen, volgens mij bestaat er weinig anders ;) .

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:34

precies, en dan het liefst zonder griezen van HugHo ;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:35

Wat zijn griezen? Tarwe gries?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:15

haverzemelen heb je ook, maar misschien niet apart verkrijgbaar...

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:01

ElCid schreef:

Zemelen zonder griezen zijn zemelen waar de tarwebloem afgeborsteld is (das een bindmiddel en beter als je dat niet hebt)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:25

Bonnigje schreef:
ElCid schreef:

Zemelen zonder griezen zijn zemelen waar de tarwebloem afgeborsteld is (das een bindmiddel en beter als je dat niet hebt)

Weer wat geleerd!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:06

Shoufshouf schreef:
Sorry hoor kan het nog zo goed voer zijn maar als ze het niet eten schiet het nog niet op en mankeert er dus eigenlijk toch iets aan!!

Ik zie door het voerbos de bomen/ biksscheppen niet meer en blijf daarom gewoon Pavo voeren.....(nature's best, kruidenmusli, basisbrok en de dailyplus)

Ze glimmen allebei goed en ze worden niet vet en ook vermageren ze niet.......dus dan gaat het goed toch??

Hier nog 1 en word er gek van. Heel internet afstruinen voor wat nou het beste is maar dan moet je stad en land afzoeken waar ze het verkopen en niet iedere veevoederhandel verkoopt bijvb Marstall. Bij ons is dat wel heel even geweest maar het werd slecht verkocht. Ik ben er ook mee gestopt en mijn paard geef ik nu pavo all sport/dailyplus en dat gaat super en het mooie is dat ik het om de hoek kan halen en dus niet meer hoef in te slaan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:40

Kijk eens op equifyt.com Het is goed voer voor een nette prijs en er komen steeds meer verkooppunten bij. Ik zelf heb nu omgeving Emmen, Stadskanaal, Ter Apel en wijde omgeving van deze plaatsen. Voordeel is dat meeste op afspraak werken, dus geen winkel openingstijden en of er wordt bezorgt. Er is veel keus voor iedereen en elk paard en je kan goed advies krijgen.

Dat is het nadeel van een groet winkel. Sommigen weten echt niks van paarden en of paardenvoer. Als ik om me heen kijk hoe fout mensen voeren, denk ik ook....o, jee. En dan hoeven mensen nu echt niet bij mij equifyt per se te bestellen, maar weleens bewuster gaan voeren.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:40

Tja wat versta jij onder fout voeren ? Het "verkeerde soort" voer of teveel/weinig ?? Ik denk er echt wel over na en ga niet zomaar het eerste de beste geven. Ik ben al zoveel gewisseld van voer en nu blijf ik gewoon bij pavo, als het op is haal ik zo een andere zak want opslaan is geen optie i.v.m. muizen enz.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 01:00

Beiden. Mensen voeren teveel of het verkeerde. Als je eens ziet hoeveel supplementen erin gegooid worden wat echt niet nodig is vaak. Misschien soms wel, maar vaak niet. Als je paard goed hooi/kuil krijgt en daarnaast een passend voer is het voldoende. Je kan veel problemen voorkomen en verhelpen door goed te voeren. Dan kan je beter je verdiepen in goed voeren dan op commerciele advertenties afgaan. Daarnaast hebben veel mensen dingen van i-net of horen zeggen. Ik vond het ook weleens moeilijk en ben me er in gaan verdiepen. Vroeger voerden men anders toen ik jonger was en nu men meer weet, kan je daar je voordeel mee doen. Dat is wel bomen zoeken door het bos soms. Dat iemand goed passend advies kan geven is dan beter dan dat ze zomaar wat zeggen, omdat merken het zo willen verkopen in grote winkels. Ik heb echt al de gekste dingen gehoord.

Maar dat is vaker zo. Ik was kapster en hoorde weleens in de drogist hoe ze mensen verfadvies gaven en dat klopte ook van geen kanten. En wat op de pakjes staat al helemaal niet vaak. Dus tja...........

Dat je niet kan opslaan is lastig. Er zijn wel oplossingen voor als je graag iets anders wilt voeren. Prima als jij tevreden bent met pavo, maar ik zou niet iets voeren wat me niet aanstaat, omdat ik dat hier makkelijker kan krijgen, sorry.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:30

Kijk eens op de site van Havens zou ik zeggen, kijk eens wie daarvan afnemer zijn.