Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanW schreef:Hier trekken beide paarden ook hun neus op voor de Marstall. Wat ik er ook aan probeerde... Ik heb dus twee zakken weggegeven aan iemand waar de paarden het wel van lusten.
Bonnigje schreef:Afgelopen week veel geleerd over Luzerne!
HugHo heeft 2 verschillende Luzerne's. Grove en fijne Luzerne. In de grove zijn alleen de steeltjes verwerkt en in de fijne de blaadjes. Bij andere luzerne's is het meestal een mengsel.
De grove Luzerne bevat een hoog gehalte aan calcium, Foliumzuur en B-caroteen en wordt stofvrij gemaakt door een speciaal mengsel van olie waar anderen producenten graag melasse gebruiken.
De fijne luzerne kan je het beste geven in combinatie met zemelen (voor de fosfor/calcium verhouding). Vooral voor dunne paarden zeer geschikt, daar gaan ze op een gezonde wijze goed van groeien!
Shoufshouf schreef:Sorry hoor kan het nog zo goed voer zijn maar als ze het niet eten schiet het nog niet op en mankeert er dus eigenlijk toch iets aan!!
Ik zie door het voerbos de bomen/ biksscheppen niet meer en blijf daarom gewoon Pavo voeren.....(nature's best, kruidenmusli, basisbrok en de dailyplus)
Ze glimmen allebei goed en ze worden niet vet en ook vermageren ze niet.......dus dan gaat het goed toch??