[WN] keuring quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:24

Lenie schreef:
Hee Niels, heb ik gezegd dat ik de qh een door en door verpest ras vind ?????????????????????????????

Ik ben teleurgesteld dat ik 4 paarden heb laten keuren die niet door de keuring kwamen.

Je hebt er 4 laten keuren, helaas afgekeurd... Ik heb al heel veel eigenaren gemaild ivm interesse voor een quarter die te koop staat. Daar komen quarters uit waar de eigenaar niet geheel eerlijk over is en zelfs over de gezondheid liegen. Daar zitten luchtzuigers tussen, slechte hoeven en zelfs aandoeningen. En nog eigenaren of verkopers die om allerlei vragen heen draaien of geen duidelijk antwoord willen geven op detailvragen.
Omdat ik al een poosje aan het mailen en zoeken ben... krijg je wel twijfels of je nog wel een goede kunt vinden ;(

quarterH

Re: keuring quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:31

jawel hoor, ga anders een naar een grote gerenomeerde stal, misschien wel buiten nederland en kijk naar je budget.
in belgie en duitsland zijn genoeg grote stallen die met goede lijnen fokken.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:18

Ik kan me niet voorstellen dat je al 5 maanden serieus aan het zoeken bent en dan nog niets hebt gevonden.Er moet toch een fatsoenlijke quarter te vinden zijn die aan je eisen voldoet en anders plaats je een zoekopdracht bij een trainingsstal.Je kan ook nog altijd import overwegen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:23

Wat ik me afvraag, wat voor nadeel heeft luchtzuigen nu werkelijk op het functioneren van het paard?
Ik zie dat niet en zou graag horen hoe jullie er over denken.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:34

Heb ook al paar stallen in Duitsland benaderd. Meeste hebben wedstrijdpaarden en vaak dan ook weer hogere prijzen daar.
Ik wil ook niet stad en land afreizen om er eentje te bekijken en te proberen. Ik probeer altijd al zo goed mogelijk per mail uit te vragen.
Catalyst; In begin was ik minder serieus aan het zoeken, nu al een aantal weken wel.
Je bedoelt import vanuit de States? Of DL/België?
Wb luchtzuigen, hadden we het al over gehad en dan wordt het een 'luchtzuiger'topic ;)
Ik wil iig geen luchtzuiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:45

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:48

coydog schreef:
Wat ik me afvraag, wat voor nadeel heeft luchtzuigen nu werkelijk op het functioneren van het paard?
Ik zie dat niet en zou graag horen hoe jullie er over denken.

Bij medisch is hier een zeer uitgebreid topic over, ik kan je aanraden daar je vraag neer te zetten.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:38

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:29

In nederland zijn ook heus wel zat quarters te koop die O.K zijn hoor, ik ben tenslotte ook geslaagd!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:39

Maar een beetje rond kijken (ook over de grens) kan nooit geen kwaad :) vooral niet als mensen al 5 maanden zoeken en nog geen geschikt paard hebben kunnen vinden. In Italie zijn de prijzen over het algemeen lager voor de Quarter Horses als bijv in Duitsland en ook voor lagere prijsklasse kun je best makkelijk een goed en gezond paard vinden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:11

Net even op die Italiaanse site zitten kijken, maar de prijzen liggen daar gelijk aan NL.
Eén leuke palo-merrie gezien voor 3200, maar ook een 10 jarige voor 6000 (geen wedstrijdervaring vermelding) en een zadelmakke 2-jarige voor 4500.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:44

En een tienjarige ruin voor 2000 :) ik heb geen idee hoe de prijzen in NL liggen ik weet alleen dat ze in Zuid duitsland een stuk hoger ligger. Ligt er denk ik ook aan naar wat je op zoek bent. De barrel race paarden zijn in Italie bijv. een stuk duurder als in de USA. Meestal winnen de goede een hoop prijzengeld en worden daardoor niet verkocht. De minder goede wel en dan vaak duur. Veel vraag te weinig barrel paarden. Daarom is import uit de USA vaak goedkoper. In duitsland vind ik de prijzen van de westernpaarden hoger. Ik heb een paar jaar voor een westernstad in Bayern gewerkt en die kochten de paarden uit Polen (geen QH) en NL (QH en Appaloosa) En Italie (QH en Criollos) zij zochten geen wedstrijdpaarden maar goede paarden voor de buitenritten maar ook voor de shows (met schieten enzo dus moeten braaf zijn) maar daar in tegen ken ik weer een Reiner in Duitsland die veel paarden door heel Europa verkoopt omdat zijn paarden goed (wedstrijd) en niet duur zijn zegt hij *D
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 01-05-09 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:48

Dan daar nog laten keuren! Je moet wel de weg weten in het buitenland! ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:49

En wat dacht je van de vervoerskosten hier naar toe en je reis daar naar toe !!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:50

Dan kun je hier dus net zo goed in de 'hogere prijsklasse' gaan kopen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:53

Als je dat geld (er voor over) hebt :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:57

Laten keuren doe je in duitsland denk ik ook. niet moeilijk gewoon een dierenarts bellen.
Op en neer met de trailer naar Italie kost ongeveer 500 euro (met tol) niet echt hogere prijsklasse dus
maar wel een hele onderneming. Moet je maar net zin hebben in een vakantie 8-) :D

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 18:19

Daar ben ik weer... met geen goed nieuws.

Heb vandaag weer een paard laten keuren.(Emmeloord.)
3.5 jarige hengst, net zadelmak; afgekeurd !
Dat was nr. 5.
Ik had hier zo'n goed gevoel over! maar helaas.

De klin. keuring ging perfect ! hij slaagde voor alle onderdelen met glans.
De vorige paarden slaagden hier niet voor.
Ik dacht daarom dat de foto's ook wel goed zouden zijn. Stom, daar kan ook nog alles op te vinden zijn...
Bij beide voorbenen is hij afgekeurd op de straalbeentjes, een 3 en een 4, was echt niet goed !
Ik baalde enorm maar kopen was echt geen optie.

Ik heb het met de keurend arts over mijn vorige keuringen gehad. Dit was echt een pech geval zei hij.
En er zijn best wel goede qh te koop in NL werd me verteld.

Ik blijf kijken naar een qh.

Kijken en kopen in het buitenland is voor mij niet echt een optie.
Wat hierboven als gezegd wordt, ik zie de afstand niet zitten en dan het keuren aldaar, de reis er heen, kijken. Later weer terugkomen en keuren. Dat zie ik niet zitten. Ik doe dit alles alleen, heb geen legertje deskundigen of geinteresseerden die mee gaan. Ik hoop dat jullie je een beetje voor kunnen stellen dat het niet niks is om "even" naar Duitsland of Italie te gaan om naar een paard te gaan kijken. Ik heb een normaal budget waar best een qh voor te kopen is, zeker een 3 jarige onbeleerd/net zadelmak.
Ik blijf hoop houden, al is dat na vandaag weer even moeilijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:26

Echt balen voor je :(:)
Lan me goed indenken dat de moed je in de schoenen zakt.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:37

Oh nee he.. Wat vervelend voor je, weer!
Maar goed dat je foto's hebt laten maken. Ook een jong paard kan al wat aan de hand hebben...
Rustig an.. de jouwe komt eraan. :(:)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:18

Wat vreselijk jammer dat er nu weer een van de geselecteerde paarden is afgekeurd.

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat op jouw pensionstal de paarden in de wintermaanden ca. 10 minuten in de binnenbak komen, anders had ik met alle liefde mijn Miami (zoals samen afgesproklen) helemaal laten keuren.

Toch vind ik het niet helemaal stroken, je bent zo bezig om een goedgekeurd paard te vinden en vervolgens wil je het (jonge) paard ca. 7 maanden per maand op stal zetten (omdat jullie op de klei zitten).
Ik vraag mij af wat dat met de gewrichten/spieren/pezen doet. En als je dan niet een luchtzuiger hebt gekocht, is er dan niet een hele grote kans dat het een luchtzuiger wordt? Of een ander stalgebrek krijgt?

Ik moet natuurlijk wel zeggen dat ik aan de buitenkant niet kan zien of mijn paard klinisch en rontgenlogisch zou worden goedgekeurd.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:31

wat een onzin... omdat een paard in de wintermaanden niet op het land komt gaat hij luchtzuigen ?
Ik ken Lenie niet persoonlijk maar met de zorg en tijd die zij besteed in het vinden van een paard zal ze ook zat
tijd in het paard zelf steken. Paard hoeft niet persee in de wei te komen swinters om genoeg aandacht
afwisseling en beweging te krijgen

radical

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:01

[/quote]

Je hebt er 4 laten keuren, helaas afgekeurd... Ik heb al heel veel eigenaren gemaild ivm interesse voor een quarter die te koop staat. Daar komen quarters uit waar de eigenaar niet geheel eerlijk over is en zelfs over de gezondheid liegen. Daar zitten luchtzuigers tussen, slechte hoeven en zelfs aandoeningen. En nog eigenaren of verkopers die om allerlei vragen heen draaien of geen duidelijk antwoord willen geven op detailvragen.
Omdat ik al een poosje aan het mailen en zoeken ben... krijg je wel twijfels of je nog wel een goede kunt vinden ;([/quote]

Hey branca,

Ik heb geen mailtje van je gehad hoor.
Sox heeft een nederlands paspoort en staat in Belgie net over de grens bij Valkenswaard.

http://link.marktplaats.nl/244766469

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:21

Sassy4barrel: ik heb het niet over de wei. Ik vind 10 minuten per dag in de binnenbak (als de stal wordt uitgemest) te weinig.
Daarom heb ik helaas de mogelijke verkoop van een van mijn paarden aan Lenie afgeblazen. Erg jammer, aangezien ik net als jij erg enthousiast ben over Lenie als paardenmens.
Daarom zeg ik ook dat het een niet strookt met het ander.

Dit is ook absoluut niet om iemand onder uit te halen, dit is gewoon mijn mening: ik vind dat een paard toch echt wel minimaal 4 uur per dag buiten moet kunnen staan (sociaal contact en kunnen bewegen).

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:40

Romeorowan; bij ons op stal hebben ze die regel helaas dat je paard in de winter niet naar buiten kan ivm de slechte grond (klei). die is of knoerthard of glibberig. De boer/boerin is niet blij als het land kapot gelopen wordt door de ca. 55 paarden. Er is een losgooibak waar de paarden wel kunnen loslopen voor wie dat wil.

Ik ben iemand die echt om haar paard geeft. Daarom ga ik ook elke dag naar stal om het paard beweging te geven. Ik weet dat afleiding en natuurlijk beweging belangrijk is voor een paard. Maar ja, ik kan niet de regels veranderen van de eigenaar. Ergens anders staan waar de paarden wel naar buiten gaan in de winter is moeilijk. Dan moet ik elders heen waar ik lang voor moet autorijden. En dan nog, de zorg die de paarden krijgen bij de stal waar ik nu sta, dat krijg ik nergens anders en dat is me ook veel waard !!