Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
14cecile14 schreef:In mijn ogen is een fries niet een ideaal western paard. Nou hoor ik sommige mensen zeggen van ze kunnen geen reining lopen maar een pleasure proef moet lukken. Maar als je echt kijkt naar wat de jury's willen zien in de pleasure dan is een fries daar toch zeker niet geschikt voor. Hun hele houding en manier van lopen past niet in het pleasure plaatje. Ook zijn friezen daar over het algemeen te lomp voor gebouwd en lopen te lomp. Het enige wat je misschien goed zou kunnen met een fries is de horsemanship alleen lijkt mij dit ook niet aangezien de horsemanship om je houding gaat en een fries toch behoorlijk hoog opgooit en als je dan doorzit komt dat je houding niet ten goede. Misschien alleen showmanship
)

Sonja schreef:Sliding, even voor ik iets over de foto's zeg... Wat wil je er precies mee zeggen?
, dit paard gaat zaterdag weer naar zijn eigen baasje en wordt daar recreatief/engels bereden.Citaat:Maar als je echt kijkt naar wat de jury's willen zien in de pleasure dan is een fries daar toch zeker niet geschikt voor. Hun hele houding en manier van lopen past niet in het pleasure plaatje. Ook zijn friezen daar over het algemeen te lomp voor gebouwd en lopen te lomp.
Citaat:Maar een fries heeft gewoon weg de gangen al niet voor alle onderdelen en dat kan zelfs de beste trainer niet erin krijgen omdat ze zo niet gebouwd zijn
) Sonja schreef:Maar Sliding, het enige wat ik op die foto's zie is een lage halshouding. Verder loopt het paard volledig op de voorhand. Da's niet de bedoeling...
Niet aanvallend bedoeld hoor, je hebt vast een enorme vooruitgang geboekt in die korte tijd, maar om nou te zeggen dat dergelijke foto's dan overtuigend zijn dat een Fries pleasure kan, nee. Voor mij niet in ieder geval.
(Overigens vind ik Friezenpleasure in de States best leuk om eens naar te kijken, net als Arabierenpleasure. Maar eerlijk is eerlijk, ze rijden niet voor niets alleen tegen hun eigen ras...)
is dit al heel wat .
en deze toch bij ons was heb ik het gewoon eens uitgeprobeerd. Maar ik denk dat als je zo'n paardje als dit door zou trainen je best een poosje mee zou kunnen draaien tot een bepaalde Level. Sonja schreef:Maar Sliding, het enige wat ik op die foto's zie is een lage halshouding. Verder loopt het paard volledig op de voorhand. Da's niet de bedoeling...
Niet aanvallend bedoeld hoor, je hebt vast een enorme vooruitgang geboekt in die korte tijd, maar om nou te zeggen dat dergelijke foto's dan overtuigend zijn dat een Fries pleasure kan, nee. Voor mij niet in ieder geval.
(Overigens vind ik Friezenpleasure in de States best leuk om eens naar te kijken, net als Arabierenpleasure. Maar eerlijk is eerlijk, ze rijden niet voor niets alleen tegen hun eigen ras...)
sliding schreef:14cecile14 schreef:In mijn ogen is een fries niet een ideaal western paard. Nou hoor ik sommige mensen zeggen van ze kunnen geen reining lopen maar een pleasure proef moet lukken. Maar als je echt kijkt naar wat de jury's willen zien in de pleasure dan is een fries daar toch zeker niet geschikt voor. Hun hele houding en manier van lopen past niet in het pleasure plaatje. Ook zijn friezen daar over het algemeen te lomp voor gebouwd en lopen te lomp. Het enige wat je misschien goed zou kunnen met een fries is de horsemanship alleen lijkt mij dit ook niet aangezien de horsemanship om je houding gaat en een fries toch behoorlijk hoog opgooit en als je dan doorzit komt dat je houding niet ten goede. Misschien alleen showmanship
Oké we hebben op het moment een fries op stal (het paardachtige type)
Genoeg voeding gehad, te weinig (met alle goede bedoelingen) opvoeding.![]()
Nu na drie weken loopt ze zo....
sorry voor de slechte foto's maar manlief is blijkbaar niet zo'n fotograaf.
Niels schreef:Wat ik mij persoonlijk afvraag. Waarom zou je eigenlijk met een fries western willen rijden? Ze doen het best leuk in de dressuur en bij het mennen. Waarom ben je niet gewoon eerlijk tegenover je paard en doe je waar het paard ook goed in is in plaats van op iets trainen wat toch nooit écht goed wordt.
Friezen hebben zo'n andere bouw dan de QPA's dat het echt western rijden niet geschikt voor ze is. Recreatie rijden met een laag wedstrijdniveau (l5/l4 wran) zou wel moeten lukken, maar verder?

Pienb schreef:Niels! precies!!!!!!
cecile: klopt maar ook haffies en (zeker) fjorden zijn uiteindelijk niet geschikt genoeg om alles aan te kunnen zeker niet op een hoger niveau
ik heb nog geen haffie of fjord een nsba of nrha show zien winnen (op goed level)
Pienb schreef:cecile: klopt maar ook haffies en (zeker) fjorden zijn uiteindelijk niet geschikt genoeg om alles aan te kunnen zeker niet op een hoger niveau
Niels schreef:Wat ik mij persoonlijk afvraag. Waarom zou je eigenlijk met een fries western willen rijden? Ze doen het best leuk in de dressuur en bij het mennen. Waarom ben je niet gewoon eerlijk tegenover je paard en doe je waar het paard ook goed in is in plaats van op iets trainen wat toch nooit écht goed wordt.
Friezen hebben zo'n andere bouw dan de QPA's dat het echt western rijden niet geschikt voor ze is. Recreatie rijden met een laag wedstrijdniveau (l5/l4 wran) zou wel moeten lukken, maar verder?