Ja klopt, zit nog in het eerste trimester dus hopen dat alles goed blijft gaan. Het is onze eerste. Ben nu zo goed als nog niks aangekomen en hoop dat het zo nog even blijft, al heb ik het voor de kleine natuurlijk wel over.
Gefeliciteerd, leuk!! En ach... ik geloof dat je er weinig invloed op hebt of je aankomt of niet tijdens een zwangerschap. Tenzij je natuurlijk bergen patat ed naar binnen werkt
Jespri
Geplaatst: 17-01-14 22:39
Dankjewel. Dat denk ik ook. Je kan er nog zo erg opletten maar als je bijvoorbeeld vocht vast houd of bi krijg gaat het denk ik erg snel.
Eet gewoon zo als normaal, veel fruit en groenten. Tuurlijk gaat er ook wel is een patatje in maar dat beperk ik nu wel iets meer als normaal, moet zeggen dat ik er tot nu toe ook niet echt behoefte aan heb (misselijk).
Ik heb gegeten waar ik trek in had en nergens op gelet. Bij mijn eerste zwangerschap had ik (vooral de laatste maanden) heel erg trek in komkommers en waterijs. Bizar maar ik heb toen ontelbare aantallen van beide naar binnen gewerkt! Bij de tweede was het in de eerste paar maanden mayonaise, ik heb werkelijk nog nooit zoveel mayo naar binnen gewerkt! Ik denk dat als je luistert naar je lichaam, het je vertelt wat je nodig hebt. Kennelijk vocht bij de eerste en vet bij de tweede hihi. En ik ben bij allebei niet overdreven aangekomen hoor
Ik denk dat als je van nature al niet de aanleg hebt om veel aan te komen, dat tijdens een zwangerschap ook wel mee valt. En áls je dan toch veel aan komt, zal dat er ook zo weer af zijn. Heb je wel aanleg, zou ik denk wat voorzichtig zijn idd
Ik heb twee jongens, zijn acht en vijf. Geloof me... het is gedaan met je rust hoor over een maand of zeven/acht!
beste bokkerss ik kom even binnen vallen ik wil graag jullie meningen en liefst fotos zien van d/e ponys onder een western zadel en dan met een 18 inch zadel
graag jullie meningen kan dit? en hoe ziet het er uit? ben zeer benieuwdd het is een nu nog vrij smalle pony maar denk als ze meer gespierd is dat ze flink gaat uit diijen ..
mvrdehaan
Geplaatst: 17-01-14 23:10
Nee hoor, ga me niet blind staren op één ras! Tegen de tijd dat ik het zover heb om een eigen paard aan te schaffen ga ik me goed oriënteren!
Lichtrijden is zeker belangrijk om je rug ook te ontzien.
Leuke baby's!
ElvierW: bevalt goed dus een gangenpaard? Ik zal je foto's straks even bekijken! Ben benieuwd!
ElvierW
Geplaatst: 17-01-14 23:12
Vooralsnog bevalt hij vooral op zijn karakter, echt wel heel koel maar geen doetje! Onder t zadel weet ik dus echt nog niet. Hij wordt dit jaar drie maar vind m nog zo puppy dat hij voorlopig in ieder geval nog een jaar niet onder t zadel gaat.
Ik kan je helaas niet helpen Co (nog wat ben t even kwijt ) ik ben helemaal niet zo thuis in zadels.
Mondy
Geplaatst: 17-01-14 23:15
Respect voor die keuze Zijn er niet veel van die zo (willen) denken !
Jespri
Geplaatst: 17-01-14 23:18
ElvierW, heb Indonesisch bloed dus het slaat hier erg snel op de billen en de heupen haha. Moet dus wel een beetje opletten ben ik bang.
En ik ben inderdaad nu alvast slaap aan het opbouwen voor over 8/7 maanden.
Caboclo ik denk dat dit heel paard verschillend is. Mijn paard is 1,63 en past echt net een 17 inch roundskirt.
ElvierW, super dat je nog even wacht! Kunnen veel van leren.
Jespri van harte met je zwangerschap! geniet er van behalve de misselijkheid dan
Mondy
Geplaatst: 17-01-14 23:21
Nog gefeliciteerd jespri !!
caboclo
Geplaatst: 17-01-14 23:22
jespri ik dacht dat de inch maat meer voor de ruiter kont is? het is zal ik maar zeggen een formaat van een luxe haflinger zo ie zo laten we een zadelmaker komen maar ben zo benieuwd naar dat formaat met een zadel voor een iets bredere kont van de ruiter...
Jespri
Geplaatst: 17-01-14 23:26
_patrick_ en _mondy_ dankjewel
Caboclo dat ook, maar het zadel mag niet voorbij de laatste rib komen. Een te klein inch is ook niet goed want dan verdeeld hij de druk niet goed.
goed van je dat je iemand er bij haalt, je vind vast een zadel.
ElvierW
Geplaatst: 17-01-14 23:31
Inchmaat is inderdaad het gedeelte voor de kont. Ik denk dat je vooral moet kijken naar een kort zadel en natuurlijk boommaat (dat voor zover als mijn kennis reikt)
Ai Jespri, zou ik idd wat opletten
En dank voor het respect! Ik stond m vandaag op stal even te poetsen en bedacht dat er al mensen zijn die nu een zadel op zijn rug zouden hebben gelegd om er over een paar maanden op te gaan zitten. Ik kan me daar oprecht echt zo niets bij voorstellen! Misschien bij een ander paard wel hoor, maar bij hem gewoon echt niet. Het voelt dus ook niet als iets bijzonders maar vooral gewoon een logische keus. Jammer is wel dat veel mensen me voor gek verklaren maar gelukkig kan ik me weinig aan trekken van andere mensen hihi
okee dat is mooi om te weten het paardje moet nog zadelmak gemaakt worden maar dacht om daar mee te beginnen toch voor een lichter veelzijdigheids zadel te gaan wat zouden jullie doen??
t word een veelzijdig paardje voor eigelijk beetje buiten te hobbelen dus vandaar mn voorkeur western zadel lekker relexx boomloos heb ik 1 keer gedaan maar vond dat het nog al snel scheef lag
superpony
Geplaatst: 17-01-14 23:35
Kom weer even binnenvallen, lees soms nog wel mee.
Heb zelf een hernia gehad L4/L5 en ben daaraan geopereerd. In die periode ging rijden op het laatst niet meer. Na de operatie heb ik me zo goed mogelijk aan het herstel gehouden. Als 16 jarige heb ik mijn knie verbrijzeld gehad en voor mijn hernia heb ik 2 hele zware buikoperaties gehad. Eigenlijk heb ik altijd gereden. Laatst 18jr western. Nu heb ik al even beginnende reuma en ook botontkalking. Laatst tot overmaat van ramp een ongeluk met een paard en helemaal in de kreukels. Ik wilde na een week weer rijden, maar dat strafte zichzelf goed af.
Daarna ging het steeds weer beter. Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat ik beter wel kan rijden om ontspannen en los te blijven. Na een hernia merk je juist dat zitten en stilstaan de meeste druk geven op je wervelkolom. Lopen is het fijnste.
Ook heb ik wat last van de kou. Ik heb nu al wat hogere broeken en heb nu ook toch voor een niergordel gekozen. Dat was niet de bedoeling, omdat ik werd gewaarschuwd dat je dan minder spieren opbouwde. Ik heb nu de niergordel juist voor de warmte en heb daar wel baat bij.
Qua western of engels.......Ik heb lang engels gereden. Eerst dressuur en later veel springen. OOk na mijn knie. Wat me nu vooral opvalt, is dat mensen echt heel slecht les hebben. Houdingen zijn slecht, erd wordt veel teveel aan de voorkant gewerkt etc. Misschien niet leuk om te horen, maar ik zie het al jaren dagelijks om me heen helaas. En ondanks dat ik western rijdt, vind ik dat voor de engelse sport wel jammer, want ik hou gewoon van paardrijden en paarden.
Western is ook hard werken, hoewel je natuurlijk wel het paard wil laten werken en veel naar ontspanning toe werkt. Ik wissel regelmatig dingen uit met dressuur ruiters. Maar dit zijn alleen mensen die al heel bewust en goed bezig zijn. Dan merk je dat je van elkaar kan leren en heel veel wel hetzelfde is.
Natuurlijk kies je een paard wel uit naar fijne gangen. Ik vind paarden die hoog opgooien nooit erg fijn te rijden. En ja, ook wij rijden altijd gewoon licht bij western. Maar daarbij zeg ik eerlijk dat ik het bij mijn d-pony die super fijn rijdt, meer doet, dan bij onze quarter. Onze quarter zit zo als een stoel. Zij heeft een natuurlijke jog die erg fijn is, maar ik begin altijd met trot/draven. Sowieso veel schakelen, ook binnen de gangen of van de ene versnelling in de ene gang, naar een andere versnelling in een andere gang bijv.
Ik leg weleens uit dat de kop als laatste komt, wanneer het lijf goed los is en goed loopt. Je zal merken dat als je je paard goed los en soepel rijdt, hij 10x makkelijker nageeft. Niet dat een paard 20min met zn kop in de lucht moet lopen, je moet wel ergens naartoe trainen en dat wordt steeds makkelijker en lichter.
xDenies
Geplaatst: 17-01-14 23:36
Eens een western ruiter, altijd een western ruiter. En daar hoort een westernzadel bij, met boom.
Mijn merrie is gewoon met een westernzadel á 15kg(?) ingereden. Gewicht is er hoe dan ook, kan ze er maar gelijk aan wennen.
@ Elvier, Hoe oud is ie dan?
caboclo
Geplaatst: 17-01-14 23:37
elvierW wow wat heb jij een mooi beestje in je profile staan is dat ook die genen waar je nu over schrijft dat je wacht met zadelmak maken?