[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:20

Jammer dat jullie allemaal bij mij uit de buurt wonen.
Ik zoek een paardje waar ik op kan rijden mijn eigen paardje is ziek.
Ik ben nog niet ervaren maar wil ook alleen rijden onder begeleiding(les)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:21

Jans schreef:
Een keertje :j ik was spontaan ineens een beginner :=

Dat gevoel ken ik. :=

Rennie89

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:29

hihi :P cissy erg leuk paard! ik ben voorzien al een jaar "helaas" :P vandaag mijn eerste les!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:31

Haha, Miss is een fantastisch peerd, ze zet je weer met beide benen op de grond als je denkt dat je kunt rijden }> Maar ze is altijd eerlijk en als je haar aan het lopen krijgt dan doet ze alles voor je! Niet voor niks zijn er heel wat toptrainers gek van dr. :o

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:31

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:50

Ik zal er binnenkort ook aan moeten beginnen, heb gister mijn tweede paardje opgehaald.
Het gaat om een speelse 7 jarige haflinger ruin die recreatief western wordt gereden. Hij heeft wel leren spinnen en stoppen maar dit wordt al een tijdje niet meer met hem gedaan. Hij is erg scherp aan de hulpen en dus echt alleen geschikt voor een westernruiter met wat ervaring.
Ik vraag geen bijdrage, het enige dat ik verplicht stel is dat je lid wordt bij de manege aangezien daar goede rijbakken zijn. Dit kost €40 per jaar lidmaatschap en €25 per maand bijdrage aan de bakhuur.
Vegas is 1.43 dus de maximum lengte voor een bijrijder is 175 en niet te zwaar...
Hij staat overigens net buiten Alphen aan den Rijn op een pensionstalletje, per april 2014 zal hij aan huis komen te staan, ook net buitenAlphen ad Rijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:47

Delaja, met ingang van 1 september dit jaar studeer ik in Leiden en wil dan ook zeker opzoek naar een western bijrijdpaard. Duurt nog wel even natuurlijk, maar als je tegen die tijd nog/weer iemand zoekt dan heb ik interesse :j Ik ben dan 18.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:24

Dat duurt inderdaad nog even en leiden is wel nog een stukje hier vandaan maar zal het onthouden!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:03

Ik heb er nu inene 2 waarschijnlijk. :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:59

Pff.. nnou ik twijfel ook een beetje of ik op zoem moet naar een tweede bijrijder. De bijrijder die ik al heb blijft sowieso,is echt een geweldige meid. Probleem is alleen dat zij ook niet kan op de dagen dat ik niet kan.. en zeker nu in deze periode van school heb ik echt veel te weinig tijd :-(
Ik ga dus stilletjes op zoek naar een tweede bijrijder al benik er dus nog niet helemaal uitnofnik het zeker weten wil :+ maargoed. Rayo gaat wel in maart voor 3 maanden in training dus in die peperiode zal je waarschijnlijk niet veel kunnen rijden. Tot maart in ieder geval wel en na maart uiteraard ook.

Even aanvullende informatie: ik zoek iemand voor 1 of 2 dagen in de week, de maandag of de dinsdag. Bijdrage voor 1 dag is 25 euro per maand, voor 2 dagen vraag ik 50 euro. Je moet wel ervaren zijn met het western rijden want rayo moet nog heel veel leren en is niet heel makkelijk, hij heeft erg veel power (hij is erg druk en snel, goed racepaard ;-) ) en als hij het ergens niet mee eens is laaat hij dat duidelijk weten. Daarnaast is hij erg dominant, maar ook jong, vrolijk en blij ;-) hij is kuddeleider van de groep waarin hij staat. Verder is hij erg speels en een knuffelkont, houdt van aandacht. Met rijden is hij dus erg druk en vlot, maar wel braaf. Hij bokt en steigert niet tenzij je je sporen op een onterechte manier gebruikt. Buiten is hij bomproof, je kunt alleen met hem naar buiten maar ook in de groep (loopt wel graag voorop). Hjj gaat graag het water in om te pootjebaden :-) op dit moment staat hij in wassenaar 24/7 buiten in een paddock op een stal waar ook twee verlichte buitenrijbanen zijn. Als je een mooiweer ruiter bent hoef je geen contact te zoeken want er is helaas geen binnenbak. In de zomer staan we altijd op een weiland bij kijkduin waar verder helemaal geen faciliteiten zijn, maar wat wel tegenover het strand is en 10 min stapen van de madesteijn.20 min stappen van trainingsstal madepolder waar rejningbodem is. (als we op het weiland staan hoef je ook bijdrage te betalen ivm geen faciliteiten, en als rayo in training staat uiteraard ook niet omdat je dan even niet kunt rijden)

Verder heb je bij mij veel vrijheid als het vertrouwen er is. Je mag hem meenemeen op vakantie, wedstrijden en clinics op eigen kosten uiteraard.
Als je geïnteresseerd bent stuur me dan een pb met je ervaring en overtuig mij ervan dat jij geschikt bent om met rayo aan de slag te gaan :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:06

Mijn advertentie is al 1100 keer bekeken en nog geen serieuze reacties..... Zitten hier nou echt geen westernruiters in de buurt die een paard zoeken?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:11

Wat balen dat je minder tijd hebt voor Rayo! Hopelijk kan je een leuke bijrijdster vinden!

Cissy, blijkbaar niet...er zijn natuurlijk veel minder western ruiters dan dressuurruiters.... :\

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:15

Maar wie hebben dan die advertentie bekeken, 1100 dressuurruiters?? :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:18

Ik denk het...omdat ze toch nieuwsgierig zijn...en er zullen best wat westernruiters tussen zitten maar misschien hebben ze niet de juiste ervaring.

Ik ben ook maar beginner in de western dus aan mij zou je al niets hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:21

Het gaat niet om een beginner in western, dat is geen probleem, maar om beginner in het algemeen.
Als je helemaal nog niet kunt rijden dan kost het mij veel te veel tijd om iemand helemaal op te leiden om op een verantwoorde manier alleen aan de slag te gaan.
Paard heeft behoorlijk wat capaciteiten dus als je niet kunt rijden dan gaat zij met jou rijden :wave: vandaar dat je geen beginner moet zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:22

Ok, dus een beginner in western zou niet zoveel uit maken?
Heb je ook een advertentie op MP enzo staan?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:23

cissy ik ben iemand die jouw advertentie heel vaak bekeken heb. :P Helaas staat ze voor mij echt tr ver. Heb nog nagedacht over het eventuele verplaatsen maar dat durf ik niet aan ivm mijn zieke paardje en onverwachtse dierenarts rekeningen. Succes met je zoektocht!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:24

Nee, hij staat niet op MP, heb ik wel een paar keer eerder gedaan maar dan krijg ik zulke rare reacties van penny meisjes die wel willen rijden of mensen die tegen betaling mijn paard wel willen rijden zodat ie beter wordt :n dat laatste kan ik zelf ook wel......

Ik zoek gewoon iemand die lekker aan de slag gaat en een hoop wil leren van een goed paard. Lekker nog wedstrijden starten bijvoorbeeld, vind ze helemaal leuk!

D-Desteny, jammer, maar van vaker kijken komt ie niet dichterbij te staan hoor :D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:32

Nee helaas niet! Maar het leek mij echt een goede kans voor mij en volgens mij is ze echt een leuk dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:47

Het is echt dat het te ver weg is Cissy, anders had ik het wel geweten :j zou het echt helemaal geweldig vinden als ik zo'n kans kreeg!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:49

Bellatrix schreef:
Wat balen dat je minder tijd hebt voor Rayo! Hopelijk kan je een leuke bijrijdster vinden!

Cissy, blijkbaar niet...er zijn natuurlijk veel minder western ruiters dan dressuurruiters.... :\

't Is alleen maar in deze periode helaas. Maar ALS ik een nieuwe bijrijder erbij vind dan mag deze uiteraard gewoon blijven als ik het straks weer rustiger heb :) Mijn probleem op dit moment is dat ik 5 dagen in de week school heb van 8.30 tot 17.30 in Utrecht terwijl mijn paard en ik in Den Haag wonen :') Heb nog nooit zo'n horror rooster gehad. Maargoed. Als ik niemand vind is het ook geen ramp hoor.

Oh ja, aanvullende info: ik zoek wel een volwassen iemand, en niet iemand die te groot/zwaar is aangezien rayo maar 1.43 is :D Gewicht max 75 kilo, maar liever iemand die lichter is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:32

Emma ik zou je graag willen helpen zo nu en dan hoor :P alleen staat hij nu wel een beetje ver :') al is het toch net zo ver als Dandy maar vind Dandy ook ver staan lol :') Dus het kan wel een optie zijn! alleen ga ik nu net naar oostenrijk lol

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:14

Je mag komen hoor :D wanneer ben je terug uit Oostenrijk? Je moet rayo sowieso nog een keertje uitproberen ;-) haha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 16:42

22 december ben ik terug :P maar kom laat aan

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 17:49

cissy schreef:
Nee, hij staat niet op MP, heb ik wel een paar keer eerder gedaan maar dan krijg ik zulke rare reacties van penny meisjes die wel willen rijden of mensen die tegen betaling mijn paard wel willen rijden zodat ie beter wordt :n dat laatste kan ik zelf ook wel......

Ik zoek gewoon iemand die lekker aan de slag gaat en een hoop wil leren van een goed paard. Lekker nog wedstrijden starten bijvoorbeeld, vind ze helemaal leuk!

D-Desteny, jammer, maar van vaker kijken komt ie niet dichterbij te staan hoor :D

Het is voor mij helaas ook te ver weg :(