Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:Ach, mijn instructrice heeft stage gelopen bij ha.ns pet.er min.derhout en hem een keer westernles gegeven. Hij had er ook moeite mee vertelde ze. En toen ze bij r.ieky y.oung stage liep hebben ze een keer met toppers uit verschillende disciplines een wedstrijd gedaan wie de beste allrounder was.
En zelf heb ik zo'n 14 jaar engels gereden en heb ik nu 5 westernlessen gehad. En nog steeds voel ik me af en toe een beginner, al gaat het iedere keer beter.
Net weer les gehad, vandaag wat meer basis gedaan en voelen. Heel veel van cirkel gewisseld en dus ook een galopswissel maken. Ging de ene keer wat beter dan de andere keer. Mocht weer op Pits, een reiner. Vind dat zo'n leuk beest. En grotendeels zelf opgezadeld vandaag, het zadel lag zowaar goed (al had ik het gevoel dat het tever naar voren lag, maar dat komt door die extra flap aan de voorkant werd mij uitgelegd.
mvrdehaan schreef:Ik wil ook kijken of ik kan starten met Western rijden (omdat het me super lijkt en ivm rugklachten). Ik heb alleen nog niet echt een adresje in de buurt gevonden, maar had er al een topic over gestart en daar gelukkig wat tips gekregen, dus ga het wel uitzoeken!
Waar moet je nou op letten als je voor het eerst een western les gaat volgen? Iemand tips?
MarcR schreef:Het gevaarlijkste moment komt meestal na enkele lessen als je beseft : dit is het, dan is het te laat, je bent verslaaft.
Mag ik nog een advies geven als je de overstap wil maken : ga eens naar enkele wedstrijden van de NQHA of DPHA kijken dan kan je de sfeer opsnuiven en krijg je een idee wat je in de toekomst kan verwachten.
Toch iets waar je misschien moet op letten : doe geen jeansbroek aan met een lage taille want door de andere zit kan je het een en ander blootgeven.