Iolanthe schreef:Mijn eerste gedachte: kan het niet zijn dat je er nu teveel mee bezig bent, zodat je zelf onzeker wordt of teveel focust op ontspanning, zodat hij ook onzeker en gestresst raakt? Ik snap het wel hoor, ik ben ook altijd bezig met mijn lichaamstaal ed, maar dan is dat een stukje "geforceerd" soms, en dan werkt het weer niet. Misschien moet je zoiets gaan proberen als je met Creeky hebt gedaan, met een bal, zodat je daarop focust en minder bewust alleen met hem en jullie connectie bezig bent, snap je?
Ik snap wat je bedoeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment echt aan het ontspannen was. Het zonnetje kwam uit en ik had de indruk dat hij ook eens een break van in de weide kon gebruiken. Wanneer ik bezig was met eten geven en stal uitmesten stond meneer heel veel te luchtzuigen. Ik verwachtte helemaal niets van hem, misschien was hij ook wat onzeker omdat mijn grootvader niet mee was. Meestal zijn we altijd samen, misschien dat dit hem een beetje onzekerder maakte?
Ik denk dat het inderdaad wel goed zou zijn qua oefening. Ik ga kijken om dit weekend les te krijgen, maar moet ook eerst zeker zijn dat Smart er met zijn been al klaar voor is. Ik ben zowiezo van plan om les te nemen van zodra het ons lukt. Voorlopig ga ik niet rijden met hem, maar weer eens vanaf het begin proberen.
Edit: ik heb zo het gevoel dat we niet meer op elkaar zijn afgestemd, misschien als we onze routine terug opnemen en weer werken dat onze band terugkomt...
Laatst bijgewerkt door SmartBH op 16-01-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt