[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 22:56

xDenies

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:58

Zo, ik rol weer even langs. Heb het lekker druk, hahaha x'D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:11

ik ook toetsen komen er weer aan lees aardig bij en zie aardig positieve verhalen!

Na mijn toetsen zal ik eens even goed reageren! :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 23:21

Leuke aflevering, wist niet dat het bestond die afleveringen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 00:21

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 01:02

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Heb altijd al een enorme voorliefde gehad voor western, maar ben altijd in dressuur/Engels blijven hangen.. Twee maanden geleden ben ik helaas mijn dressuur/wedstrijd bijrijpaard kwijt geraakt en nu Zit ik er aan te denken om 1x in de maand een westernles te gaan volgen. Dit om te kijken of het echt zo geweldig is als dat ik denk :D

Ik heb nog een eigen pony waar ik zo'n 2-3x per week een bosritje mee maak. Meer zit er helaas niet in aangezien hij ondertussen al weer 20 is geworden en hij niet meer 100% goed is over de benen helaas..

Ik wil gaan vragen of het mogelijk is om te gaan lessen bij StarReinders en dan wel op een paard van hun :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:31

hallo en welkom
eerlijk gezegd ken ik starreinders niet :o

het centrale topic voor de boktmarkt kende ik al ja, maar toch bedankt voor het meedenken
dat andere op fb ga ik eens even bekijken, tof dat je dat hebt opgezocht voor me

morgen les en paardjes kijken, heb er zininin

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:54

Hi Birgit! Welkom!

Leuk dat je de overstap wilt maken :D
Starreiners ken ik ook niet, maar even vragen kan uiteraard geen kwaad inderdaad :)

Afgelopen dinsdag heb ik les gehad bij Country Stables in Wassenaar, ben overgestapt naar die stal met een vriendin van me die op die afstand ook lekker mee kon. Hartstikke leuk weer. Er is nog zat om aan te werken (kijken waar je heengaat! niet naar z'n hoofd! := ) maar het blijft leuk :) we gaan lekker verder.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:44

Welkom birgit !

Zo eventjes gedaan met solliciteren. Straks even een stevige wandeling maken met smart. Been staat nog altijd goed. hopelijk zit ik niet in een regenbui

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:44

_Patrick_ Nou ben ik wel heel benieuwd hoe vroeg jij op pad moest dat het niet fijn was voor de paardjes? :(:) Ik had gelukkig de mazzel dat ik altijd in de middag of avond starte.

Birgit_ Welkom. :)

Quibje Succes morgen! :D

SmartBH Fijn dat het been nog steeds goed gaat. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:20

Haha logish dat je starreinders niet kent. Het is starreiners.

Ik heb er gewerkt en gewoond :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:04

Oh typfout :D weet de naam namelijk goed gesnoeg, de vorige eigenaresse van mijn pony heeft er met haar huidige paard gestaan. Weet jij toevallig of het mogelijk is om met een paard van hun te lessen? :)

Iedereen bedankt voor het warme welkom!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 15:25

Hoi birgit :)
Starreiners heeft mijn lesgeefster bij gewerkt, van wat ik begreep geven ze geen lessen op de paarden maar niet geschoten altijd mis toch.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:36

Nee, dat durf ik niet te zeggen. Sinds de eigenaresse is overleden is er ontiegelijk veel veranderd, ik ben er dan ook niet meer geweest.
Heb nog wel contact met een aantal collega's en ex-collega's.

Zover ik weet werkt de trainster er ook niet meer, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Wat dus eventueel betekend dat er geen lesgever/lesgeefster rond loopt.

E-mailen kan altijd, ik weet wie dat beheerd, en die kan je een duidelijk antwoord geven.

Ben wel nieuwsgierig wie dat is geweest, ik heb er een hoop gekend in die 2 jaar.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:16

Vandaag was hij opnieuw wat eigenwijs, maar zeer bang langs de weg nochtans is het hetzelfde padje dat ik al de hele tijd doe dus hij kent de weg. Hij knorde de hele tijd, liep met zijn hoofd hoog, ik zag heel erg veel spanning in hem. Nochtans was ik op dat moment heel ontspannen en lette er op dat ik dit nog eens benadrukte in mijn lichaamstaal. Hij bleef de hele tijd achter me aan lopen in plaats van naast mij. Hij doet dit altijd als hij bang is of onzeker, maar het is wel moeilijk om dat toe te laten als je op straat loopt.

Uiteindelijk begon hij toch te ontspannen, wanneer we bij het plekje kwamen waar ik hem nu wat laat grazen. Kwam er een blaffende hond op ons af gelopen, ik had hem eerst niet gezien, maar hoorde hem blaffen en schrok even. Paard deed net hetzelfde, ik zette me zijwaarts tegenover de hond om hem zeker niet uit te lokken. Er was geen baasje in de buurt en zo kon ik ook naar mijn paard kijken, die gewoon afwachtte.

Gelukkig kwam de vreemde hond niet te dichtbij en hoorde ik het baasje in de verte hem terugroepen. Ik ben helemaal niet bang van honden, maar je weet maar nooit hé. Ik wilde nog een stukje verder wandelen, maar de regen zette daar een stokje voor. Paard was ondanks het schrikken van de hond helemaal relax. Liep met zijn hoofd laag en bleef mooi bij mij. We waren bijna aan de weide tot er een vrachtwagen langs kwam. We konden hem niet zien omdat hij uit een bocht kwam, ik probeerde hem te draaien zodat hij hem zou zijn. Maar hij schrok heel erg en liep mij bijna omver. Ik liet hem stappen maar leidde hem rond mij zodat hij de spanning wat kon uitstappen.

We waren bijna aan de wei en na enige tijd kon ik hem weer doen ontspannen, want hij stond nog enkele minuten op ontploffen. Het is lang geleden dat ik hem nog zo heb zien schrikken. Eigenlijk als ik terug denk was dit geleden van tijdens de eerste 4 maanden dat ik hem had. Ik verstond zijn reacties toen omdat het vertrouwen er nog niet was.

Pff..ik weet niet meer wat ik ervan moet denken... :(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:23

Mijn eerste gedachte: kan het niet zijn dat je er nu teveel mee bezig bent, zodat je zelf onzeker wordt of teveel focust op ontspanning, zodat hij ook onzeker en gestresst raakt? Ik snap het wel hoor, ik ben ook altijd bezig met mijn lichaamstaal ed, maar dan is dat een stukje "geforceerd" soms, en dan werkt het weer niet. Misschien moet je zoiets gaan proberen als je met Creeky hebt gedaan, met een bal, zodat je daarop focust en minder bewust alleen met hem en jullie connectie bezig bent, snap je?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:28

Iolanthe schreef:
Mijn eerste gedachte: kan het niet zijn dat je er nu teveel mee bezig bent, zodat je zelf onzeker wordt of teveel focust op ontspanning, zodat hij ook onzeker en gestresst raakt? Ik snap het wel hoor, ik ben ook altijd bezig met mijn lichaamstaal ed, maar dan is dat een stukje "geforceerd" soms, en dan werkt het weer niet. Misschien moet je zoiets gaan proberen als je met Creeky hebt gedaan, met een bal, zodat je daarop focust en minder bewust alleen met hem en jullie connectie bezig bent, snap je?

Ik snap wat je bedoeld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment echt aan het ontspannen was. Het zonnetje kwam uit en ik had de indruk dat hij ook eens een break van in de weide kon gebruiken. Wanneer ik bezig was met eten geven en stal uitmesten stond meneer heel veel te luchtzuigen. Ik verwachtte helemaal niets van hem, misschien was hij ook wat onzeker omdat mijn grootvader niet mee was. Meestal zijn we altijd samen, misschien dat dit hem een beetje onzekerder maakte?

Ik denk dat het inderdaad wel goed zou zijn qua oefening. Ik ga kijken om dit weekend les te krijgen, maar moet ook eerst zeker zijn dat Smart er met zijn been al klaar voor is. Ik ben zowiezo van plan om les te nemen van zodra het ons lukt. Voorlopig ga ik niet rijden met hem, maar weer eens vanaf het begin proberen.

Edit: ik heb zo het gevoel dat we niet meer op elkaar zijn afgestemd, misschien als we onze routine terug opnemen en weer werken dat onze band terugkomt... :(
Laatst bijgewerkt door SmartBH op 16-01-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 19:29

Volgens mij is dat een goed idee, van het begin terug starten! :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:59

Probeer niet teveel in het negatieve te schieten nav vandaag. Ze hebben allemaal wel eens een dag dat alles eng is en dat ze echt overal op reageren :j Ik snap dat je stiekem toch denkt zie je wel maar probeer daar vanaf te stappen. Iets opbouwen is met vallen en opstaan en elk "negatief" iets kan ook een leermoment worden en zo dus positief !!! Het kan nu miss nog niet vanwege zn been, maar sommigen paarden zijn zelfverzekerder als ze onder het zadel zijn ipv aan de hand.
Zoals lolanthe zegt terug naar de basis. Gewoon even niks moeten en alleen band opbouwen. En elkaar weer even opnieuw leren kennen. Maak een soort parcours in de bak, allerlei obstakels waardoor hij het vertrouwen weer terugkrijgt zonder dat er risico is.
En gaat het dan eens minder dan is het zo en gaat t de volgende keer wel weer beter.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:04

Bedankt Mondy en Iolanthe, had gewoon even nood aan het even zeggen. Ik ben hier de enige paardenfreak thuis en kan er voor de rest met niemand over praten. Mijn grootvader is wel dol op mijn paard, maar qua gedrag of leiding geven kent hij niets. Bedankt om even te luisteren dames! :) dat parcours lijkt me heel erg leuk om te doen. Misschien een goede start om rustig aan te beginnen. Misschien kan ik mijn opa het gebeuren even laten filmen. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:21

Goedzo !!! Dat is al een stuk positiever :) Gewoon wat leuke dingen bedenken samen, zo'n parcours bedenken is alvast een hoop lol en als je het laat filmen kun je ook nog leren van wat er goed ging en wat misschien anders kan.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:35

Graag gedaan, hoor :) Ik heb het geluk dat mijn zus al even paardenfreak is als mij (alleen geen western), maar ik snap best dat je het even wil neerschrijven/vertellen. Je weet dat je ook altijd mag PB'en, hé :)

Parcourtje lijkt me tof, zeker doen!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:12

Poets boen en was dag vandaag :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 10:17

Veel plezier! Ik zou zeggen, dat is toch eens leuk, maar ik was even vergeten dat hij schimmel was :+
Ik ga vanavond waarschijnlijk weer gewoon mee met mijn zus...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:34

Succes haha.

Ik heb zo ook weer les. Ben benieuwd op welk paard ik vandaag mag.