[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:45

Jespri nog van harte gefeliciteerd, heerlijke dag gehad.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:03

Opgelucht: smart zijn been is opnieuw volledig ontzwollen hopelijk blijft het nu zo! Meneer voelt zich duidelijk beter want gisteren was het test dag :p zal weer mijn handen vol hebben

Hebben jullie bepaalde doelstelling in jullie rijden? Paarden? Voor dit jaar? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:07

Aah, dat is fijn nieuws SmartBH!

Doelstellingen? Hm niet zo zeer, gewoon straks uiteindelijk fijn rond kunnen rijden.
Of dat nu nog op twee handen is, of niet.
Ik zou ook heel graag nog wat clinics willen bijwonen, waar ik wat aan heb. En ik zou
nog heel graag naar het bos en strand willen :D

Pffooe, wat een dagje voor mij.
Ik kom thuis, ga het voer bij mn hamsters controleren. Is mn hamster dame net
aan het bevallen!! x'D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:14

xDenies schreef:
Aah, dat is fijn nieuws SmartBH!

Doelstellingen? Hm niet zo zeer, gewoon straks uiteindelijk fijn rond kunnen rijden.
Of dat nu nog op twee handen is, of niet.
Ik zou ook heel graag nog wat clinics willen bijwonen, waar ik wat aan heb. En ik zou
nog heel graag naar het bos en strand willen :D

Pffooe, wat een dagje voor mij.
Ik kom thuis, ga het voer bij mn hamsters controleren. Is mn hamster dame net
aan het bevallen!! x'D

Leuke verrassing ! :D ik ben eens benieuwd hoeveel kleintjes er zullen zijn :D mocht het lukken misschien binnenkort schattige foto's ? :D ik heb zelf als ik klein was altijd hamsters gehad

Dat is ook één van mijn doelstelling, gewoon netjes correct kunnen rijden :) clinics lijken me heel erg tof ! Ik heb al eens demo's gezien, maar geen clinics bijgewoond.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:20

Toen ik dus de kamer in kwam had ze er al twee uit. Die liet ze ook gelijk liggen en begon door
het hok heen te waggelen, en toen dook ze het nest in. En ik zie die twee daar liggen, och gut ..
Nouja uiteindelijk goed gekomen en de 3e was er ook uit.

Heb deze avond al een keer voorzichtig gekeken, ze laat het gelukkig allemaal toe, maar ze ligt
op een flinke berg aan kleintjes!! Denk dat er zo zes of zeven liggen :)

Zodra het wat minder risicovol is dat ik er boven hang, zal ik wat fotootjes maken. Over 10 dagen
kruipen ze ook zelf het nest al uit, haha :)

Dit zijn Russische Dwerghamsters! https://www.facebook.com/HamsteryPureColour.nl

Ik heb alleen een koeien clinic bijgewoond. Maar ik zou ook heel graag tegen de tijd een reining
clinic willen bij wonen. Maar een keer zo'n uitgebreide trail parcour (echt in het bos etc) afleggen
lijkt me ook heel gaaf :) Enjoy the ride ofzo?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:34

Ik heb nu al zin om woensdag weer te rijden :D

K weet niet waar ik komend studiejaar ga studeren/op kamers wonen, maar k ga dan sowieso kijken voor een westernmanege in de buurt, om daar het westernrijden voort te zetten :+ Hoop iig dat er dan eentje in de buurt is O:)
K wil voorlopig geen dressuur meer rijden xD

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:45

Mijn doelstelling in het rijden is vooral ontspannen op het paard kunnen zijn en ook echt kunnen loslaten. Ik wil nog teveel controle hebben.
En gelukkig gaat dat nu al een stuk beter :D

Gisteren werd ik wel eventjes getest haha, de buurman begon in ene keihard te timmeren.
En ipv dat mijn paard als eerste gaat stressen ben ik het juist. En daardoor gaat mijn paard juist stressen.
Maar ik ging meteen nadenken over wat we de vorige les geleerd hadden. En dat is juist het loslaten en goed blijven uitademen. En oei wat is dat moeilijk op sommige momenten.

Vandaag had ik wel even een heel blij moment :)
Ik kon namelijk voor het eerst rustig doorzitten en aangalopperen zonder dat mijn paard keihard door de bak heen draaft.
Het is echt super leuk om te zien dat de lessen ook echt helpen. En dat we steeds weer met kleine stapjes vooruitgang boeken.
Morgen heb ik weer les en heb er ook super erge zin in :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:04

Smart wat super fijn dat het been weer normaal is !!
xdenies is oma geworden :D Altijd leuk dat kleine grut :j

Vandaag heerlijk gelest. Joker was wel iets te enthousiast bij het oefenen van de rollback naar sliding naar rollback naar... enz en ging dus behoorlijk door de stops heen. Opzich niet erg voor nu, ik weet dat hij het kan dus wil er niet teveel nadruk op leggen dat het meteen helemaal goed moet gaan. Zodra hij twee keer rustig stopte hebben we de oefening ook gelaten voor wat het was verder. Ook geleerd dat ik strenger mag zijn met mn been. We zijn zover dat we met minimale hulpen correcties proberen uit te voeren, maar joker heeft zo nu en dan nog een dikke vinger houding als het gaat om reageren op mijn been. En dan niet bij de snelle onderdelen maar daar waar hij het moeilijk vindt om snelheid te maken... het spinnen dus. Maar dat is om aan te werken voor komende weken en ga ik niet perse doorduwen op wedstrijd.
Ook is alles nu duidelijk voor komende zaterdag, dus we zijn er helemaal klaar voor !!!!

Mijn doelstellingen zijn vooral om een hoop lol te maken met Joker. Veel bij te leren en misschien wat verschillende nieuwe dingen uit te proberen. Gewoon om Joker fris in zn bol te houden en af te wisselen. Onze eerste doelstelling die we vorig jaar hadden hebben we komend zaterdag. Lekker ontspannen op wedstrijd genieten van de sfeer en het rijden. Nul score of wel wat bij elkaar gesprokkeld maakt me niks uit als we maar lekker ons best doen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 23:25

SmartBH, wat fijn van zijn been :) Mijn doelstellingen... ik werk niet echt met doelstellingen per jaar, mijn doelstelling "de waarheid over paarden vinden" zal vermoedelijk langer in beslag nemen. Maar concreet houdt dat voor dit jaar zeker al in dat ik meer boeken wil gaan lezen (iemand tips?), eens bij een andere lesgeefster gaan rijden en gewoon alles zoveel mogelijk meenemen en mijn omgang met paarden fijner en beter maken :)

xDenies, wat leuk! Wij hebben vaak geprobeerd om kleine hamstertjes te "krijgen" (het was altijd feest op de speelmat van mijn broer :') ), maar daar is nooit iets uitgekomen -O- Een paar keer schijnzwanger en één keer dat mijn zus iets kleins dacht gezien te hebben, maar dat was later alweer weg... Vreemd iig. Tot zover mijn off-topic gedeelte :o :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:36

Dat kan best hoor Iolanthe, als een hamster weet dat het de kleintjes niet gezond zijn, of zij heeft teveel
stress, dan vreet ze alles op. En daar vind je niets meer van terug ;) Bloed trekt namelijk roofdieren aan,
en dat kan zo'n beestje niet gebruiken.

Maar ik heb niet zomaar twee hamsters bij elkaar gezet, ik fok echt kleinschalig met rusjes. Dus dit is
wel iets serieuzer :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 23:43

Ja, dat dacht ik al, eens gespiekt op de pagina in je OS ;) Ik vroeg mij dat dus altijd al af of dat echt kon dat ze dat opaten... Blijkbaar wel dus, dankje voor de opheldering van ons mysterie :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:43

_Patrick_ Dank je wel, is helemaal gelukt. :)

SmartBH, Jeej wat fijn! Hopelijk blijft het zo. Doelstellingen heb ik niet echt. Rij zelf momenteel niet en dat gaat tot eind dit jaar ook niet gebeuren haha. Zou het wel heel leuk vinden als mijn bijrijder een trail wedstrijd zou willen starten en een cutting en/of trail clinic zou willen rijden. :) Maar dat is alleen als ze wil het hoeft niet. :)

xDenies, Wat leuk! Gefeliciteerd met je hamster kinderen. :D

mnka, Fijn dat jullie zoveel vooruit gang boeken. :) Hoe ging je les vandaag?

_Mondy_ Die dikke vinger naar het been is heel herkenbaar. _O- Heel veel succes zaterdag en wel foto's plaatsen he?! :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:19

zo vandaag paardjes bekeken
ben nog geen westernpaard eigenaar :D
vrijdag weer lessen, heb ik nu al zininin

jeej hamsterbeebs ( heb ik ook ooit gehad per ongeluk, alleen ik vond ze zo schattig dat ik ze optilde ( was 12) geen een heeft het overleefd, mama was het daar niet mee eens :n

fijn dat het been beter gaat

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:35

SmartBH fijn dat het beter gaat, hopelijk zet het voort.

xDenies gefeliciteerd met je hamsterbaby's!

mnk fijn dat het beter gaat, je les ook fijn gereden?

quibje nog geen westernpaard eigenaar, jou paardje komt vast op je pad.

Gister met Whis lekker naar het strand geweest.
Ik zelf heb wel wat spierpijn rij bijna nooit hihi, maar enorm genoten heerlijk.

Omdat ik me wat meer met Ted zijn "training" bezig ben heb ik voor Whis een bijrijdster gezocht.
Hele leuke vrouw, die ook fijn met haar om gaat en een klik heeft.
Die zoals ik kan zien wederzijds is, leuk om te zien.
Dus Whis gaat ook regelmatig gereden worden, al zal dit lekker buiten zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:13

Lekker zo'n strandrit !!! Fijn dat je een leuke verzorgster hebt gevonden.

oef wordt een vroege komende zaterdag... moet als zesda rijden

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:15

Waar is er wedstrijd komende zaterdag?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:27

Schietber in Veldhoven :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:40

Quibje, jammer! Die van jou zit gewoon nog even verstopt!
_Patrick_ Fijn dat je een bijrijder gevonden hebt.
Spannend _Mondy_ :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:27

Je moet er iets voor over hebben voor je hobby :')

Ik had dat altijd met dressuurwedstrijden vroeg op en op pad.
Vond ik echt niet fijn voor het paard.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:46

Voor deze keer misschien nog niet zo heel erg dat het rustig is en een ander voordeel is dat hij dan niet alleen binnen staat. Maar wil in februari wel wat later starten :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:14

Ben een tijdje weggeweest hier, had het nogal druk met school :)

Quibje; Jammer dat je nog steeds geen geschikte hebt gevonden. Maar dat komt vast wel! Ben je lid van die westernmarktplaats op FB? Komen ook regelmatig leuke paardjes voorbij.
Succes met je wedstrijd in ieder geval Mondy! Gaat vast goed komen :)

Hadden jullie die aflevering van Paardenkracht nog gezien? Aflevering 2 ging over western. http://www.youtube.com/watch?v=5URE_gbdF2A :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:37

cool, die aflevering!

Ik heb net weer gereden :) dit x 2 paardjes in 1 les hahah eentje waar k vaak op reed (maar nu niet) was heel erg weer aan het uitproberen bij een nieuwe western (dressuur) ruiter die op dr reed xD dus moesten ff wisselen want anders kon zij ook niet relaxt rijden, ze kende dr natuurlijk nog niet :P was wel grappig dat verschil, van groot naar klein en van breed naar smal en rustig naar druk hahaha
Gelukkig na 1 keer aanpakken was ze een mak lammetje hahaha is gewoon ff het knopje vinden gelukkig xD

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 22:15

Die aflevering was inderdaad interessant! Ik wil ook wel eens op zo'n goed getraind paard rijden :D Alleen jammer dat er altijd zo'n country muziek klinkt wanneer het over western rijden gaat :P En die fysiotherapeut vond ik ook heel interessant omdat ik ook iets wil doen in die richting later...

Ik ga deze week eens bellen om te gaan rijden op die andere plek, ik hoop dat de lessen daar al weer begonnen zijn.

Quibje, ik duim dat je snel een paardje vindt!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:31

Welke marktplaats bedoel je holdenarrow?
Thanx iolanthe, komt vanzelf wel iets voorbij wat bij mij hoort

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:42

Zal zo eens kijken op fb, dan plaats ik de link ook wel. Ben nu mobiel aan het bokken, dus gaat wat lastig.