Zo, het duurde even - maar ik kan weer fatsoenlijk typen.
Ik heb vandaag mijn eerste les gehad van onze stal-eigenaresse. Zij rijd zelf dressuur, maar is in mijn ogen een ontiegelijk vriendelijke ruiter. En goed, basis = basis, en als we allebei een beetje aanpassen kan zij mij zeker verder op weg helpen. Dus vandaag was het zo ver.
Na even na te hebben gevraagd hoe wij dat in de western wereld doen, zijn we begonnen. We zijn nu lekker bezig met er voor te zorgen dat Beeb in balans blijft, natuurlijk een veel voorkomend probleem bij jonge dieren; het niet in balans zijn. En daarnaast hier en daar wat stelling mee gepakt.
En god, wat leert dat beest snel, niet normaal. Echt maar een half uurtje bezig geweest ... Morgen hebben we allebei flinke spierpijn, maar ik zeg wel; op naar de volgende les!
Hier gister grondwerk les gehad. Echt veel geleerd, Ted deed super zijn best. Heel fijn om te zien dat het ook resultaat geeft. Alles werd ook heel duidelijk uitgelegd, ook erg fijn.
We gaan voorlopig zo even verder trainen, als hij wat rechter is en beter in balans is gaan we hem weer oppakken ohz. Dan zullen we ook voor een westernzadel gaan kijken die goed op zijn rug ligt.
Gefeliciteerd Jespri! Ik rijd mijn paard bitloos maar heb alleen contact als het echt nodig is. Als zij gewoon loopt zoals ze hoort te lopen doe ik niets met mijn teugels of benen, maar de teugels hangen ook niet in een hele grote boog zodat ik wel kan corrigeren als het nodig is. Mijn paard reageert er heel goed op, misschien komt dat omdat zij nooit anders gewend is (nooit een bit in gehad). In principe ben ik niet tegen bit, mocht ik verder komen in de wedstrijden (de L3 uitrijden) dan zal ik wel overwegen om met bit te rijden.