Veel lesjes die fijn gingen leuk!

_Mondy_ leuke nieuwe ava! En jeetje wat een haar!
Amanda mooie canvas en foto.
SmartBH jeetje wat vervelend van je paard. Hopelijk knapt hij snel weer op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iolanthe schreef:Fijn dat het zo goed gingVoelt hij al wat minder "afgesloten" zo?
Iolanthe schreef:Super tof! Ik heb een docu gezien die heel interessant was. Ik ben het niet eens met alles wat ze zeggen (ik ben bijvoorbeeld geen totale tegenstander vh bit ed), maar er zit heel veel bij wat ik nu al wil meenemen en later als ik een eigen paardje heb nog meer mee aan de slag wil, en misschien vind je het ook interessanthttp://www.youtube.com/watch?v=TQUMAJCh1fA
Ik word er zelf helemaal enthousiast vanMaar vanavond wordt het alleen filmen
quibje schreef:dank dank
les zal wel goed gaan, krijg nu nog steeds paardjes die mij mijn foutjes wel vergeven hahahaha
de zoektocht is natuurlijk een ander verhaal
ben zo blij dat ik geen haast heb omdat ik nog een paard heb, waardoor ik echt goed kan nadenken of het paard echt bij me past
maar omdat ik al eens zo'n 'foutje' heb gehad, ben ik daar nu wat kieskeuriger in
en ik zei een tijdje geleden wel dat ik niet naar kleur kijk...oeps, dat doe ik dus toch wel![]()
en fijn dat jullie zo meeleven, is leuk om te lezen
SmartBH schreef:Heb je die documentaire al gezien over die wilde mustangs ? die door 100 trainers zo ver mogelijk getraind worden. Daar zitten ook enkele mooi verhalen tussen, andere die ik dan weer net wat minder vind. Weet niet goed de titel ervan maar er zaten daar twee broers tussen ik vond het fantastisch hoe zij met hun 'mustang' om gingen
Jespri schreef:Quibje, Leuk! En heel veel plezier met paarden uitproberen.
Ik rij met bit en bitloos. Heb dit ook op meerdere paarden gedaan. Ik weet niet hoe dit met western is maar met dressuur miste ik toch net de verfijning van de hulpen. Daarbij vond ik het ook niet zo prettig om constante druk te hebben op de neus of hoofd. Merkte dat sommige paarden der ook heel erg in gingen hangen. Ik rij met mijn huidige paard eigenlijk alleen nog maar met bit of geheel tuig/hoofdstel loos. Bitloos hoofdstel reageert hij gewoon niet fijn op.