[WN] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:31

Vorige keer had ik juist gegokt maar ik ga nu wat meer bescheiden zijn en zeggen 6e van 52, puur omdat ik niks wil jinxen. In mijn hoofd gok ik wat anders :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 19:40

Hahaha ja ik durf er zelf ook helemaal niks over te zeggen :')

Donderdag weten we het! (Of al morgenavond of ik geplaatst ben :D )

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:23

Gimme_Joy schreef:
Over een week wordt Joy 4. Toen zat ik er voor het eerst op. En nu hebben we een proefje gereden in de horsemanship. Wat een ongelooflijk gevoel! <3 *\o/*

[ Video ]
Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar jeetje wat ben ik trots op wat we tot nu toe samen hebben bereikt! :D

En nog even poseren natuurlijk :+
[ [url=m/KgV5tX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je ziet inderdaad dat ze bij de turn iets te snel wegstapt naar voren, maar dat is goed op te lossen door haar een paar keer eerst te laten wachten voordat je haar weg laat stappen.

Ik denk dat je dat in de rest van de proef ook iets meer kunt toepassen. Bij het halthouden in het begin gaat ze ook net niet comfortabel staan omdat ze volgens mij anticipeert op de stap.
Bij het halthouden en achterwaarts aan het einde hetzelfde verhaal. Ze sluit niet netjes haar benen aan bij het halthouden.

En wederom mist bij het achterwaarts haar activiteit. Ze leunt heel erg naar achter maar vergeet haar benen bijna mee te nemen. Ik zou een paar passen achterwaarts doen, daarna met 1 pasje voorwaarts (hoeft niet eens een echte pas te zijn) het gewicht weer boven haar benen zetten, en daarna opnieuw naar achteren vragen. En (zoals je denk ik wel weet), niet toestaan dat ze zo in het achterwaarts tegen je been in hangt. Ik vind haar niet voldoende actief wegstappen. Misschien als je dat corrigeert, je bovenstaande oefening niet eens hoeft te proberen.

Succes!

Ps. Ziet er super uit hoor!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 12:14

Dankje voor de tips, dit is ook precies waar we aan werken. :)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 20:33

Heerlijk gelest vandaag! Gewerkt aan eerste poging wijken voor het been (met haar kop tegen de bakrand en die clown stond vervolgens overal aan te lebberen en kauwen... Tijdens het werk gewoon he :') )

Daarna wat meer aan de nageeflijkheid gereden. Nu echt begrenzen en de motor aan. En als die kont eronder komt :wow: :wow: :wow: wát een power! <3

Ze had er zin in en was goed voorwaards. Galop ging ook een stuk beter en daarom hebben we voor het eerst de contra meegepakt. Niet één keer viel ze terug! En wederom kon de trainster niet vaak genoeg herhalen wat een gaaf paard ik onder mijn kont heb. Talent, souplesse en kracht, alles zit erin <3 (niet mijn woorden :P )

Ok mega roze wolk weer <3

En zelfs toen tijdens het rijden haar kudde naar het land ging, twee keer hinniken en we konden weer door. Ze was wel mega bezweet, dus even lekker gedouched, uitstappen, rollen en hop, een sprintje naar haar kudde op het land.

Made my day! *\o/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:22

Voor hoelang je Joy nu rijd vind ik het echt lekker gaan :D uiteraard zijn er zoals Kimmsel al toelichtte kleine dingen die je kan verbeteren maar ja, rome wasn't built in a day. Dus vind het echt al super goed gaan :j

Ben benieuwd naar je plaatsing straks!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 11:29

Dankje! We zijn ook echt nog aan het opbouwen na 3 maanden stilstand. De laatste keer dat ik gereden heb was 6 januari. en nu weer drie weken bezig.

Dus ik ben ook zeer tevreden over hoe het gaat. Als ik ook voelde hoe hard ze haar best deed tijdens de eerste les in een laaaange tijd... Wauw dat is echt bijzonder <3

Plaatsing nog niets van gehoord. Vorige week wist ik al dat ik geplaatst was omdat ik mijn filmpje opnieuw moest insturen. Dus het is nog even spannend! Maar met 53 deelnemers verwacht ik er niet teveel van met mijn Guppie :)

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op showkleding en kleuren. Ik wil eigenlijk in het oranje starten als we kunnen gaan showen. Maar ik vind het erg lastig om een keuze te maken. Dus ik zou zeggen, fire away! *\o/*

Misschien een wedstrijdje <<) . Degene die onze showoutfit vindt, krijgt mijn eerste lintje! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:28

Zelf vind ik oranje niet mooi, haha, maar objectief bekeken is het wel flitsend.
Er zijn zoveel gave outfits, deze spreken mij aan. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 12:30

Oja, het belangrijkste, super dat het zo goed ging met les!
Jullie zijn al echt ver vind ik. :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 12:57

Dankje!

Mooie outfits! Ik vind zelf een zwarte blouse met inlage erg mooi. :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:08

Tip nummer 1: investeer in goeie op maat gemaakte chaps. Dit maakt of breekt altijd je outfit vind ik. Ik had, toen ik nog startte, van die standaard chaps en ik ben van de oer hollandse vorm; brede heupen, kleine taille, smallere onderbenen. Wat resulteert in dat de chaps goed zitten bij mn bovenbenen, maar te groot onder zijn en te wijd in m’n taille. Zag er niet uit :+

Als ik dus weer ga starten, ga ik echt chaps op maar laten maken. Evy van The Final Touch maakt ook chappants, dacht voor 300€? Die lijken me ook handig.

Qua kleuren, als jij je goed voelt bij oranje: doen. Is een kleur die je niet vaak ziet. Icm zwart (zwarte chaps en zwarte blanket) lijkt me het heel mooi. Met zo’n blouse bijv;

Afbeelding

Afbeelding

Oranje blanket kan je ook doen, al is het vaak wel moeilijk om dé kleur oranje van je blouse ook te vinden in je blanket.

Wat nu ook in is in de USA, zijn streepjes. Ik wil ook streepjes. :=
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 14:14

Streepjes? Nee toch := Die maken niet heel veel slanker ook (bij mij) :')

Ja die oranje blousen, fantastisch mooi! <3 Ik vind die bovenste ook wel passen bij ons... Beetje Totem achtig, en dat zit ook in Joy haar naam :j (Haida is een Indianen stam uit Noord-Amerika)

Oh die chaps... Ja ik heb ook van die lelijke die (nu ik een paar kilo afgevallen ben) helemaal niet meer passen... Ik vind die leren heel erg mooi, zou wel altijd zwart doen bij mezelf. Maar ik wil ze idd ook op maat laten maken. Ik hou nu toch geld over omdat we niet op vakantie kunnen dit jaar...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:14

Ik vind turquoise altijd zo mooi <3 heb toevallig net lint besteld om een turquoise met roest-bruine plait set te maken voor Dexter of Duke

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 16:53

Hoor net dat ik bij de laatste 10 geplaatsten zit!!! *\%/*

Wauw had dit echt niet verwacht!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:08

Ik zie dat ze bezig is met de plaatsingen. Spannend!!

Je zit gewoon weer bij de eerste 3.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:17

Zou het?! :=

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:18

IK BEN VIERDEEEEEEE!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:18

Oh ze doet er meer dan 2 op de 4e plek. Dat had ik niet verwacht. Ik dacht 2. :+
Nou dan alsnog su-per netjes gedaan uit zo’n mega deelnemersveld.

Heb een klein vermoeden wie wint. Eens kijken of ik gelijk heb.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:23

Ik ook hahaha

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:26

Ik wist het...hahaha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:27

Ik had gelijk :P had dit wel verwacht.
Je mag super trots zijn, zeker gezien de leeftijd en ervaring van Joy t.o.v. van degene boven je hebben jullie het echt super super super goed gedaan.

(Weet overigens ook wel dat ervaring van een paard niet alles zegt, ik denk ook zeker niet dat als ik straks op Bandito zou starten ik dan alle prijzen rij. Maar je snapt :+ )

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:51

Gefeliciteerd *\o/*

Oranje is mooooooi <3 Alleen niet op mijn vosje ^) Dus ik ga straks voor groen
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:52

Ja ben echt supertrots! Een mooie eerste kleine stap in het showen.

Vind dat ik ook bestwel netjes gescored heb. Het klopt ook zekwr met de werkpuntjes :j
Afbeelding

En ik ga dus serieus lintjes bestellen. Vind dat dat er gewoon bij hoort en het zijn de eerste die we gewonnen hebben :D :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 17:52

Noisy schreef:
Gefeliciteerd *\o/*

Oranje is mooooooi <3 Alleen niet op mijn vosje ^) Dus ik ga straks voor groen
[ [url=m/FlUI1c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ow maar dat is ook een hele mooie chique kleur hoor! <3

En dankje!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 17:53

_O- Die kunnen ze anders best opsturen :D