[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:41

cowboyberend schreef:
ik vind dat er wel iets mag komen voor alle rassen!

Dit is dan ook weer zo een belachelijk bericht,wat is de WRAN dan dacht je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:42

Jan_Trel schreef:
De DSBA is geen vereniging waar je legitiem in beginnersklassen zonder cap kan starten want we schrijven alleen amateur en open uit.
En dus heel handig de helm-verplichting omzeilt. Net als straks waarschijnlijk bij de Paints en eventueel ook Quarters gaat gebeuren.
Gewoon géén beginners of jeugd uitschrijven, dan heb je geen probleem met het moederstamboek ook.

Citaat:
Of de DSBA lid wordt van de federatie of niet is nog niet beslist en daar hebben ook de leden die lid zijn van de federatie een stem in. Wat er met de opmerking bedoelt wordt : "de federatie met al z'n regels" begrijp ik niet, maar ik kan er in ieder geval uit opmaken dat de schrijfster helemaal niet weet dat de federatie een samenwerkingsverband is waar verenigingen WILLEN samenwerken en waar verenigingen tot NIETS gedwongen worden.

Dat is natuurlijk een drogredenering, want als je binnen de Federatie iets NIET wilt (bijv helmverplichting) dan kan je kiezen of delen oftewel accoord gaan of eruit gaan.
"de federatie met al z'n regels" bedoel ik me dat de Federatie in gesprek blijft met de KNHS en dus in verdergaande samenwerking meer regels zal moeten accepteren. En zeg nu niet dat dat niet zo is, want dit is nooit een éénzijdig iets waarin de Federatie het voor het zeggen heeft en de KNHS alles gaat slikken.

Citaat:
Ik heb ook begrepen dat niet iedereen blij is met het bestuur, maar je hoeft er niet mee op vakantie, moet je maar denken.

Ik heb in die zin een 'probleem' met het bestuur dat ik die 2 petten moelijk in één persoon zie, maar als het beleid gaat worden zoals ik vermoed (en Rob ook onderstreept) dan zal dáár iig geen konflikt uit kunnen ontstaan.

Citaat:
Ik vind het alweer een beetje vreemd dat er al gelijk kanttekeningen worden geplaatst bij mensen die een nieuw initiatief willen ontwikkelen. Ik zou zeggen hou je eens met iets anders bezig dan proberen het zuur uit je toetsenbord te trekken.

Het is jammer dat je meteen weer in de verdediging schiet. Als je alleen maar gokt op ja-en-amen-leden/mensen dan is dat een utopie.
Beter is het om de vragen weg te nemen door goed onderbouwde antwoorden. Daarmee maak je niet alleen jezelf geloofwaardiger, maar is ook een pré voor de nieuwe vereniging.
AFYI ik heb vandaag 2 paarden gereden, een zadelsteun opgehangen en nog hier en daar wat in de tuin gedaan. Dus genoeg 'andere' dingen om wat kritische Boktreacties te mogen plaatsen als daar IMO aanleiding toe is Clown

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:43

Rob_H schreef:
Skuye schreef:
Maar als ik bv L4 of L3 bij de WRAN zou ( moeten ) starten dan wil dat niet zeggen dat ik bij de DSBA niét mag starten, toch ??

Ik zie ik geen enkele rede om ruiters die lager dan L1 of L2 rijden toe te laten gezien de ontwikkeling van de cap en het feit dat de NSBA door geen keuze in geeft.

nou dat vind ik behoorlijk kort door de bocht, maar goed als dit is wat jullie willen

Jammer dat je het zo ziet, er zitten zeer zeker mensen tussen die heel graag ( serieus ) willen weten hoe de vork in de steel zit.
Als er op een openbaar forum een nieuwe vereniging gelaunced word kun je er vanuit gaan dat dit tot in de puntjes onderzocht gaat worden, vergelijk het met een blikje frisdrank bij een wespennest ....

Als mensen zo graag willen weten hoe het zit moeten ze als eerste de aller eerste pagina lezen op onze site.
Dan het regelboek lezen van de NSBA en als je het dan nog niet snapt denk ik niet dat de DSBA iets is voor die persoon.

nogmaals heel kort door de bocht, en nogmaals als dit jullie standpunt is, das echt heel jammer

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:45

Rob_H schreef:
Al weer een duidelijk bericht Cool

ja sorry had iets heel gevats willen zetten, maar dat kwam zo rottig voor jou over, en ik wil mij niet graag verlagen tot een bepaald nivo Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:47

Ja maar skuye,je hebt tot nu toe alleen maar vragen gesteld betreffende de DSBA waarvan de antwoorden duidelijk op de site staan.En als je het nog exacter wil weten staat het in het regelboek.
Oh je mag rustig iets gevats schrijven,daar ben ik best zelf goed in Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:52

Onder het mom 'wie kaatst...' Clown
Maar goed het is dus duidelijk dat alleen L2 + L1 startgerechtigd zijn bij de nieuwe snaffle-club.
Op zich heb ik daar nog niet eens zo'n probleem mee.
Al zullen al die mensen die zich terug hebben laten plaatsen naar de L3 nu vast wel balen.
Mooie reden om goed hun best te doen c.q. veel te starten bij de WRAN en puntjes te rijden Haha!
De WRAN ook weer blij Knipoog

Dan kom ik weer op een ander probleem; als iemand nog nooit gestart is bij de WRAN hoe kom je dan aan je 'level' om 'snaffle' te mogen starten??
Of telt als Ama starten bij de rassenshows ook als 'toelaatbaar'??

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:00

Rob_H schreef:
Ja maar skuye,je hebt tot nu toe alleen maar vragen gesteld betreffende de DSBA waarvan de antwoorden duidelijk op de site staan.En als je het nog exacter wil weten staat het in het regelboek.
Oh je mag rustig iets gevats schrijven,daar ben ik best zelf goed in Cool

betreft de regels, sorry mijn engels is niet zó goed dat ik tot op de letter snap wat er staat, vandaar mijn vragen op dit openbare forum ( waar misschien dan mensen die net zo "slecht" in Engels zijn als ik er misschien ook nog iets aan hebben )
zoals DD ookal aanhaald, jammer dat jullie je zo "aangevallen" voelen, we bedoelen er helemaal niets anders mee dan dat we serieus geinterresseerd zijn ( ik in iedergeval ).

Verder, als ik mij niet vergis kan ik als lid van o.a. de AQHA een startkaart aan vragen in/tbv ( bv ) amateur, het leek mij ( misschien ook te kort door de bocht ) dat dat ook zo zal zijn bij de DSBA ( en dan van de NSBA natuurlijk ) dit zou inhouden dat ik wél bij jullie kan starten, ookal zou ik L3 of L4 "moeten" starten bij de WRAN ( omdat ik bv nog nooit een wedstrijd heb gestart ), toch ??

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:01

bent me voor DD Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:02

Ach... en je had er nog zolang op gebroed om het goed te krijgen Haha! Ach gut

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:15

Je kan lid worden van de NSBA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Je kan ook lid worden van de AQHA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Of APHA of bij de appaloosa,s
Wij zullen en mogen je dan niet weigeren. (dit alles is dan op DIT moment)

Wil je dan een show bij de wran rijden dan zal de wran bepalen welk level je krijgt ,en dat gebeurt onderhand aan de gegevens die je mee brengt uit andere organisaties.
Het zou dan kunnen dat je level 2 krijgt (LEES zou kunnen)
En in bepaalde gevallen zal dat een juiste keuze en beslissing zijn.En anderen vallen binnen de kortste keren door de mand en zijn dan ook nog eens een pak geld kwijt.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 04-03-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:16

cowboyberend schreef:
soms lijkt het wel dat je verplicht bent om een quarter / paint te hebben...

Niks mis mee toch, het zijn gewoon fijne(re) paarden Knipoog

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:20

Skuye schreef:
[
zoals DD ookal aanhaald, jammer dat jullie je zo "aangevallen" voelen, we bedoelen er helemaal niets anders mee dan dat we serieus geinterresseerd zijn ( ik in iedergeval ).

Maar jouw paard Skuye is toch een reiner? Volgens mij is de NSBA dan niet echt jouw club...
Of heb je nog andere troeven Pling (paarden bedoel ik...)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:23

Dus: iedereen die nu bij de WRAN in L3 zit, maar een QPA heeft, kan met zijn Ama of Open-kaart gewoon 'snaffle' starten.
In hoeverre hij daar bij de eerste plaatsen komt is ieders eigen probleem, net als het geld wat je er in steekt.

Gaat dit dan geen problemen geven bij de WRAN?? Immers die ruiter blijft daar (iig dát jaar) gewoon L3 starten. Start hij te weinig c.q. wint niks dan kán hij zelfs nog gedegradeerd worden naar de L4 !!

@storrum: IS een reiner of GEFOKT als reiner zijn 2 heel verschillende zaken Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:24

Trouwens ik voel me alles behalve aangevallen. Haha!
Maar heb met les geven ook wel eens ,pfffff jesus ik kan het dan moet jij dat ook kunnen.
Wordt dan wel eens terug gefloten door mijn lieftallige vriendin Cool
Zo moet je dit ook zien,ik snap het ik kan het opzoeken (en dat als geimporteerde limburger)
Dat moeten jullie dat ook kunnen.
En dan wordt ik weer terug gefloten Pling Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:28

Rob_H schreef:
Je kan ook lid worden van de AQHA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Vooral die laatste zin is toch wel 'eng'.
Stel; men meldt zich nu aan en straks worden de regels gewijzigd en valt iemand dus buiten de boot. Krijgt ie dan zijn geld terug als hij lid-af wordt gemaakt??
Of komt er dan een coulance-regeling voor diegenen die zich al aangemeld hadden ??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:28

DubbelDun schreef:
Dus: iedereen die nu bij de WRAN in L3 zit, maar een QPA heeft, kan met zijn Ama of Open-kaart gewoon 'snaffle' starten.

Nee
Rob_H schreef:
Wil je dan een show bij de wran rijden dan zal de wran bepalen welk level je krijgt ,en dat gebeurt onderhand aan de gegevens die je mee brengt uit andere organisaties.
Het zou dan kunnen dat je level 2 krijgt (LEES zou kunnen)
En in bepaalde gevallen zal dat een juiste keuze en beslissing zijn.En anderen vallen binnen de kortste keren door de mand en zijn dan ook nog eens een pak geld kwijt.

Dus ik ga er van uit dat er nog geen beslissing is gevallen over welk level je start bij de wran.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:32

DubbelDun schreef:
Vooral die laatste zin is toch wel 'eng'.
Stel; men meldt zich nu aan en straks worden de regels gewijzigd en valt iemand dus buiten de boot. Krijgt ie dan zijn geld terug als hij lid-af wordt gemaakt??
Of komt er dan een coulance-regeling voor diegenen die zich al aangemeld hadden ??

Niets engs aan,want ik heb het niet over de regels van de DSBA.

kijk ik weet eigenlijk helemaal niet of er ruiters zijn die bij de aqha amateur rijden en bij de wran L3 of lager.Als dat zo zou zijn dat denk ik dat dit ook eens goed moet worden bekeken.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:33

Ik zou me kunnen voorstellen dat de wran daar ook paal en perk aan wil stellen.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:58

storrum schreef:
Skuye schreef:
[

Maar jouw paard Skuye is toch een reiner? Volgens mij is de NSBA dan niet echt jouw club...
Of heb je nog andere troeven Pling (paarden bedoel ik...)

Yup, Skuye is een reiner en reining gefokt, maar heb er nog 1 Knipoog en daarbij bij haar laatste ( en overigens eerste Haha! ) wedstrijdje scoorde ze toch derde in de pleasure, en daar ik geen WRAN wil gaan starten was/is deze vereniging heel interressant voor mij.
Laatst bijgewerkt door Skuye op 04-03-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:00

Rob_H schreef:
Niets engs aan,want ik heb het niet over de regels van de DSBA.

kijk ik weet eigenlijk helemaal niet of er ruiters zijn die bij de aqha amateur rijden en bij de wran L3 of lager.Als dat zo zou zijn dat denk ik dat dit ook eens goed moet worden bekeken.

Zie je wel dat niet op al mijn vragen al antoord is gegeven ( of is te "vinden" ) ...........

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:04

Rob_H schreef:
Ik zou me kunnen voorstellen dat de wran daar ook paal en perk aan wil stellen.

kijk en daar komt nu dus ook een hekel punt naar boven, ( dus heel misschien CB krijg je zo toch je "eigen" clubje Knipoog ) want als de WRAN am en pro starters van de rassenverenigingen aan banden wil leggen, zullen deze waarschijnlijk alleen nog maar rassenshows willen/gaan starten ( althans dat lijkt mij dan ).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:17

@Skuye: daar heb je een goed punt.
Want hoe kunnen ze bij de WRAN nu paal en perk stellen aan mensen die een QPA hebben en daar in de rassenshows volledig volgens de regels AM en/of Open mee starten.
De WRAN had hier (voor zover men dit al gestart is) rekening mee moeten houden toen de Levels werden ingevoerd.
Toen heeft men toegestaan dat iedereen zonder probleem een level lager mocht als men dit aangaf. Ruiters hebben zich toen bewust lager laten zetten als ze eigenlijk waren.

Citaat:
DubbelDun schreef: Dus: iedereen die nu bij de WRAN in L3 zit, maar een QPA heeft, kan met zijn Ama of Open-kaart gewoon 'snaffle' starten.

Rob: Nee
Hoe wil je dit reglementair tegenhouden?? Uitgaande van de NSBA-regels.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:24

Rob_H schreef:

( als je een kaart "aanschaft" om het zo banaal te noemen, mag je er toch ook mee starten ?!?!? )

DubbelDun schreef:

Rob_H schreef:
Nee

Wees nou eerlijk hier spreek je m.i.z. jezelf toch tegen hoor, of vind jij van niet ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:26

Nu zaten er maar 7 minuten tussen Clown

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:35

Ik zit hier echt met verbazing te lezen hoe iedereen weer over elkaar heen buitelt
Je hoéft geen lid te worden hoor.... Waarom staat iedereen altijd klaar met een grote mond vol kritiek?

Als je het zelf altijd allemaal zo goed weet en vindt dat het allemaal anders moet dan start je toch zelf een vereniging?
Dan steek je lekker al je vrije tijd daarin ipv van hier op Bokt een beetje te lopen z**ken....

Wees eens blij dat er een goed initiatief genomen wordt ipv van het de grond in te boren.
En kom nu niet met van die teksten "Je mag ook kritisch zijn" etc, dat kennen we nou wel. Stel gewoon vragen, denk mee en probeer dingen eens van een positieve kant te benaderen....