cowboyberend schreef:ik vind dat er wel iets mag komen voor alle rassen!
Dit is dan ook weer zo een belachelijk bericht,wat is de WRAN dan dacht je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cowboyberend schreef:ik vind dat er wel iets mag komen voor alle rassen!
Jan_Trel schreef:En dus heel handig de helm-verplichting omzeilt. Net als straks waarschijnlijk bij de Paints en eventueel ook Quarters gaat gebeuren.De DSBA is geen vereniging waar je legitiem in beginnersklassen zonder cap kan starten want we schrijven alleen amateur en open uit.
Citaat:Of de DSBA lid wordt van de federatie of niet is nog niet beslist en daar hebben ook de leden die lid zijn van de federatie een stem in. Wat er met de opmerking bedoelt wordt : "de federatie met al z'n regels" begrijp ik niet, maar ik kan er in ieder geval uit opmaken dat de schrijfster helemaal niet weet dat de federatie een samenwerkingsverband is waar verenigingen WILLEN samenwerken en waar verenigingen tot NIETS gedwongen worden.
Citaat:Ik heb ook begrepen dat niet iedereen blij is met het bestuur, maar je hoeft er niet mee op vakantie, moet je maar denken.
Citaat:Ik vind het alweer een beetje vreemd dat er al gelijk kanttekeningen worden geplaatst bij mensen die een nieuw initiatief willen ontwikkelen. Ik zou zeggen hou je eens met iets anders bezig dan proberen het zuur uit je toetsenbord te trekken.
Rob_H schreef:Skuye schreef:Maar als ik bv L4 of L3 bij de WRAN zou ( moeten ) starten dan wil dat niet zeggen dat ik bij de DSBA niét mag starten, toch ??
Ik zie ik geen enkele rede om ruiters die lager dan L1 of L2 rijden toe te laten gezien de ontwikkeling van de cap en het feit dat de NSBA door geen keuze in geeft.
nou dat vind ik behoorlijk kort door de bocht, maar goed als dit is wat jullie willen
Jammer dat je het zo ziet, er zitten zeer zeker mensen tussen die heel graag ( serieus ) willen weten hoe de vork in de steel zit.
Als er op een openbaar forum een nieuwe vereniging gelaunced word kun je er vanuit gaan dat dit tot in de puntjes onderzocht gaat worden, vergelijk het met een blikje frisdrank bij een wespennest ....
Als mensen zo graag willen weten hoe het zit moeten ze als eerste de aller eerste pagina lezen op onze site.
Dan het regelboek lezen van de NSBA en als je het dan nog niet snapt denk ik niet dat de DSBA iets is voor die persoon.
nogmaals heel kort door de bocht, en nogmaals als dit jullie standpunt is, das echt heel jammer![]()
Rob_H schreef:Al weer een duidelijk bericht

Rob_H schreef:Ja maar skuye,je hebt tot nu toe alleen maar vragen gesteld betreffende de DSBA waarvan de antwoorden duidelijk op de site staan.En als je het nog exacter wil weten staat het in het regelboek.
Oh je mag rustig iets gevats schrijven,daar ben ik best zelf goed in
cowboyberend schreef:soms lijkt het wel dat je verplicht bent om een quarter / paint te hebben...
Skuye schreef:[
zoals DD ookal aanhaald, jammer dat jullie je zo "aangevallen" voelen, we bedoelen er helemaal niets anders mee dan dat we serieus geinterresseerd zijn ( ik in iedergeval ).
(paarden bedoel ik...)
Rob_H schreef:Vooral die laatste zin is toch wel 'eng'.Je kan lid worden van de NSBA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Je kan ook lid worden van de AQHA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Of APHA of bij de appaloosa,s
Wij zullen en mogen je dan niet weigeren. (dit alles is dan op DIT moment)
DubbelDun schreef:Dus: iedereen die nu bij de WRAN in L3 zit, maar een QPA heeft, kan met zijn Ama of Open-kaart gewoon 'snaffle' starten.
Rob_H schreef:Wil je dan een show bij de wran rijden dan zal de wran bepalen welk level je krijgt ,en dat gebeurt onderhand aan de gegevens die je mee brengt uit andere organisaties.
Het zou dan kunnen dat je level 2 krijgt (LEES zou kunnen)
En in bepaalde gevallen zal dat een juiste keuze en beslissing zijn.En anderen vallen binnen de kortste keren door de mand en zijn dan ook nog eens een pak geld kwijt.
DubbelDun schreef:Vooral die laatste zin is toch wel 'eng'.
Stel; men meldt zich nu aan en straks worden de regels gewijzigd en valt iemand dus buiten de boot. Krijgt ie dan zijn geld terug als hij lid-af wordt gemaakt??
Of komt er dan een coulance-regeling voor diegenen die zich al aangemeld hadden ??
storrum schreef:Skuye schreef:[
zoals DD ookal aanhaald, jammer dat jullie je zo "aangevallen" voelen, we bedoelen er helemaal niets anders mee dan dat we serieus geinterresseerd zijn ( ik in iedergeval ).
Maar jouw paard Skuye is toch een reiner? Volgens mij is de NSBA dan niet echt jouw club...
Of heb je nog andere troeven(paarden bedoel ik...)
en daarbij bij haar laatste ( en overigens eerste
) wedstrijdje scoorde ze toch derde in de pleasure, en daar ik geen WRAN wil gaan starten was/is deze vereniging heel interressant voor mij. Rob_H schreef:Niets engs aan,want ik heb het niet over de regels van de DSBA.
kijk ik weet eigenlijk helemaal niet of er ruiters zijn die bij de aqha amateur rijden en bij de wran L3 of lager.Als dat zo zou zijn dat denk ik dat dit ook eens goed moet worden bekeken.
Rob_H schreef:Ik zou me kunnen voorstellen dat de wran daar ook paal en perk aan wil stellen.
) want als de WRAN am en pro starters van de rassenverenigingen aan banden wil leggen, zullen deze waarschijnlijk alleen nog maar rassenshows willen/gaan starten ( althans dat lijkt mij dan ). Hoe wil je dit reglementair tegenhouden?? Uitgaande van de NSBA-regels.Citaat:DubbelDun schreef: Dus: iedereen die nu bij de WRAN in L3 zit, maar een QPA heeft, kan met zijn Ama of Open-kaart gewoon 'snaffle' starten.
Rob: Nee
Rob_H schreef:Je kan lid worden van de NSBA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Je kan ook lid worden van de AQHA en daar een amateur of open kaart aanschaffen.
Of APHA of bij de appaloosa,s
Wij zullen en mogen je dan niet weigeren. (dit alles is dan op DIT moment)
DubbelDun schreef:Dus: iedereen die nu bij de WRAN in L3 zit, maar een QPA heeft, kan met zijn Ama of Open-kaart gewoon 'snaffle' starten.
Rob_H schreef:Nee