Ik heb hier op geantwoord dat m'n rug zeer deed niet m'n hoofd.
Ik vind die cap regeltjes dan ook behoorlijk overdreven, dan zou je een bodyprotector ook verplicht moeten stellen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Maar moet er niet aan denken dat ik tegen de bakrand aan kom zonder cap. Vind het onmisbaar hoor!! Hoort net als je rijboek en rijlaarzen bij de standaarduitrusting wat mij betreft.
. Als je eens op de eerste hulp daarover vragen stelt, blijkt dat veel gebroken ribben door de bodyprotector komt(de onderste rand is de boosdoener). Alleen als je de op maat gevormde protector hebt, beschermd deze je goed en dat is meestal niet tot nooit zo.
.En voordat er reactie komt hoe ik dat weet. Ik geef dat soort kinderen les en heb het al diverse keren gezien.
)
). Maar je zit vooral met de regels van de manege waar de wedstrijd wordt gehouden of je cap verplicht is of niet.
. 
sliding schreef:( ik heb nog nooit een echte cowboy met een cap gezien).

http://www.equisearch.com/equiwire_news ... et_012705/

spatter schreef:ik snap trouwens niet waarom ruiters geen valbreken leren op de manege of op de ponyclub
dikke mat in de rijbak en braaf paard er naast en dan maar leren duiken en rollen
mensen moeten namelijk durven te vallen, dan gebeuren er veel minder lelijke ongelukken
doet een paard maf en is er geen redde meer aan kun je veel beter heel bewust je paard een veilige kant opsturen en er zelf voor kiezen er af te vallen dan maar te blijven proberen in dat zadel te blijven zitten
Dinopino schreef:Heb een keer een valtraining in nederland gedaan met een vriendin. We hebben beide de techniek nog niet toegepast. Niet omdat we er nog niet afgevallen zijn maar de omstandigheden waren niet zo ideaal als in de gymzaal.
spatter schreef:arizona dan heb je toch iets fout gedaan in je val
Noetanchamon schreef:WB Baseball pet over de cap lijkt mij ook lastig hoor....