Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

[***] schreef:Ik begrijp het ook niet helemaal, ze bieden pension aan voor gepensioneerde paarden en paarden in opfok, ze zijn geen asiel. Er zal ook nog wel een andere kant aan het verhaal zitten.
Ik vind het sowiezo vreemd dat je een paard op zo'n manier wegdoet. Verkopen, of zorg er zelf voor, gebrek of niet. Ik zal persoonlijk nooit een paard kopen of willen hebben met contract erbij, van mij is van mij, alleen al om dit soort gedoe voor te zijn. Mss hadden die mensen wel een goed tehuis op het eiland gevonden voor het dier, waar ie meer aandacht kreeg. Dan is dat nu weer verpest.
Citaat:Ze mailde me al heel snel terug, dat zij hem wel op wilde nemen op hun ranch, ze konden er wel geen geld voor geven, maar hij zou bij hun een fijn leven krijgen en hij zou bij hun oud mogen worden. Nou dat leek me wel wat, dus heb ik gezegd dat hun hem mochten hebben. Met enkele voorwaarden: Ze mogen hem niet verkopen, hij mag niet meer de wedstrijdsport in en hij blijft tot zijn dood bij hun.
nou ja ben zeer benieuwt hoe het verloopt Chavalli schreef:Dus je zou denken wat is nu het probleem, nou, ik kreeg enkele weken geleden een mailtje van de ranch, waarin zomaar stond dat ze iemand gevonden hadden die wel verder wilde met ons paard
brendalevita schreef:Precies,en als de mensen overlegt hadden of het nieuwe adres hadden gegeven was het waarscheinlijk geen probleem geweest.
[***] schreef:Chavalli schreef:Dus je zou denken wat is nu het probleem, nou, ik kreeg enkele weken geleden een mailtje van de ranch, waarin zomaar stond dat ze iemand gevonden hadden die wel verder wilde met ons paardbrendalevita schreef:Precies,en als de mensen overlegt hadden of het nieuwe adres hadden gegeven was het waarscheinlijk geen probleem geweest.
[***] schreef:Persoonlijk heb ik nog niet eerder gehoord van een (jong) paard wat door de verzekering wordt uitgekeerd alleen omdat het zomereczeem heeft.Er zijn paarden zat van 5 jaar oud met exceem die wel gewoon gereden worden als je er wat geld en moeite insteekt met dekens en middelen! Maar TS heeft haar verzekeringsgeld opgestreken en het paard weggebracht!

[***] schreef:Anky en Edward reageren toch ook niet in topics over bijvoorbeeld laag, diep en rond waar ze bekritiseerd worden door leken achter een computerscherm! Ik kan me heel goed voorstellen dat je als professioneel bedrijf niet reageerd op zo'n suggestief topic!
shan schreef:Aan de andere kant hebben ze blijkbaar zelf een contract getekend en als ze daar later spijt van hadden dan hadden ze beter eerst contact op kunnen nemen met TS voordat ze het paard doorverkochten of weggaven ipv later een mailtje sturen. Zij had dan zelf kunnen beslissen of ze het paard terug wilde nemen of dat ze het met de situatie eens was.
brendalevita schreef:Idd ik snap je argument maar wil me niet in de discussie steken hoe en waarom ze een paard laat afkeuren op exceem.