MSQuincyTE schreef:Rob bij western hoort een hoed en geen Cap peuter ze dat maar even aan hun verstand
Hahahahahaha ik peuter niets meer.Ik kan me nog erg goed herinneren dat het gros op Bokt een pertinente voorstander is van een cap.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MSQuincyTE schreef:Rob bij western hoort een hoed en geen Cap peuter ze dat maar even aan hun verstand
Rob_H schreef:MSQuincyTE schreef:Rob bij western hoort een hoed en geen Cap peuter ze dat maar even aan hun verstand
Hahahahahaha ik peuter niets meer.Ik kan me nog erg goed herinneren dat het gros op Bokt een pertinente voorstander is van een cap.
MSQuincyTE schreef:Nou deze bokker dus echt niet, ben ook niet van plan om zo'n lelijk ding te gaan kopen
Het is tcoh van de wran, waarom dan niet op een wranwedstrijd 
Kayila schreef:Ik begrijp niet meer![]()
Ik wil enrom graag L5 beginnen maar nu begrijp ik dat dat een soort van jeugd poule wordt die op elke manege een bekwaamheidsproef moeten doen en dan L4 worden.
*domper*
Citaat:De L5 klasse heeft het Wran bestuur van besloten deze even aan te houden, dit omdat wij in gesprek gaan met de FNRS.
Rob_H schreef:CounTree schreef:Ok nog een vraagje....ik begrijp dat ruiters in L2 en L1 les mogen geven.
Stel er word ingeschaalt en gestart in L2 door een ruiter die les geeft en deze ruiter wil met een ander "groen" paard een nivo lager starten L3. Mag dit of moet er dan direct gestopt worden met lesgeven om diskwalificatie te voorkomen???
Je blijft als ruiter je L2 status behouden,ook al rij je L3 met een groen paard.Dus dat lesgeven komt niet in het gedrang.(zeker ook omdat als dat groene paard 10 punten heeft geen groen paard meer is en dus door die L2 ruiter die ooit L3 is gestart,dan weer in de L2 gestart moet worden.
Ps
en zover ik me kan herinneren zou dat groen paard ook in de L2 gestart mogen worden(naast het starten in de L3) Alleen als dat groene paard dan 1 punt zou halen in de L2 meteen niet meer in de L3 gestart mag worden.
Maar ik kan me vergissen.Mijn geheugen is niet meer zo goed heb ik gemerkt.
nielsd schreef:Dat was toch nooit de bedoelingHet is tcoh van de wran, waarom dan niet op een wranwedstrijd
Trouwens als ik mijn paard in L3 start, mag ik dan met een ander groen paard (wat ook van mij is) in de L5 of moet ik dan in de L4 beginnen?
gr Niels
Kayila schreef:Ik begrijp niet meer![]()
Ik wil enrom graag L5 beginnen maar nu begrijp ik dat dat een soort van jeugd poule wordt die op elke manege een bekwaamheidsproef moeten doen en dan L4 worden.
*domper*
Jos schreef:als ik het me goed herinner, zou L5 zijn voor de beginnende beginner, oud of jong.
maar ik begrijp niet waarom dat bij een NRFS manege zou moeten.![]()
ik ben bang dat er op deze manier weer "wilde" wedstrijden gaan ontstaan.
Kayila schreef:NIet allemaal boos worden.
Ik lees het gewoon zo (en ben vast niet de enige) dat level 5 word aangehouden en later lees ik dat er mischien een klasse komt (L5) waarin de jeugd proefjes mag rijden. Ik vertaal dit dus dat het voor mij niet meer mglijk is om de L5 te starten.
Maar ik begrijp ook wel dat ik moet wachten tot de officiele regels klaar zijn en na het NK zal een hoop duidelijk worden. Ik lees het toch niet 100% verkeerd nu?
) degradeer ik dan niet binnen notime ??? crazycactus schreef:Hoe zit het trouwens met het samenvoegen van de levels? Stel dat ik in L2 start (wat ik ook zeker van plan ben) en ik rijd samen met allemaal L1 ruiters waardoor ik weinig tot geen punten behaal (wat ik niet van plan ben om te laten gebeuren) degradeer ik dan niet binnen notime ???
Anya schreef:Daar zit wel wat in CC. Er is zeker een riscio dat de L1 ruiters dan de plaatsingen ophalen. Als je dus de pech hebt middelmoot ruiter te zijn die steeds start op samengevoegde wedstrijdonderdelen, dan verminderen je kansen op plaatsing wel. Lijkt me.
Rob_H schreef:Ik begrijp onderstaande regels niet.
Bij minder dan 4 voorinschrijvingen in een onderdeel uit de L2 of L3 klasse mogen de onderdelen uit beide klassen worden samengevoegd tot een “L2/L3 onderdeel.
Bij het samenvoegen van onderdelen uit twee klassen (bv. L2 en L3) gelden de verrichtingseisen van het laagste (eenvoudigste) level.
Wat ik hieraan niet begrijp is het volgende:
1* Alleen L1 en L2 zijn NK start gerechtigd.Stel nu voor dat samenvoeging heel vaak gaat gebeuren (wat niet ondenkbaar is) Dan zou een L2 ruiter op een Nk ineens met patterns te maken krijgen die door het jaar qua verrichtingen nooit zijn gevraagt.
2* Stel voor dat er een cap verplichting komt voor L3 en een regel dat L2 een hoed MAG dragen.
Hoe zit dat dan als de levels worden samengevoegt.
3* Als nu een L3 ruiter bij samenvoeging regelmatig een L2 ruiter achter zich laat mag die L2 ruiter wel het NK starten en die L3 ruiter niet.
4* Hoe ga je op een eerlijke en wijze manier de Highpoints berekenen.Stel dat iemand het pech heeft dat hij alleen de shows start waar L2 niet is samengevoegt en dus de L2 verrichtingen voor zijn kiezen krijgt.Terwijl een andere L2 ruiter alleen heeft gestart op shows waar L2 en L3 werden samengevoegt en waar dus *lagere* verrichtingen worden gevraagt.
Ik kan me voorstellen dat die L2 ruiter uit het tweede voorbeeld meer punten behaald dan die uit voorbeeld een.
Wie oh wie kan mij verlichten.
Anya schreef:Ik denk dat je terechte vragen inbrengt... Ik kan ze niet beantwoorden. Is denk ik aan de regelboekcommissie. Ik reageerde op idee dat ik ergens gelezen had dat L1 en L2 makkelijker samengevoegd zouden kunnen worden.