[WN] wat mankeert er aan mijn paarden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: wat mankeert er aan mijn paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:12

@cissy: je merrie is dus niet een "bewezen" merrie Knipoog
Wat anderen over haar zeggen, zegt de koper van je veulen waarschijnlijk niks. In ieder geval niet voor die prijs Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:13

cissy schreef:
maar wel door Rieki, Dave. Peter, en Mireille uitgeroepen tot toppertje/powerhorse en 'als ik een paard voor mezelf zou kopen zou ik deze willen'.

Haha! das heel aardig van ze Ja
Willen zij haar niet kopen dan??

Citaat:
Ze kán het echter wel! Kom maar kijken/voelen Lachen

Dat is erg leuk, maar ik ben niet op zoek helaas. Ik vind t wel een leuk type trouwens Ja

Maar wat DD al aangeeft, er staan nog meer paarden te koop, met goede bloedlijnen, ook voor minder geld. En die mensen hoor ik ook over dat de paarden niet verkocht raken... ik weet ook niet waar het aan ligt

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:27

Tja er zijn zat mensen die een kat in de zak kopen. In wat voor opzicht dan ook. Als je daar achter komt is het helaas te laat en kan een goedkoper paard een erg duur paard worden. Gelukkig zijn er ook mensen die anders tegen de waarde van de paarden aankijken. Wat voor de 1 een goed papier is is voor de ander een no name... Zo blijf je verschil houden. Kan je paard goed door een keuring komen en alles maar dan vinden ze wel weer een knakje bij het lopen wat dan mischien over 4 jaar een probleem vormt. Ik hoop voor de gene die hun paardjes verkopen waar een hoop liefde en energie in zit dat ze een goed thuis vinden voor hun eigen fok producten.

En laten we met zijn alle niet vergeten dat er zat paarden worden verkocht voor veel geld met een paar maanden training die geen reet voorstellen aan beginners die op afspraak naar een paardje komen kijken wat dan al enkele keren op die dag is gereden en dan bij de beginner zo braaf als een hoentje is. Krijgt die beginners hun paardje thuis dan is er stront aan de knikker. Dan betaal je mischien 9000 voor een zogenaamd wedstrijd klaar paard! Maar dan beland ie in de wei als grasmaaier want niemand wil zo'n knol hebben. Kijk dus ook goed uit met aanschaf van een paard en kom op onverwachten tijden kijken naar een paard om te rijden. De eerste 5 min op een paard zijn bepalend voor zijn karakter.

Karolien
Laatst bijgewerkt door anika op 29-06-07 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:30

cissy schreef:
@marieke, wat had je dan voor bedrag gedacht? Als ik dr in training zet bij mireille dan kan ze over 2 mnd ook behoorlijk rondrijden en dan zou ze meer moeten kosten, als ik je eerdere posts goed interpreteer verkopen jullie best veel paarden voor meer...

Klopt dat we meer paarden voor meer verkopen, maar die zijn dan al een stuk verder. Of het zijn al wedstrijd paarden (iets ouder dus) of ze zijn 2 tot 3 maanden zadelmak ja (bij ons betekent zadelmak dat je ze kunt rijden) en ze kunnen dan ook al wat. Maar die training moet er dus nog wel in. Dan weet je wat voor een vlees je in de kuip hebt. Het ene paard blijkt veel talent te hebben en geschikt voor de wedstrijdsport, het andere paard wordt een leuk paard voor gewoon de leuk. Daarin zit het prijsverschil. We verkopen ook voor minder dan 7500 euro en ook die zijn verder. Dus het hangt er maar helemaal vanaf wie wat waar welk paard. Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:38

ik ben express niet vroeg begonnen met rijden om dr lekker paard te laten en uit te laten groeien,
Ergens straft zich dat dus nu af omdát ze nu niet gereden is. Vreemd, dus men vind het belangrijker dat het paard gereden is (soms al op 2,5 jr begonnen) en betaalt daar dan meer voor dan een paard wat later ingereden wordt en dus minder kans heeft op gebreken op latere leeftijd..... ik zal wel te blond zijn om dat te begrijpen Lachen

ik ga gewoon nog een poosje aanklooien met mn ukje en dan zie ik het wel, anders blijft ze nog maar een poosje.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:43

@cissy zolang je paardje lekker thuis is en je zelf goed kan rijden kost het je geen goude bergen. Bij een trainer op de hoop dat je paard wordt verkocht wat soms langere tijd kan duren en de provicie van 10% die je betaald lever je na een korte tijd behoorlijk in. Dat is ook waarom het zelfde paard dan meer kost.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:47

Nee Cissy, je bent niet te blond, het duurt nu gewoon langer voordat je haar verkocht hebt. De meeste mensen willen een paard dat zadelmak is (rijden) omdat ze dan gewoon meer van het paard weten. Je hebt gewoon meer geduld nodig als je langer wacht met inrijden... Vork Knipoog

Fokken voor de handel moet je niet in Nederland doen, das veels te duur.
Dit paardje is voor jou niet geworden wat je hoopte. Jij was waarschijnlijk ook beter af geweest op zoek te gaan naar het juiste paard dan je merrie te dekken in de hoop dat het juiste paard er dan uit komt rollen. Was dit wel de ware geweest was je haar nu lekker op jou tempo in gaan rijden, had je er geen prijs op hoeven zetten en leefde jullie nog lang en gelukkig...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:06

ik heb niet gefokt voor de handel inderdaad, maar voor mezelf, echter is mijn prive situatie de afgelopen jaren veranderd en staat ze nu in pension en dat kost centjes.... heb geen land thuis helaas. Juiste 3 jarige paard kopen kostte ook veel geld en ik wilde graag een kopietje van dr moeder, verkeerd gegokt/gefokt dus... Lachen
maar neemt niet weg dat het een lekker ding is, mijn tijd komt nog wel.