arno8 schreef:Fijn dat er ook een weerwoord van strasser in zit, oeps, zit er niet in. Objectief stuk hoor.
Oeps was nog wat vergeten. Dit is een foto die bij het artikel hoort waar ik de link vandaan heb:

Misschien herken je iemand op de foto.
En dit is een stukje uit horse and hound over dezelfde rechtzaak waar dr Strasser als getuige heeft opgetreden:
horse and hound schreef:Dr Strasser testified that, based on photographs, there was nothing to show trimming was excessive and that, merely, Brambles's hooves had "a good trim". She said a sick pony required fresh air, not painkillers.
oftewel:
Citaat:
Dr Strasser verklaarde onder ede dat, gebaseerd op de foto's, er niets getoond werd dat wees op extreem bekappen en dat Brambles hoeven slechts een goede 'kapbeurt' gehad hebben. Ze zei dat zo'n zieke pony frisse lucht nodig heeft, geen pijnstillers.
Dit is een foto van de hoef:

Tja....wat moet ik er nog aan toevoegen.
En nogmaals het gaat met niet om het goed of slecht zijn van beslag, maar puur om een bekappingsmethode waar ik nooit en nimmer achter kan staan die gestimmuleerd wordt om toe gepast te worden door leken die een eendagscursus gevolgd hebben.