Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lusitana schreef:Je staleigenaar zou maar en gewone (ex) koeienboer zijn.
DubbelDun schreef:En hoort de staleigenaar dus te zorgen voor droge paddocks
Het land is hiet totaal "verzopen" er is een wei waar ze in mogen, maar dan staan ze echt diep in zwarte blubber; de 2 buitenrijbanen (1 leem, 1 zand) staat vooral de leembak geheel onder water en de zandbak, ach, dat is nat zand met droge stukken. Daar ik op een manegestal sta, samen met nog ruim 120 andere paarden prive en manege, is de buitenbak dus bijzonder druk bezet. Er is een schema gemaakt dat elk groepje paarden elke dag een uur in de rijbaan kan spelen en rollen en dollen, maar dan moeten ze echt weer naar stal. Ik vindt dat je de manege-eigenaar daar niet op kan aanspreken, hij doet immers zijn best om alle paarden even lekker los te laten. In de zomer staan ze, als je dat wilt, de hele dag buiten, maar als je dat nu zou doen heb je in de zomer geen wei meer over. Ik probeer dus het te weinige aan "vrij buiten" te compenseren door extra vaak naar het strand te gaan of lekker door de duinen te rijden. Het is niet anders..
Die van mij staat op een stal met nog 6 anderen 
CherokeeChum schreef:Ik ken deze stal goed,en ik heb er de nodige glijpartijen gezien.
, no offence ) gaat behandelen dan krijg je ook veel sneller blessures.Citaat:Tevens is het voeren gestandariseerd,alles krijgt 1 kg biks,geen discussie mogelijk.Het is zo grootschalig dat er weinig toezicht op de paarden is.
Citaat:Heb daar een veulen in de opfok gehad en ik kreeg hem een half jaar later
geen centimeter gegroeid en 50 a 60 kg te licht terug.
) maar wat ik er mee wilde aangeven dat de grootte van een stal in principe een goede oplossing kan hebben voor het buitenzetten van paarden.