[WN] Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

storrum

Re: Waarom altijd aan die teugels trekken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:53

Blaze schreef:
We hebben 3 paarden op stal staan incl. 3 ruiters die dit ook kunnen(2 reiners en 1 pleasure paard).

Filmpje!!!!!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:58

Geen probleem
Trouwens eentje heeft maanden op mijn site gestaan

crocodile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:11

mooi filmpje vond de man beter dan het meisje en wat een score krijgt hij zeg!!!!

westernboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:25

crocodile schreef:
mooi filmpje vond de man beter dan het meisje en wat een score krijgt hij zeg!!!!

zo en nu weer over het onderwerp zelf waarom altijd aan de teugels trekken vertel is

EmmaK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:27

westernboy schreef:
ik zeg niks meer

westernboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:58

emmelske schreef:
westernboy schreef:
ik zeg niks meer

hahaha geinig hh hier met jullie

sjoukjuuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:42

echt vet cool man!!
hoe hij dat ook doet dat krijg ik never nooit voor mekaar!!
schitterend echt waar te cool voor woorden zit er naar te staren of kan het niet echt zijn!!

groetjes sjoukje

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:51

Billy schreef:
Ik zie een paard wat niet blij is, en een ruiter die stuitert.
Maar op zich is het paard wel goeed aan de hulpen.

Idd , dat paard lijkt zo suf ..
Wel chic idd

MOHGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:45

Nog meer flimpjes, ik ben nu erslaafd!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:34

Het idee is erg leuk natuurlijk EN knap van paard en ruiter. Zelf zie ik niet dat het paard onregelmatig loopt.

En de titel vind ik ook niet helemaal kloppen, want bij westernrijden zit je als het goed is ook zo min mogelijk in de mond. En al helemaal niet echt trekken.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:17

Daar zeg je een waar woord: 'als het goed is...'

MOHGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:18

90% op een western wedstrijd vergeet dat ze op een dier rijden ipv in een auto.

Yank

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:47

Francis schreef:
Daar zeg je een waar woord: 'als het goed is...'

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:05

Yank schreef:
want bij westernrijden zit je als het goed is ook zo min mogelijk in de mond. En al helemaal niet echt trekken.

Dat is ALTIJD zo

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:01

Romkabouter schreef:
Yank schreef:
want bij westernrijden zit je als het goed is ook zo min mogelijk in de mond. En al helemaal niet echt trekken.

Dat is ALTIJD zo

Dat leek mij ook, Romkabouter. Je moet niet al trekkend in de mond en ruw op een westernwedstrijd komen, lijkt mij. Toch?

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:02

Ik bedoelde op geen enkele wedstrijd

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:04

[quote="Yank
Dat leek mij ook, Romkabouter. Je moet niet al trekkend in de mond en ruw op een westernwedstrijd komen, lijkt mij. Toch?[/quote]

je moet het helemaal nooit doen!

Speedster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:06

Het jammere is alleen dat nog steeds zoveel "ruiters" dit niet schijnen te begrijpen...

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:28

Begrijpen en doen zijn twee dingen.

Ik doe het ook wel.
Ik heb ook even geoefend zonder hoofdstel, zal ook maar even een filmpje maken dan

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:33

Romkabouter schreef:

Ik doe het ook wel.
Ik heb ook even geoefend zonder hoofdstel, zal ook maar even een filmpje maken dan

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:19

Zooo ik meld me ook even hier. Ik ben een echte dressuurmuts dus van western heb ik niet zoveel verstand

Wat ik bij het eerste filmpje zag: een super ontspannen paard, nette oefeningen, zag er technisch heel correct uit vond ik. Paard kon soms iets meer op de achterhand, maar verder vond ik hem qua houding helemaal ok. Knap gewoon.

Het tweede filmpje: iets levendiger, maar als ik me niet vergis was de spin technisch heeeel wat minder? Ik vond het paard er wel blij uitzien, lekker goed aan de hulpen, heel spectaculaire stops (heb er wel geen verstand van, maar ik vond ze er knap uitzien). Wel zou ik persoonlijk mijn paard nooit ofte nimmer zo ver achteruit zetten, tenzij hij net iets heeel ergs gedaan heeft. Hoort dat zo? Ik dacht ook dat je na een back-up altijd weer even voorwaarts moet? (doe ik toch altijd)
Maar ook hier, knap.

Het filmpje met het witte paard vind ik top, had ik al gezien, dat vind ik nu eens echt spelen met je paard

Honza vind ik ook altijd mooi om te zien, hoeveel commentaar er ook al op gekomen is.

Paard met peen: heel leuk ook, technisch minder maar ik doe het je zeer zeker niet na! Het leukste is als het paard de wortel te pakken krijgt Verder ook jammer dat daar wat op de grond lag, paard had er nogal wat werk mee om het te bekijken Maar ook hier een erg leuk filmpje.

Als je dit soort dingen met je paard kan, dan ook nog in een vreemde ring, met zoveel volk, lawaai, afleiding, bakkabouters (vreemde dan nog!), ... Dan moet je wel iets goed doen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:54

poes schreef:
Wel zou ik persoonlijk mijn paard nooit ofte nimmer zo ver achteruit zetten, tenzij hij net iets heeel ergs gedaan heeft. Hoort dat zo? Ik dacht ook dat je na een back-up altijd weer even voorwaarts moet? (doe ik toch altijd)

In de westernsport is achterwaarts geen straf maar een onderdeel van de gangen. Dus of je nu 3 stapjes of 20 doet dat maakt niet uit.
En voorwaarts ga je uiteindelijk altijd anders moet je altijd op die plek blijven staan....wordt ook zo saai

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:53

vera schreef:
poes schreef:
Wel zou ik persoonlijk mijn paard nooit ofte nimmer zo ver achteruit zetten, tenzij hij net iets heeel ergs gedaan heeft. Hoort dat zo? Ik dacht ook dat je na een back-up altijd weer even voorwaarts moet? (doe ik toch altijd)

In de westernsport is achterwaarts geen straf maar een onderdeel van de gangen. Dus of je nu 3 stapjes of 20 doet dat maakt niet uit.
En voorwaarts ga je uiteindelijk altijd anders moet je altijd op die plek blijven staan....wordt ook zo saai

Ja ok ik zie achteruit gaan in dressuur ook niet als straf, maar dan doe ik er niet zoveel. Pas als een paard echt iets naar uithaalt durf ik ze eens zover achteruit zetten.
Verder dacht ik dus dat je na het achterwaarts gaan meteen weer voorwaarts moest, deels omdat het een zware oefening is en zo de spieren meteen weer wat ontspant, en ook deels om goed het idee 'voorwaarts' erin te houden, zelfs bij het achterwaarts gaan. Beetje ingewikkelde uitleg weer

spiritoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:07

Ik vind het leuk om nu ook van de dressuur kan is een compliment te krijgen wat betrefd het western rijden Alle takken van paarden sport zijn tenslotte gewoon moeilijk

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:37

Leuk filmpje, lijkt me erg leuk om te kunnen, de spins doe ik weleens zo, maar de rest.. ik denk dat ik dan als ongeleid projectiel door de bak sjees
Wat alleen aan het begin ook al wordt gezegd van dit topic geloof ik: ik vind hem niet lekker lopen aan het eind, dat stuk waar ie stapt. Mijn paard loopt soms precies zo, maar daarvoor rijden we af en aan naar klinieken..