[WN] onderlinge wedstrijd kootwijkerbroek 21 jan.wordt oefen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:35

Dan zou het ook handig zijn om de horsemanship proef al van te voren te weten of hoe binnen te komen in de pleasure, stap of jog.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:02

Dat hoor je vanzelf als je opgeroepen wordt (binnenkomst pleasure) en is beiden thuis te oefenen...

breaker

Re: onderlinge wedstrijd kootwijkerbroek 21 jan.wordt oefen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:33

ik ben het er ook mee eens dat het gewoon handig is als je weet wat je moet rijden!!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:29

Laat je verrassen, dat houdt je scherp

Marieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:36

Cer schreef:
Bij de NRHA staat het wel vast, bij adnere shows volgens mij niet perse ... maar dat weet ik niet zeker..

@Marieke: moet je paard niet gewoon alle maneuvres uit kunnen voeren? Anders is het echt net een circusnummer wat je thuis voorbereidt.

Ja, ze moeten zeker alle maneuvres uit kunnen oefenen, maar wanneer je begint met je stops en rolbaks concentreer je je daar in eerste instantie op. Het moeilijkste van die proef is de spin die erna komt. Het paard denkt dan snel aan een rolback omdat je er daar al twee van hebt gemaakt.

Wanneer je begint met spins is dat waar je je weer op focused. Laat het beenwerk goed los zijn (dravend binnen komen bijvoorbeeld). De rest volgt dan wel weer vanzelf in de proef.

Als je van te voren weet welke proef je rijdt, kan je die in ieder geval vast goed neerzetten voor jezelf. De proef rij je vast in perfectie in je hoofd. Je gaat er mee naar bed en staat er weer mee op (hangt ervan af hoe belangrijk die wedstrijd voor je is natuurlijk ).

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 21:26

Jongens alsjeblieft we hebben het hier over een oefenwedstrijd!

Het is nou eenmaal zo dat ik het niet van te voren bekend maak welk patter en omdat ik zelf meedoe weet ik zelf niet eens welk pattern men rijd!.

Ik zal het zeker meenemen voor een volgende wedstrijd die ik organiseer.

Fijn te weten dat er ook wedstrijden zijn dat je het wel van tevoren krijgt.

Verplicht is het in iedergeval niet want anders was ik er wel bekend mee geweest op de showmanagers bijeenkomst heb ik er ook niemand over gehoord.

In Zeijen toen ik mijn eerste wedstrijd starte met net een paar weken op me paard gereden te hebben kreeg ik hem ook 1 uur van te voren en natuurlijk is het lastig zeker als je net begint maar je leert er wel enorm veel van!

Ik wens iedereen succes die start de 21e en we maken er wat leuks van!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:31

Sugarmiss schreef:
Heb je al een idee hoeveel starts per onderdeel en wanneer de onderdelen ongeveer beginnen ??

Even opnieuw onder de aandacht brengen

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 21:43

Hoeveel heid per onderdeel kan ik je nog niet zeggen wat ik je wel kan zeggen is dat er 70 starts zijn. Het is allemaal goed gevuld!

Tijden kan ik geen uitspraken over doen beginners start om 12 uur en denk maar hou me dat ten goede 13.30 toch wel de amateurs rekening moeten gaan houden met starten. Maar ik adviseer iedereen ruim op tijd aanwezig te zijn want je weet nooit!

Er komen nog veel meer inschrijvingen binnen want de telefoon stond vandaag op oververhit stand

Leuk dat iedereen zo gedreven is!

Onze sponsors zijn ook weer erg blij met de opkomst en trekken weer alles uit de kast dit een geslaagde dag te maken.

Tevens doen we ALL ROUND en RESERVE in de amateur en open onderdelen. En daar hebben we ook super gave prijzen voor!

Bij de beginners doen we ook wat leuks maar dat hou ik nog als verassing!!!!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:58

Als het weer nu ook een beetje meezit (niet te koud), dan beloofd het weer een leuke dag te worden.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 22:02

Ik heb er alle vertrouwen in

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:43

anika schreef:
Dan heb jij niet goed opgelet BLAZE want ik heb een sluitingsdata! Dat staat op het inschrijfformulier aangegeven en had ik in augustus ook vermeld staan.

het is natuurlijk hartstikke goed om aan te geven dat er een sluitingsdatum aangegeven staat op het inschrijvingsformulier, dat staat bij elk formulier erop (voor zover ik weet) maar...wie hanteert de sluitingsdatum ook daadwerkelijk. ik heb het zo goed als bijna nooit mee gemaakt!!

correct me if I'm wrong!!

ik weer iig zeker dat wij dat wel gedaan hebben en dat heeft gewoon goede resultaten geleverd.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:01

Marieke schreef:
Ja, ze moeten zeker alle maneuvres uit kunnen oefenen, maar wanneer je begint met je stops en rolbaks concentreer je je daar in eerste instantie op. Het moeilijkste van die proef is de spin die erna komt. Het paard denkt dan snel aan een rolback omdat je er daar al twee van hebt gemaakt.

Wanneer je begint met spins is dat waar je je weer op focused. Laat het beenwerk goed los zijn (dravend binnen komen bijvoorbeeld). De rest volgt dan wel weer vanzelf in de proef.

Als je van te voren weet welke proef je rijdt, kan je die in ieder geval vast goed neerzetten voor jezelf. De proef rij je vast in perfectie in je hoofd. Je gaat er mee naar bed en staat er weer mee op (hangt ervan af hoe belangrijk die wedstrijd voor je is natuurlijk ).

Dan denk ik waarschijnlijk te makkelijk over die paar oefeningetjes... Bij de meeste wedstrijden krijg je je proeven uiterlijk een uur van tevoren, toch?

Over het verschil tussen spins en rollbacks.. dat is iets waar best een goeie oplossing voor te vinden is, met een beetje creativiteit

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 09:23

Ik hanteer wel de boete te laat inschrijven. Dat heb ik in augustus ook gedaan de meeste weten dat het hun eigen schuld is en betalen maar heb er ook 2 gehad die kwaad zijn weggelopen! Met de post hier moet ik wel een dag of 2 ertussen houden omdat we niet altijd optijd krijgen terwijl het wel optijd is opgestuurd maar dat is te zien aan de stempel. Wat ze extra moeten betalen zijn natuurlijk niet al te hogen kosten want dat vind ik ook weer niet nodig.

kathy88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:54

ik wil ook graag mee doen, het is toch dichtbij! eens ff kijken of me paardjes nog in vorm zijn :P
maar wanneer is de sluitingsdatum dan voor het inschrijven?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 23:14

Vandaag is de sluitingsdata dus maandag gaat het nog zonder extra kosten door daarna betaal je meer voor te starten.

kathy88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:27

ik heb via de mail al om een inschrijfformulier gevraagd maar heb hem nog niet ontvangen, kan iemand mij die even opsturen dan??

johanna29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:00

Ik kom als chauffeur en groom mee me mijn paard maar is er ergens ook een routebeschrijving te vinden ??? Ik kom vanaf de A1 richting Amersfoort.

met vr.gr. johanna vellinga

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:20

Indien de routebeschrijving per PB gaat circuleren; wie stuurt 'm even aan me door? Ik ben er 1x geweest maar weet het echt niet meer...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:39

Je raakt idd snel zoek in die rimboe, zelfs ik nog en ik woon er zowat

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 15:14

Adres is Essenerweg 88

A1 vanaf amersfoort ga je richting apeldoorn dan afslag 17 Stroe/Garderen onderaan de afslag bij de t-splitsing rechts af dan de eerste afslag weer rechts en met de bocht mee naar rechts. Einde van die weg krijg je een rare kruising daar ga je links. Dan als maar rechtdoor tot je aan je rechterhand de rabobank hebt en daar ga je de straat in links. Dan na een paar honderd meter zie je het aan je rechterhand!

SUCCES!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 09:25

95 starts!!!!!!!!!!!!!! Wordt een leuke dag vandaag.

knollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:50

Het was zeker een hele geslaagde dag
Een enorm compliment voor de hele organisatie, ik heb genoten!

Vandaag voor de allereerste keer mijn opgewonden arabier kennis laten maken met het fenomeen wedstrijd en bijbehorende zaken.
Hij vond het erg spannend en ik denk dat er nog heel wat oefenwedstrijdjes voor nodig zijn om te kunnen laten zien wat hij thuis in de bak wel kan

Was bang om heel raar aangekeken te worden en äf te gaan"maar dat viel me erg mee. Vond de sfeer ontspannen en vriendelijk en dat heb ik wel eens anders gezien!
Dus nogmaals dank voor de oefendag wij hebben het super gehad!!!!

Groetjes Manon

breaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:04

Karolien,mijn compilmenten voor de organisatie!!! ik vond het helemaal geweldig en mij paard denk ik ook!!
Het was mijn eerste wedstrijd! en het was een super ervaring!!!
Zelfs zo super dat ik tweede in de reining en vierde in de pleasure ben geworden!!!

hopenlijk tot de volgende wedstrijd!!!

groetjes judith en angels hartbreaker!!

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:57

Het was zeer zeker een leuke dag, onze Kim is 3e in de beginners Pleasure geworden en Sandra 3e in de horsemanship beginners, voor hun beide was het hun eerste wedstrijd onder zadel dus hartstikke leuk.
Zelf heb ik in de open gestart met 1 paardje dat nog nooit weg was geweest en die werd 3e van de 4.
En omdat ik door mijn zwangerschap er erg lang uit heb gelegen vond ik dit een geschikte wedstrijd om te kijken of ik het lang vol kon houden.
Niet dus, erg slecht gegaan in de open pleasure en horsemanship, niet genoeg kracht om paardje te sturen met mijn benen, volgende keer weer beter.

westernboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:39

Desiree01 schreef:
Het was zeer zeker een leuke dag, onze Kim is 3e in de beginners Pleasure geworden en Sandra 3e in de horsemanship beginners, voor hun beide was het hun eerste wedstrijd onder zadel dus hartstikke leuk.
Zelf heb ik in de open gestart met 1 paardje dat nog nooit weg was geweest en die werd 3e van de 4.
En omdat ik door mijn zwangerschap er erg lang uit heb gelegen vond ik dit een geschikte wedstrijd om te kijken of ik het lang vol kon houden.
Niet dus, erg slecht gegaan in de open pleasure en horsemanship, niet genoeg kracht om paardje te sturen met mijn benen, volgende keer weer beter.

ik hoop dat jullkie het leuk hebben gehadt en hoe was het veder