Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cer schreef:Bij de NRHA staat het wel vast, bij adnere shows volgens mij niet perse ... maar dat weet ik niet zeker..
@Marieke: moet je paard niet gewoon alle maneuvres uit kunnen voeren? Anders is het echt net een circusnummer wat je thuis voorbereidt.
).
Sugarmiss schreef:Heb je al een idee hoeveel starts per onderdeel en wanneer de onderdelen ongeveer beginnen ??
anika schreef:het is natuurlijk hartstikke goed om aan te geven dat er een sluitingsdatum aangegeven staat op het inschrijvingsformulier, dat staat bij elk formulier erop (voor zover ik weet) maar...wie hanteert de sluitingsdatum ook daadwerkelijk. ik heb het zo goed als bijna nooit mee gemaakt!!Dan heb jij niet goed opgelet BLAZE want ik heb een sluitingsdata! Dat staat op het inschrijfformulier aangegeven en had ik in augustus ook vermeld staan.

Marieke schreef:Ja, ze moeten zeker alle maneuvres uit kunnen oefenen, maar wanneer je begint met je stops en rolbaks concentreer je je daar in eerste instantie op. Het moeilijkste van die proef is de spin die erna komt. Het paard denkt dan snel aan een rolback omdat je er daar al twee van hebt gemaakt.
Wanneer je begint met spins is dat waar je je weer op focused. Laat het beenwerk goed los zijn (dravend binnen komen bijvoorbeeld). De rest volgt dan wel weer vanzelf in de proef.
Als je van te voren weet welke proef je rijdt, kan je die in ieder geval vast goed neerzetten voor jezelf. De proef rij je vast in perfectie in je hoofd. Je gaat er mee naar bed en staat er weer mee op (hangt ervan af hoe belangrijk die wedstrijd voor je is natuurlijk).
Bij de meeste wedstrijden krijg je je proeven uiterlijk een uur van tevoren, toch?
:P
en ik denk dat er nog heel wat oefenwedstrijdjes voor nodig zijn om te kunnen laten zien wat hij thuis in de bak wel kan
Desiree01 schreef:Het was zeer zeker een leuke dag, onze Kim is 3e in de beginners Pleasure geworden en Sandra 3e in de horsemanship beginners, voor hun beide was het hun eerste wedstrijd onder zadel dus hartstikke leuk.
Zelf heb ik in de open gestart met 1 paardje dat nog nooit weg was geweest en die werd 3e van de 4.
En omdat ik door mijn zwangerschap er erg lang uit heb gelegen vond ik dit een geschikte wedstrijd om te kijken of ik het lang vol kon houden.
Niet dus, erg slecht gegaan in de open pleasure en horsemanship, niet genoeg kracht om paardje te sturen met mijn benen, volgende keer weer beter.