[WN] wel eens iemand horen zeggen die western reed overging op...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:23

Peet, je moet een beetje opletten, anders ben je echt niet meer van deze tijd hoor...... Niet zo ouderwets! Hoksjesdenken is zooo passé
Je dochter is lekker fusion, helemaal hip

Margee

Re: wel eens iemand horen zeggen die western reed overging o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:50

Peter, ik had heel graag mijn dochter met westernlessen laten beginnen toen de tijd rijp was. Maar, net als anderen ook klagen, geen westernmanege in de buurt. En hoewel ze mee gaat kijken naar wedstrijden, zit ze ook veel liever tussen de andere jeugd op de engelse manege. Iedere maand is er wel iets georganiseerd. springen of dressuur en dat willen veel kinderen toch. Het zijn geen hele dagen de pad op zoals je wel moet bij een westernwedstrijd en ze zitten tussen allerlei bekenden wat in de westernwereld ook niet altijd makkelijk is vanwege de verspreiding.
Zelf zit ik ook weer te twijfelen om op die manege lessen te rijden, maar dat omdat mijn paard kreupel is en ik het rijden heel erg mis...... tja... dan misschien maar engels.

Ik heb toch liever een engels zadel op mijn knol dan zo'n scooterhangjongere om mijn dochter heen te draaien.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:14

Margee schreef:
Ik heb toch liever een engels zadel op mijn knol dan zo'n scooterhangjongere om mijn dochter heen te draaien.

Ben bang dat jij hierin ook helemaal gelijk heb, het lijkt er voor mijn ook meer een beetje op, als pompen of verzuipen.

Inderdaad, een keuze van hier tot Tokio hebben de ruiters in dressuur en het springen. Overal wedstrijden, en nog lekker druk bezocht ook en in de buurt.
Bij ons is bijvoorbeeld dit jaar, elke maand een FNRS wedstrijd.
4x per jaar een spring wedstrijd.
1x carrousel
en ook 4x paradeux, en dit zal ik wel weer verkeerd schrijven.
Daarbij komen nog zo’n 6 tot 8 gegeven clinics die wij ook organiseren.
Natuurlijk willen wij ook heel graag een western gerichte wedstrijd organiseren, maar als ik zo naar de nieuwe wedstrijd kalender kijk, waarbij nu landelijk gekeken wordt, wanneer je wel een fiat krijgt voor een datum, is het best zoeken geblazen, naar een geschikte datum.
Dus elke maand zijn er wel meerdere dingen te beleven bij ons op de manege, waar kinderen natuurlijk erg warm voor lopen. Vertel mijn maar niks over het reizen als je western sport beoefend, want je bent altijd weg of onderweg.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:44

Pas de deux, zo moet je het schrijven, krijg ik net door in een pbtje.
Je zal er ook helemaal peudejeu van worden hè

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:45

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:10

@peterV: het heeft niet mogen helpen, je bent al geblooperd

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:28

Ik ga maar eens op de manege navragen wanneer de paradeux weer verschijnt.....
Lijkt me trouwens ook erg leuk om daar aan mee te doen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:34

noueuhhhh dames, nokken nu hè met mij

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:58

Je mag ook wel even langs paraderen hoor

Maar inderdaad, de vele wedstrijden dicht in de buurt zijn wel erg verslavend. We hebben even een stop maar vanaf februari zijn we bijna elk weekend weer weg, en dan vaak met de trailer zo'n 10-25 minuten rijden. En het kost je geen hele dag dus ik vind het ideaal. Nadeel is misschien dat je maar hooguit 2 proefjes kunt rijden maar dat vind ik zelf niet zo erg. Als je een week later toch weer kunt starten dan is het ook eigenlijk wel genoeg.

En ik pas gelukkig niet in een hokje, mijn kont is te dik

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:49

Een te dikke kont Cornelie, valt best wel mee Oei, ik hoop niet dat ik hier ne weggejaagd wordt.

Ik heb wat boekjes gekocht om Sparkley wat kunstjes aan te leren. Ga over 6 weken naar Duitsland op kamp met der om daar Mijn 2e parellikurz af te maken. Spannend

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:32

Heb zelf vroeguh western gereden (Faras = nu Silver Ranch)
Nu rij ik engels, maar heb een nu (in april) 3 jarig (nrps) hengst gekocht en ben er nog niet helemaal uit of ik hem western of engels zadelmak ga maken.

Moet ook zeggen dat in de omgeving waar ik woon weinig westernstallen zijn.

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 10:35

ik heb een verzorgpaard die western is ingereden en zijn hele leven heeft western gereden tot dat ik hem ging verzorgen toen heb ik hem omgeschoold naar engels gaatprima nu